Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:بررسی عملکرد شاخص ها و نماگرهای اقتصادی بخش صنعت و معدن در سه ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ، نشان از رشد مطلوب و امید بخش این شاخص ها دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ معدن و تجارت استان،سالار حسین پور با اشاره به شاخص های مورد ارزیابی افزود:در شاخص تمایل به سرمایه گذاری و دریافت کنندگان جواز تاسیس ، در سه ماهه نخست سالجاری ، ۴۴ فقره جوازتاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری ۷۳۰۶۱ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۲۷۹ نفر ، صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ، به لحاظ تعداد ، ۲۶ درصد ، پیش بینی سرمایه گذاری ، ۲۶۷۷ درصد و پیش بینی اشتغال ، ۶۲ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین پور شاخص های بخش سرمایه گذاری محقق شده را نیز امید بخش ارزیابی کرد و افزود:در فصل بهار سالجاری ، ۷ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۱۹۱ میلیارد ریال و اشتغال ۸۰ نفر در استان صادر شده است که هر چند به لحاظ تعداد نسبت به مدت سال قبل ، ۱۲ درصد کاهش داشته ولی از نظر سرمایه گذاری ، ۷۹ درصد و اشتغال ، ۴۳ درصد ، رشد داشته است .

وی افزود:وضعیت معادن موجود استان نیز از نظر تعداد ، ۵ درصد ، سرمایه گذاری ، ۱۱۸ درصد ، اشتغال ، ۱۲ درصد و ظرفیت استخراج اسمی ، ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای رشد مثبت بوده اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صنعت و معدن سرمایه گذاری نسبت به مدت پیش بینی سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۰۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی بنیادی به شرکت‌های صنعت دارویی در بازار سرمایه

محمد رضا برگی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: صنعت دارو یکی از مهم‌ترین و تاثیر گذار‌ترین صنعت‌های تولیدی کشور بوده که نقش زیادی در بحث سلامت و ایمنی شهروندان ایفا می‌کند در صنعت دارو محصولات تولیدی مختلفی وجود دارد.

او افزود: اگر بخواهیم صنعت دارو را یک تقسیم بندی کلی داشته باشیم شرکت‌هایی که داخل بازار سرمایه در حال معامله هستند یکسری داروی نهایی را تولید، گروهی در بخش پخش دارو فعال، یکسری از شرکت‌ها هم تولیدکننده مواد اولیه و گروهی هم تولیدکننده دارو‌های خاص هستند.

برگی اظهار کرد: در بازار سرمایه در بخش صنعت دارو حدود ۴۳ نماد در حال معامله شدن است که سهم شناور این صنعت حدود ۱۶.۵ درصد است و سهم از بازار سرمایه حدود ۱.۸ درصد از بازار سرمایه را شامل می‌شود. این صنعت در یک سال گذشته چیزی حدود ۳۸.۵ درصد بازدهی داشته است که در مقابل بازدهی کل شرکت‌های بورسی و فرابورسی که حدود ۲۱ درصد است می‌توان گفت چیزی حدود ۲ برابر از مجموعه کلی بازدهی صنعت دارو بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ مجموعه فروش شرکت‌های دارویی بازار سرمایه حدود ۷۴.۵ هزار میلیارد تومان و بهای تمام شده محصولات فروخته شده چیزی حدود ۵۰ همت و سود ناخالص این شرکت‌ها حدود ۲۳ همت بوده است. هنوز گزارش‌های نهایی اغلب شرکت‌های دارویی برای سال ۱۴۰۲ منتشر نشده، اما پیش بینی می‌شود حداقل رشد ۵۰ درصدی را ثبت کنند.

از جمله ریسک‌های این صنعت نوسانات نرخ ارز است به علت اینکه بخشی از مواد اولیه صنعت دارو کشور از کشور‌های دیگر تامین می‌شود  نوسانات ارزی می‌تواند به ضرر شرکت‌ها تمام شود. ریسک دیگر تاثیر عوامل خارجی از جمله تحریم‌ها خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از یک میلیون تردد در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • نگاهی بنیادی به شرکت‌های صنعت دارویی در بازار سرمایه
  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۲ محقق شد
  • ورود بیش از ۴۴۴ هزار وسیله نقلیه به کهگیلویه و بویراحمد در طرح نوروزی
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • ۹۹ درصد سد کوثر پر شد/ آغاز عملیات رهاسازی آب
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد
  • اشتغال به کار ۹۱۴ زندانی کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته