Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@14:10:19 GMT

حمله هکرهای چینی به شرکت‌های مخابراتی جهان

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۰۸۳۸

حمله هکرهای چینی به شرکت‌های مخابراتی جهان

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محققان امنیت سایبری آمریکایی می‌گویند گروه‌های هک تحت حمایت دولت چین حداقل به پنج شرکت مخابراتی بین‌المللی حمله و اطلاعات تلفن و موقعیت مکانی را دزدیده‌اند.

 شرکت امنیت سایبری آمریکایی "سایبر ریزن" در گزارش جدیدی اعلام کرد این گروه‌های هک از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ عملیاتی را در سراسر جنوب شرقی آسیا اجرا کردند و در بعضی از موارد به بهره برداری از آسیب پذیریهای امنیتی سرورهای اکسچنج مایکروسافت پرداختند تا به سیستم‌های داخلی شرکت‌های مخابراتی نفوذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیور دیو، مدیرعامل شرکت "سایبر ریزن" با نام بردن از گروه‌های سافت سل، نایکن و گروپ-۳۳۹۰ گفت: این هکرها با دست گرفتن کنترل شبکه های مخابراتی که به آنها نفوذ کردند، به جاسوسی پرداختند. این عملیات‌های جاسوسی تحت حمایت دولت چین، نه تنها روی مشتریان و شرکای تجاری این شرکت‌های مخابراتی تاثیر منفی گذاشت بلکه در مواقعی امنیت ملی کشورهای این منطقه و کسانی که در ثبات این منطقه منافعی داشتند را به خطر انداخت.

وزارت خارجه چین در این باره اظهارنظر نکرد اما یک سخنگوی دولت این کشور پیش‌ترادعاهای مطرح شده در خصوص نفوذ هکرهای چینی به سرورهای اکسچنج مایکروسافت را تکذیب کرده بود.

 

سخنگوی مایکروسافت اظهار کرد: این شرکت هنوز گزارش مذکور را مشاهده نکرده و بنابراین حاضر نشد اظهار نظر کند.

شرکت "سایبر ریزن" حاضر نشد از شرکت‌های مخابراتی یا کشورهایی که هدف حملات نفوذ سایبری قرار گرفته‌اند نام ببرد با این حال در گزارش این شرکت اشاره شده که شرکت‌های مخابراتی هدف گرفته شده در بعضی از کشورهای جنوب آسیای شرقی بوده‌اند که مدت مدیدی با چین اختلاف داشته اند.

همچنین به گزارش شرکت "چک پوینت سافت وار تکنولوژیز" اشاره کرد که بر اساس آن این گروه‌های هکری پیش از این وزارتخانه‌های امورخارجه، علوم و فناوری و شرکت‌های دولتی در کشورهایی نظیر اندونزی، ویتنام و فیلیپین را هدف گرفتند.

به گفته محققان "سایبر ریزن"، هدف این هکرها به دست آوردن اطلاعات شرکتها، چهره‌های سیاسی، مقامات دولتی، سازمان‌های اجرای قانون، فعالان سیاسی و گروه‌های مخالف بوده است. با این حال این هکرها توانایی از کار انداختن و مختل کردن شبکه ها را هم داشتند اما اولویتشان جاسوسی بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، یافته‌های این شرکت امنیتی در حالی منتشر شده که پیش از این دولت‌های آمریکا و انگلیس در ۱۹ ژوییه عوامل مرتبط با دولت چین را برای مجموعه حملات هک جهانی که علیه سرورهای اکسچنج مایکروسافت صورت گرفت، مقصر شناختند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو کرونای دلتا موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی تنفیذ حکم ریاست جمهوری ارشا اقدسی محققان امنیت سایبری هکرهای چینی المپیک 2020 توکیو کرونای دلتا موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی تنفیذ حکم ریاست جمهوری ارشا اقدسی شرکت های مخابراتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد


به گزارش تابناک به نقل از شینهوا، شرکت Beijing Xinzhida Neurotechnology، یک رابط مغز و کامپیوتر (BCI) به نام Neucyber ساخته و آن را روی یک میمون آزمایش کرده است. این تراشه به میمون اجازه می‌دهد بازویی رباتیک را تنها با افکار خود کنترل کند.

شرکت سازنده ادعا می‌کند این فناوری به طور مستقل توسعه یافته است و اولین «BCI تهاجمی با عملکرد بالا» در چین محسوب می‌شود.

 
نه دانشمندان و نه شینهوا به استارتاپ ایلان ماسک اشاره‌ای نکرده‌اند، اما رونمایی از محصول جدید در انجمن سالانه‌ی Zhongguancun در پکن، هدف چین برای رقابت با نورالینک را برجسته می‌کند.

وزارت صنعت و فناوری چین سال گذشته BCI را به عنوان یک «فناوری نوظهور پیشرفته» طبقه‌بندی کرد. شرکت سازنده‌ی تراشه‌ی Neucyber هنوز آزمایش‌های انسانی را آغاز نکرده است.

دیگر خبرها

  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • ببینید | حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین
  • حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی «خارکی یف»
  • حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین