Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت سرایت‌پذیری بیشتر ویروس کرونا دلتا و علائم مشابه آنفلوآنزا درمان و تشخیص را سخت کرده است.

به گزارش برنا؛ دکتر محمد طاهری متخصص میکروب شناسی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: باید ناحیه بینی‌و گلو مرطوب و خیس باشد که در این‌صورت ویروس بلعیده می‌شود و در محیط اسیدی معده از بین می‌رود همچنین از طریق بزاق و محتویات ایمنوگلوبینی ترشحی در ناحیه گلو می‌تواند باعث از بین مقدار زیادی از ویروس شود در غیر این دو حالت فرد به راحتی مبتلا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: توصیه می‌شود مردم به فواصل نیم ساعت آب مصرف کنند چرا که این ویروس‌ها در صورت حضور در ناحیه بینی و گلو  با مصرف آب بلعیده شده و در نهایت با اسید معده از بین می‌روند، بنابراین اگر مردم این موضوع را مورد توجه قرار دهند، با مقدار زیادی از آمار مبتلایان همراه خواهیم بود.

این متخصص میکروب‌شناسی تصریح کرد:  یکی از روش‌های قطع زنجیره کرونا ویروس، اطلاع‌رسانی فرد مبتلا به سایر اطرافیان است که سایر افراد به فاصله‌گذاری از فرد مبتلا توجه کنند و تا زمان نرمال شدن آزمایش فرد مبتلا از دیدار و ملاقات با وی خودداری کنند.

طاهری با بیان اینکه قدرت سرایت‌پذیری کرونا دلتا بسیار بالاست، تأکید کرد: مهمترین عامل انتقال این ویروس بر اثر تماس‌های نزدیک است که اگر فرد مبتلا تماس نزدیک با سایر افراد سالم داشته باشد، سایر افراد را درگیر می‌کند.

او با اشاره به این مطلب که ویروس‌هایی که جهش جدید پیدا می‌کنند باعث درگیری افراد در سنین پایین‌تر می‌شودگفت: در حال حاضر دلتا کرونا کودکان ۹ تا ۱۱ ساله را درگیر کرده است و علائم در کودکان مشهود است که با آبریزش بینی همراه است در حالیکه کرونا ویروس در گذشته با آبریزش بینی همراه نبود.

این میکروب‌شناس با بیان اینکه ویروس‌های جهش‌یافته به علت قدرت سرایت‌پذیری بالا درصد کشندگی بالاتری دارندیاد اور شد: به‌طور کلی جهش‌هایی که در ویروس اتفاق می‌افتد و موج جدید بیماری را به‌وجود می‌آورد جمعیت بیشتری را درگیرمی کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی همدان ویروس کودکان کرونا فرد مبتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شباهت جالب نوه گوگوش به ترلان پروانه همه را شوکه کرد + عکس

 عکسی در فضای مجازی از شباهت جالب نوه گوگوش به ترلان پروانه منتشر شد که بسیاری از مخاطبان را شوکه کرد.

اما این عکس واقعی نیست که در فضای مجازی منتشر شده، تنها شیطنت کاربران فضای مجازی با هوش مصنوعی است که عکس واقعی را در پایین این عکس مشاهده می‌کنید.


ترلان پروانه که خودش شوکه شده است ادعا کرده اصلا گوگوش را ندیده است.

منبع: ساناپرس

tags # ترلان پروانه ، گوگوش سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • شباهت جالب نوه گوگوش به ترلان پروانه همه را شوکه کرد + عکس
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟