Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رییس جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: با راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی با همکاری پارک علم و فناوری خراسان شمالی، در یک سال گذشته بستر مناسبی برای حمایت از طرح های نوآورانه در زمینه صنایع خلاق فرهنگی در خراسان شمالی ایجاد شده و با توجه به ظرفیت و پتانسیل استان در زمینه های فرهنگی استقبال خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، مهندس محسن رحمانی با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی به تشریح طرح ها و دستاوردهای این نهاد در استان اظهار کرد: با توجه به راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی در استان با رویکرد صنایع خلاق فرهنگی، طرح های نوآورانه در زمینه های چاپ و نشر، صنایع دیداری و شنیداری، بازی و اسباب بازی و صنایع دستی با هدف اشتغال و درآمدزایی و توسعه کسب و کارهای نوآورانه و خلاقانه در این مرکز مورد حمایت قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه ضرورت توجه به حوزه علم و فناوری در توسعه و پیشرفت استان بسیار حایز اهمیت است و باید در صدر مطالبات قرار گیرد افزود: انجام فعالیت‌های شاخص فناورانه و کاربردی برای دستیابی به توسعه پایدار و حل مشکلات از اولویت های اصلی جهاددانشگاهی استان محسوب می گردد. با این رویکرد، تطابق فعالیت های پژوهشی و فناوری با سند توسعه استان و همچنین تحقق اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی هدفگذاری و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در همین راستا راه اندازی مرکز "توسعه فناوری های به نژادی دام سبک" از محل اعتبارات ملی و استانی در سال جاری در دستور قرار گرفته است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: با توجه به بافت جمعیتی خراسان شمالی که نیمی از جمعیت استان روستایی می باشند و به نحوی با مشاغل این حوزه در ارتباط هستند همچنین پتانسیل دامپروری و کشاورزی این استان، راه اندازی این مرکز گامی مثبت خواهد بود.

رحمانی در ادامه افزود: جهاددانشگاهی با حفظ و ترویج فرهنگ جهادی و باور به توانمندی نیروی انسانی متعهد و متخصص، برای دستیابی به فناوری و ارتقای شاخص‌های علمی و فرهنگی در کشور پیشرو است و بسترسازی مناسبی را برای حضور جوانان و دانشجویان به‌عنوان سرمایه‌های اصلی کشور در عرصه‌های علمی و فرهنگی و ایجاد خودباوری در نسل جوان فراهم نموده است.

وی ادامه داد: در استان خراسان شمالی، برنامه ریزی برای ایفای نقش موثر و مستمر جوانان و دانشجویان در ساختارهای علمی و فرهنگی همواره در دستور کار قرار دارد.

 رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی یکی دیگر از برنامه های واحد را، ارائه خدمات آموزشی عمومی و تخصصی در زمینه‌های ارتقای شغلی، کسب و کار، کارآفرینی و اشتغال متناسب با نیاز جامعه را از اهداف اصلی جهاددانشگاهی استان عنوان کرد و افزود: در یک سال گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر در سراسر استان به صورت حضوری و مجازی از خدمات آموزشی و کارآفرینی جهاددانشگاهی بهره‌مند شده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خراسان شمالي صنایع خلاق اصلاح نژاد دام استانی اجتماعی جهاددانشگاهی خراسان شمالی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری

ایسنا/خراسان شمالی رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از ارتقای ۱۳ پله‌ای این مجموعه در اقتصاد دانش بنیان کشور خبر داد و گفت: قرار است شهرک فناوری در استان ایجاد شود.

قربانی محمدرضا پنجم اردیبهشت ماه در آیین کلنگ زنی طرح انتقال آب غیر شرب به واحدهای فناور استان، از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بروکراسی اداری در پارک و واحد های زیرمجموعه عملا وجود ندارد و رتبه پارک در ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

محمدرضا حسین نژاد در آیین آغاز این پروژه، فعالیت های قبلی پارک علم و فناوری را زمینه ساز حرکت پرشتاب این پارک خواند و ادامه داد: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش بنیان در رده استان‌هایی مثل خراسان رضوی، باعث افتخار است.

استاندار، توجه به نخبگان، تقویت هیأت های اندیشه ورز، ایجاد تعاونی های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تاسیس شرکت های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه های نیمه تمام را از اهم مواردی خواند که می تواند در جهش تولید موثر باشد .

وی افزود: فروش واحد های دولتی و اعطای مشوق های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می تواند در رونق و جهش تولید اثر گذار باشد.

استاندار به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت های دانش بنیان اشاره و اظهار امیدواری کرد در سال ۱۴۰۳ با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحد های فناور رفع شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • مانوین؛ حل مسائل جامعه با فناوری‌های فرهنگی و نوآور
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم