Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن حکایت جاودانگی با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای تفحص و شهدای مدافع حرم و نگاهی به سیره قرآنی آن عزیزان از رادیو قرآن پخش می‌شود.

معرفی کتاب، گزیده ای از وصیتنامه شهید و فرازهای قرآنی آن، خاطرات شهید از زبان همسر، روایت گوشه‌ای از زندگی شهید با صدای وی و خانواده، پخش گوشه‌ای از فیلم، کلیپ و یا سریالی که با محوریت زندگی شهید مورد نظر ساخته شده و گزارش مردمی از بخش‌های مختلف این برنامه مستد-ترکیبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش در برنامه روز پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه و در آستانه روز خبرنگار به زندگینامه شهید «محمود صارمی» از شهدای خبرنگار، پرداخته می‌شود. شهدای خبرنگار که برای ثبت لحظات تقابل حق و باطل، برای ثبت لحظات ناب ایثار و گذشت هابیلیان در مقابل زور گویی قابیل صفتان سینه خود سپر تیر بلا قرار دادند جایگاه ویژه ای دارند. همان‌ها که مصداق بارز آیه شریفه «إِنَّ اللَّهَ اشتَریٰ مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ ۚ یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ فَیَقتُلونَ وَیُقتَلونَ ۖ وَعدًا عَلَیهِ حَقًّا فِی التَّوراةِ وَالإِنجیلِ وَالقُرآنِ ۚ وَمَن أَوفیٰ بِعَهدِهِ مِنَ اللَّهِ ۚ فَاستَبشِروا بِبَیعِکُمُ الَّذی بایَعتُم بِهِ ۚ وَذٰلِکَ هُوَ الفَوزُ العَظیمُ» هستند.

شهید «محمود صارمی» خبرنگار شجاع و وظیفه شناس لرستانی بود که در هفدهم مرداد سال ۱۳۷۷ در کشور افغانستان توسط گروه تروریستی طالبان به شهادت رسید.

این شهید بزرگوار در سال ۱۳۷۵ به عنوان مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در «مزارشریف» انتخاب و در ۲۶ دی‌ماه همان سال به عنوان مسئول نمایندگی خبرگزاری راهی «کابل» شد یعنی زمانی که این کشور درگیر جنگ‌های داخلی بود و به‌خوبی می‌دانست در این سرزمین آشوب زده خطر به اسارت درآمدن و حتی شهادت وجود دارد، اما بر حسب وظیفه و رسالت و تکلیف، این راه را انتخاب کرد.

این بار دست جنایت‌کاران تاریخ از آستین گروه تروریستی «طالبان» درآمد و با حمله به سرکنسولگری ایران در شهر «مزارشریف» هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری و «محمودصارمی» که رفته بود تا فریاد مظلومیت مردم بی‌گناه «افغانستان» را به گوش جهانیان برساند و راوی ددمنشی یزیدیان زمان باشد، به شهادت رساندند.

تا مدت‌ها از سرنوشت این ۹ نفر گزارشی منتشر نشد، تا اینکه پیکرهای آنان در یک گور جمعی در خرابه‌های پشت کنسولگری به دست آمد. پیکر آنان ۲۲ شهریور ۱۳۷۷ به تهران منتقل شد و به خاک سپرده شد.

لازم به ذکر است، برنامه حکایت جاودانگی کاری گروه اطلاع رسانی و محافل به تهیه کنندگی سمیرا قنبری، گویندگی یاسر دعاگو، روایتگری فضه سادات حسینی پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه از رادیو قرآن پخش می‌شود.

کد خبر 5271860 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: شهید محمود صارمی مزار شریف ایران رادیو قرآن هیات مذهبی ماه محرم قرآن کریم قرآن فعالیت های قرآنی جشن عید غدیر مداحان سیدابراهیم رئیسی سازمان تبلیغات اسلامی دین اسلام شیعیان شیعه حجاب و عفاف مرکز اسلامی هامبورگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل یک خبرنگار دیگر را به شهادت رساند/ شمار شهدای خبرنگار در غزه به 137 تن رسید

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، خبرنگار فلسطینی محمد ابوسخیل امروز پنج‌شنبه در حمله نظامیان اسرائیلی به بیمارستان شفا در غزه به شهادت رسید.

با شهادت خبرنگار رادیو «صوت الاقصی»، شمار شهدای خبرنگار در غزه از آغاز جنگ تاکنون به ۱۳۷ نفر افزایش یافت. 

جنگ غزه امروز وارد صد و هفتاد و چهارمین روز خود شده و نظامیان صهیونیست با تیراندازی سنگین به داخل محوطه بیمارستان شفاء همچنان به هدف قراردادن بیماران، کادر پزشکی و خبرنگاران حاضر ادامه می‌دهند. 

 

دیگر خبرها

  • خون شهدای مدافع حرم رژیم صهیونیستی را به نقطه پایانی می‌رساند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شهادت شهید مدافع حرم بهروز واحدی
  • اسرائیل یک خبرنگار دیگر را به شهادت رساند/ شمار شهدای خبرنگار در غزه به 137 تن رسید
  • ضیافت افطاری گروه جهادی شهید «یعقوب پرناک» در آستانه اشرفیه
  • جنایت جدید اسراییل در جنوب لبنان/ دست‌کم ۶ تن شهید شدند
  • شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • منچسترسیتی در آستانه جذب بازیکنی دیگر از گروه سیتی فوتبال
  • ۱۱ فلسطینی دیگر در رفح به شهادت رسیدند
  • نگاهی به موزه شهدای نهاوند در ایام نوروز + فیلم
  • دیدار نوروزی استاندار گیلان با خانواده‌ های شهدای مدافع حرم