Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:22:58 GMT

حرکت رو به رشد جهاد دانشگاهی خوزستان در حوزه فرهنگی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۱۴۷۶

حرکت رو به رشد جهاد دانشگاهی خوزستان در حوزه فرهنگی

ایسنا/خوزستان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه بخش مهم معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان تاکنون فعالیت‌های بسیاری را انجام داده است، گفت: اگرچه در طول این چهار دهه در حوزه فرهنگی نوساناتی وجود داشته اما در مجموع مسیر رو به رشدی را طی کرده است.

عبدالرحیم هوشمند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال ۵۹ پس از درگیری‌هایی که در دانشگاه به وجود آمد، دانشگاه تعطیل شد و در خردادماه به دستور امام خمینی (ره) تشکیل جهاد دانشگاهی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهاد دانشگاهی نهادی بود که از جوانان دانشگاهی تشکیل شد و هدف آن استفاده از توانمندی‌های انسانی و فیزیکی دانشگاه بود.

وی افزود: در دانشگاه امکانات خوبی وجود داشت و با تشکیل جهاد دانشگاهی، جوانان به دنبال استفاده از این امکانات برای جامعه و مردم بودند. در نهایت پیشبرد امر تحقیق و پژوهش، آموزش و امور فرهنگی در دستور کار جهاد قرار گرفت. یکی از اهداف اصلی این مجموعه، پیگیری موضوعات فرهنگی، هنری و اسلامی در دانشگاه و جامعه بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به پیشینه چهل ساله جهاد دانشگاهی در فعالیت‌های فرهنگی، تصریح کرد: بخش مهم معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تاکنون فعالیت‌های بسیاری را انجام داده است. بیش از ۴۰ سال از تشکیل جهاد می‌گذرد و در طول این مدت فعالیت‌های فرهنگی بسیاری در جامعه و دانشگاه انجام شده است. اگرچه در طول این چهار دهه در حوزه فرهنگی نوساناتی وجود داشته اما در مجموع مسیر رو به رشدی را طی کرده است.

وی افزود: در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان برنامه‌های فرهنگی متفاوتی برگزار شده است.‎ برنامه‌هایی از جمله مسابقه عکس "آن سوی واقعه"، تندیس فداکاری و ساماندهی دانشجویان در موضوعات فرهنگی، از فعالیت‌هایی است که ما شاهد انجام آن‌ها هستیم. همچنین برای بررسی وضعیت دانشجویان از مرکز افکارسنجی (ایسپا) استفاده می‌شود. هر چند در دوره کرونا مانند سایر بخش‌ها، فعالیت‌های فرهنگی نیز کاهش پیدا کرده‌اند اما در مجموع همچنان ادامه دارند.

هوشمند در پایان با اشاره به ارتباط بسیار خوب دانشگاه شهید چمران اهواز با معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان تصریح کرد: در سال‌هایی که این ارتباط وجود دارد، ارتباطات بسیار خوب و مستمر بوده است. تاکنون استارت‌آپ‌های اجتماعی متفاوتی برگزار شده‏، علاوه بر این در برگزاری جشنواره‌ها مشارکت خوبی داشته‌ایم و از نیروهای فرهنگی جهاد در برگزاری دوره‌های روزنامه‌نگاری‏، خبرنگاری و... استفاده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی علمی و آموزشی خوزستان جهاددانشگاهی خوزستان معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین طاهری بعد از ظهر چهارشنبه طی نشستی با جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه رسانه شهرستان فومن اظهار کرد: تأثیر مؤلفه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تمام زوایای جامعه مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نگاه مطالبه گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول آفرین است، گفت: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری جامعه بی بدیل است.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن هنر، صحبت از یک واقعیت و حقانیت است، افزود: هنر در تمام عرصه‌ها راهگشا و اثرگذار بوده و به دلیل ریشه گرفتن از حقانیت، قابل پذیرش و حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تولیدات هنری در اجرای قرارگاه «شهید آوینی» در استان ادامه داد: این طرح با ردیف بودجه مشخص که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ فروردین همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه سال جاری مرحله نخست آن اجرایی می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان گیلان تعیین شده است، تصریح کرد: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

وی با تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد به طرح «هزار مشعل» اشاره کرد و افزود: «هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

کد خبر 6088049

دیگر خبرها

  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند