Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@13:02:53 GMT

موفقیت نسبی جهاددانشگاهی در حل مشکلات کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۱۱۲۲

موفقیت نسبی جهاددانشگاهی در حل مشکلات کشور

ایسنا/همدان استاندار همدان گفت: با توجه به امکاناتی که در اختیار جهاددانشگاهی بوده، نیروهای جهاددانشگاهی موفقیت‌های نسبی برای حل مشکلات کشور داشتند.

سید سعید شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون دستاوردهای جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از مراکز و محورهای توسعه کشور است.

شاهرخی تصریح کرد: بدون شک، با توجه به تمرکزی که جهاد دانشگاهی استان همدان بر سیاست‌های جهاددانشگاهی در کشور و پتانسیل‌های بالقوه استان دارد، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را هم‌راستا با گام‌های بلند آموزش کشور، به طور کمی و کیفی افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: رویکرد جهاددانشگاهی دردوره‌های آموزشی بلند مدت و تمرکز بر دوره‌های تحصیلات تکمیلی با هدف کاربردی کردن دانش فنی است که امیدواریم، این روند در برنامه آموزشی شتاب بیشتری بگیرد.

استاندار همدان، در رابطه با تأثیر جهاددانشگاهی در عبور از موانع و دستیابی به دانش‌های پیشرفته، مطرح کرد: با توجه به اصول اساسی جهاددانشگاهی یعنی حوزه آموزش و پژوهش، می‌توان گفت که این فرصت، در سایه آموزش برای جهاددانشگاهی امکان پذیر است. 

شاهرخی ادامه داد: حوزه آموزش در جهاددانشگاهی، نگاهی کاربردی به مهارت‌آموزی و نیز آموزش توانمندی‌های به‌دست‌آمده از کسب فناوری‌ها دارد. 

وی در رابطه با توانمندی نیروهای جهادی در حل مسائل کشور در حوزه‌های مختلف پژوهش و فناوری، فرهنگ، آموزش، کارآفرینی، تجاری سازی و اقتصاد دانش‌بنیان، بیان کرد: سازمانهای موجود در هر جامعه با استفاده از منابع محدودی که در اختیار دارند، به گونه ای به رفع نیازهای فردی و گروهی افراد جامعه می پردازند و از آنجا که منابع تولید همواره با یک ویژگی یعنی کمیابی مواجه هستند، اغلب اصلی ترین هدف سازمانها استفاده بهینه از عوامل تولید و رسیدن به اثربخشی است.

استاندار همدان ادامه داد: این عوامل شامل زمین، سرمایه، نیروی انسانی، فناوری و مدیریت است و در این بین نیروی انسانی ارزشمندترین دارایی سازمان‌ها و از حساسیت بسیاری برخوردار است بنابراین عملکرد انسان در درون سازمان، انعکاسی از دانش، مهارت و ارزشهای او است. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به امکاناتی که در اختیار جهاددانشگاهی بوده است، باید گفت که نیروهای این نهاد، موفقیت‌های نسبی برای حل مشکلات کشور داشته‌اند چون به نظر من برای حل مشکلات کشور باید یک اجماع نخبگانی و کاهش فاصله بین جهاددانشگاهی و جامعه صورت گیرد تا بتوان شاهد رشد و شکوفایی و برطرف کردن مشلات و مسائل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی استانی علمی و آموزشی حل مشکلات کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۱۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سفیر ایران در بغداد گفت غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد مورد توجه اکثر بازدیدکنندگان قرار گرفت.
محمد کاظم ال صادق در بازدید از نمایشگاه بین المللی دفاعی بغداد با اشاره به موفقیت دستاورد‌های نظامی ج ا ا گفت: غرفه ایران برای خیلی از بازدیدکنندگان نمایشگاه مورد توجه قرار گرفت. وی ابراز امیدواری کرد عرضه توانمندی‌های نظامی ایران، بتواند زمینه ساز موفقیت امیز صادرات تسلیحات ایران در منطقه و جهان شود.
در نمایشگاه دفاعی بغداد، بیست و دو کشور شرکت کردند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به نمایش دراوردن توانمندی‌های پهپادی و موشک‌های هوشمند و هدایت شونده ساخت ایران یکی از برنامه‌های غرفه ایران بود.

دیگر خبرها

  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی
  • مسلمی نائینی: ارائه آموزش‌های تخصصی، مهارتی و دانش‌بنیان توسط جهاددانشگاهی
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گروی مسیر فناوری است 
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش