Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مشرق ، دوومیدانی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو با سه نماینده به نام‌های احسان حدادی (پرتاب دیسک)، فرزانه فصیحی و حسن تفتیان (دوی ۱۰۰متر) شرکت کرد و مهدی پیرجهان هم به دلیل مثبت شدن تست کرونا از حضور در مسابقات بازماند.

این سه دوومیدانی کار در حالی راهی ژاپن شدند که طبق شرایطی که وجود داشت، مشخص بود که نمی‌توانند نتایج خاصی را کسب کنند و بیشتر در حد شرکت کننده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین حدادی و تفتیان با توجه به گرفتن سهمیه مستقیم و با توجه به هزینه‌هایی که برای آنها شده بود، نتایج ضعیف‌شان بیشتر به چشم آمد و نشان داد که هزینه‌های میلیاردی که برای آنها شده بود،‌ هیچ بازدهی نداشت.

بیشتر بخوانید: هزینه صدها هزار دلاری برای ناکامی حدادی در المپیک/ با یک خداحافظی همه را خوشحال کن!

* با حدادی از خار پاشنه و دیسک کمر تا ناکامی در توکیو/ پرتابگری که محبوب نیست

احسان حدادی بعد از المپیک ۲۰۱۲ لندن که مدال نقره کسب کرد، دیگر اثری از نایب قهرمان المپیک نداشت و به غیر از بازی‌های آسیایی که پرتابگران مطرحی ندارد، در المپیک ریو و قهرمانی جهان در انگلیس و قطر نتوانست عملکرد خوبی نداشته باشد. وی برخلاف آنچه در این سال‌ها از فدراسیون و کمیته ملی المپیک خواسته، در ازای آن چیزی که باید و شاید را ارائه نداده و به خاطر رفتارهایی که داشته محبوبیت خود را به کلی از دست داد.

از اردوهای طولانی در آمریکا و اروپا و درمان خار پاشنه همه و همه از او چهره‌ای ساخت که صدای جامعه دوومیدانی و حتی مردم عادی را هم درآورد. در اوج شرایط بد اقتصادی، ادامه تمریتاتش را به درمان خار پاشنه در آلمان گره زد و پس از آن هم اردوی آمریکا را در پیش گرفت؛ در حالی که شرایط خوبی برای المپیک نداشت و خودش بهتر از هرکسی می‌دانست نمی‌تواند نماینده شایسته‌ای برای ایران در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا باشد.

حدادی این روزها در ۳۷ سالگی به سر می‌برد و دیگر آن انرژی و توان جوانی را ندارد و با مصدومیت‌هایی که برایش به وجود آمده، بهترین راه برای او چیزی جز خداحافظی نمی‌تواند باشد. هرچند خودش گفته می‌خواهد برای بازی‌های آسیایی حضور داشته باشد اما کارشناسان معتقدند با شرایط فعلی در رقابت‌های سال آینده نیز شانسی برای گرفتن مدال ندارد.

* از کوچه پس کوچه‌های پاریس تا توکیو، با دونده‌ای که رکورد خودش را هم نزد

حسن تفتیان برای دومین بار در المپیک شرکت کرد، اما برخلاف دوره قبلی نتوانست راهی نیمه نهایی دوی ۱۰۰ متر شود. دونده‌ای که با علاقه زیادش به پاریس و فرانسه در دوومیدانی ایران شناخته می‌شود و اردوهای خارجی خود را تنها در آنجا برگزار می‌کند. تفتیان که در قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۷ توانست قهرمان شود، پس از آن دیگر رنگ موفقیت را ندید و در آسیایی ۲۰۱۸ و قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ به مدال نرسید و حالا هم ادامه ناکامی های او به المپیک ختم شد.

هزینه‌های تفتیان هم در این سال‌ها در حد و اندازه‌های حدادی بوده و این دو به نوعی بودجه فدراسیون  را به خود اختصاص داده‌اند. برخی عنوان می‌کنند باید بودجه این رشته به این دو ورزشکار داده شود و اگر چیزی ماند، به بقیه برسد. این شرایط بی انگیزگی را میان سایر ورزشکاران به وجود آورده و نیاز است که یک بازبینی کلی در هزینه کرد برای آنها صورت بگیرد.

وضعیت فعلی دوومیدانی ایران این روزها تعریف چندانی ندارد و اگر به همین شکل پیش برود، در آینده نه چندان دور  باید کسب یک برنز در آسیا هم به آرزو تبدیل شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: احسان حدادی حسن تفتیان احسان حدادی اخبار مهم المپیک ۲۰۲۰ ژاپن المپیک توکیو حسن تفتیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴

مراکش به جمع ۵۰ کشور تامین کننده امنیت المپیک ۲۰۲۴ در فرانسه پیوست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه گفت که مراکش به تضمین امنیت در بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس کمک می‌کند.

به گفته دارونین؛ پلیس مراکش به سازمان‌های مجری نظم و امنیت فرانسه در دوره برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی پاریس کمک خواهد کرد.

راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس

بدین ترتیب مراکش به جمع 50 کشوری پیوست که پیش از این با اعزام مأموران مجری قانون به فرانسه موافقت کرده بودند. در مجموع 2 هزار و پانصد پلیس و ژاندارم خارجی قبل و حین مسابقات در فرانسه حضور خواهند داشت.

بازی‌‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد)  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • باید به سهمیه المپیک برسیم
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • راه‌یابی به المپیک هدف ماست/می‌دانم در ایران والیبال اهمیت دارد
  • انتخابی المپیک پاریس| رکوردشکنی پرورش نیا در تراپ بانوان
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • ایران با ۳۱ سهمیه المپیک در مسیر المپیک پاریس