Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با نزدیک شدن به روز شهادت حاج مهدی عراقی کتاب «مهدی عراقی را بکش» تالیف سید مصطفی حسینی و عبدالرضا نعمت‌اللهی از سوی انتشارات سروش منتشر می‌شود.

در این اثر که بر مبنای گفت‌وگو تنظیم شده است، ۳۰ چهره از میان خانواده، دوستان و مبارزان سیاسی زندگی حاج مهدی عراقی را از تولد تا شهادت در چهار دوره تاریخی روایت می‌کنند که از میان آنها به علی‌اکبر ناطق نوری، سیدمحمود دعایی، محسن رفیقدوست، فرخ نگهدار، بهزاد نبوی، بهروز افخمی و عزت‌الله مطهری می‌توان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج مهدی عراقی، جایگاه یگانه‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دارد و عجیب آن که کمتر از او نامی شنیده‌ایم. نقش او از نخستین روزهای شکل گیری نهضت در سال ۱۳۴۲، دوران طلایی حضور موثرش در زندان شاه و ارتباط ویژه‌ای با امام خمینی(ره) در سراسر دوران مبارزه، از او چهره‌ای برجسته ساخته که به خصوص در میان چهره‌های غیر روحانی نهضت، منحصر به فرد است.

حاج مهدی عراقی قصه برای شنیدن زیاد دارد. از همراهی با شهید نواب صفوی و بعد از آن اخراج از جمعیت فداییان اسلام تا رفاقت با «حاج آقا روح الله» و ترور و زندان. همین شخصیت بی بدلیل وی باعث شد که یک مجموعه مستند تلویزیونی با نام «یکه سوار» در سال ۱۳۹۸ و یک مستند سینمایی به نام «مهدی عراقی را بکش!» در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر از وی اکران شود.

چاپ نخست این کتاب در ۳۰۵ صفحه و با قطع وزیری توسط انتشارات سروش به زودی وارد بازر نشر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی عراقی انتشارات سروش نویسنده حاج مهدی عراقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۱۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «سربلند میدان» به تازگی توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به چاپ سوم رسیده است.

این کتاب که به سرگذشت و زندگی سردار شهید سیدمحمد حجازی می‌پردازد، با گذشت شش ماه برای سومین بار تجدید چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

همچنین بیست و نهم فرودین ماه، سومین سالروز شهادت سردار سرلشکر شهید سید محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران است که بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت رسید. سردار حجازی بیش از ۴۰ سال از عمر خود را وقف دفاع از انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومت کرد و یکی از فرماندهان نام‌آشنا در جبهه مقاومت بود.

پس از شهادت شهید حجازی کتاب سرگذشت و زندگی او در دستور کار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس قرار گرفت و بعد از گذشت یک سال، کتاب «سربلند میدان» نوشته سعید علامیان منتشر و در پنجمین همایش «یادها و نام‌ها» در پنجم مهرماه سال ۱۴۰۲ رونمایی شد.

کتاب «سربلند میدان» حاصل ۸۰ ساعت گفتگوی نویسنده با چهل‌ویک نفر از هم‌رزمان، همکاران، آشنایان و اعضای خانواده سردار شهید محمد حجازی است. بیست‌ویک نفر دیگر هم راویانی هستند که روایت آن‌ها را از منابع مکتوب استخراج کرده است.

این کتاب متشکل از ۱۹ فصل است که از تولد تا شهادت سردار حجازی را روایت می کنند.

چاپ سوم این کتاب با طرح جلد جدید عرضه شده است.

کد خبر 6081679 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • مخالفت قاطعانه رهبر حزب شاس و عضو ناظر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با هرگونه حمله به ایران/ حماس: پاسخ ایران ثابت کرد که دوران بزن در رو دیگر به سر آمده است/ ۱۶ نفر از اسرای غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند/ سایت وزارت راه رژیم صهیونیستی هک ش
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • کتاب آینه‌ دلیل من در کرمانشاه منتشر شد
  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • عکس| چهره کمتر دیده شده الناز شاکردوست در یک فیلم سینمایی
  • پوران درخشنده و پرویش نظریه در میان داوران جشنواره ملی فیلم اقوام
  • کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌ های رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی