Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از هیأت رزمندگان اسلام، حجت الاسلام عبدالرحمن سفیدی امین اظهارداشت: نوحه‌سرایی یکی از هنرهایی است که در فرهنگ دینی و عقیدتی ما دارای سوابق طولانی و عمیقی است که در گذر زمان و در قالب مفاهیم و مضامین سیاسی، فرهنگی، عقیدتی، احساس و عقلانیت تجلی یافته است. این هنر که در قالب مداحی بروز و ظهور پیدا کرده و پشتوانه شکلی و محتوایی آن است، ابزاری پیشرو و سازنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رسالت نوحه، صرفا بیان مصائب آل الله و تحریک عواطف مستمع در یک مجلس روضه نیست بلکه هدایت فکری جامعه بر اساس معیارهای نهضت عاشورا و همچنین ایجاد جریان مطالبه احقاق حق امام، از مهم‌ترین اهداف آن است. اکنون در آستانه محرم، برپایه اشعار و نوحه‌های عاشورایی، مجموعه‌ای ارزشمند باتوجه به فاخر بودن آثار و عصمت شعر و نغمه از آفات و آسیب‌های شایع امروز، تدوین و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.

معاون فرهنگی هیأت رزمندگان اسلام افزود: در آستانه ماه محرم هیأت رزمندگان اسلام کتاب قیام و قلم مجموعه نوحه‌های عاشورایی را براساس اشعار و نغمه‌سرایی‌های شعرایی همچون یوسف رحیمی، رضا یزدانی، جواد محمدزمانی، محمدصالحی‌پور و برخی دیگر از شاعران آیینی منتشر کرده است.

وی افزود: این کتاب در اختیار مداحان و نوحه‌سرایان در آستانه ماه محرم قرار خواهد گرفت تا ان شاء الله شاهد کیفیت‌بخشی بیش از پیش به نوحه‌های مداحان در این ماه باشیم.

علاقه‌مندان برای دریافت فایل PDF این کتاب به همراه فایل صوتی سبک نوحه ها می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام مراجعه کنند.

برچسب‌ها ماه محرم هیات رزمندگان اسلام هیأت عزاداری کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم هیات رزمندگان اسلام هیأت عزاداری ماه محرم هیات رزمندگان اسلام هیأت عزاداری کتاب رزمندگان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۱۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحث و گفتگو درباره کتاب «قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع»

به گزارش خبرنگار مهر، به همت مدرسه مطالعات دین و مدرسه مطالعات دیالوگ باشگاه اندیشه نشست گفت‌وگو پیرامون کتاب «قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع» نوشته سید محمدهادی گرامی برگزار می‌شود.

در این نشست علاوه بر مؤلف اثر، سید محمد هادی گرامی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مهدی فدایی مهربانی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و احمد بستانی، عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی حضور دارند.

نشست گفت‌وگو پیرامون کتاب «قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع» روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه ساعت ۱۸:۳۰ در باشگاه اندیشه واقع در خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، کوچه نایبی، پلاک ۲۳ برگزار می‌شود.

کد خبر 6083717 سارا فرجی

دیگر خبرها

  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است
  • بحث و گفتگو درباره کتاب «قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع»
  • هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس
  • خدمت‌رسانی به آحاد جامعه رسالت سپاه پاسداران است
  • برپایی نمایشگاه «معلم من یک هیولاست!» در کانون پرورش فکری
  • یکی از رسالت‌های مهم الهی، مسأله عفاف و حجاب در جامعه است