Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) آغاز و منتخب ملت ایران توسط رهبر انقلاب به سِمت ریاست جمهوری منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای مراسم عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مورد روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: بدون تردید، مردم سالاریِ دینی، شاخصه و ویژگی مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در آن، همه مسئولین و تمامی دست‌اندرکاران امر اداره کشور، بدون واسطه و یا با واسطه، با رأی مردم انتخاب می‌شوند.

وی دامه داد: در همین راستا، جمهوری اسلامی ایران از ابتدای حیات مبارک خود، مفتخر به برگزاری ۴۰ مرحله انتخابات سراسری در کشور گردیده که ۱۱ مورد از انتخابات سراسری و میاندوره‌ای ظرف ۸ سال اخیر و در کمال صحت و دقت و نهایت امنیت برگزار شده است.

وزیر کشور گفت: آنچه انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری را از دوره‌های گذشته انتخابات متمایز می‌نماید، اِعمال شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی و به تبعِ آن، ایجاد مشکلات و تنگنا‌های اقتصادی و معیشتی برای مردم، تداوم همه‌گیری بیماری کرونا و مشکلات عدیده ناشی از آن، تبلیغات سوء و هجمه رسانه‌ای کم سابقه معاندین، و همچنین همزمانیِ برگزاری ۴ انتخابات؛ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شورا‌های اسلامی، میاندوره‌ای مجلسین خبرگان رهبری و شورای اسلامی با قوانین کاملاً مجزا می‌باشد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: وزارت کشور به عنوان متولی امر برگزاری انتخابات، از حدود یک سال قبل، با تشکیل ستاد انتخابات کشور و با فراهم‌سازی تمهیدات لازم و با سرلوحه قرار دادن رهنمود‌های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در هماهنگی با شورای نگهبان و با تکیه بر اصول اساسی قانونمداری، امانتداری، بی‌طرفی، امنیت کامل، رقابت سالم، مشارکت حداکثری و حفظ سلامت مجریان، داوطلبان و رای‌دهندگان، کوشید تا ضمن ارتقای شور و نشاط سیاسی کشور، امکان حضور و مشارکت هرچه بیشتر مردم را فراهم نماید.

بعد از گزارش وزیر کشور از روند برگزاری انتخابات، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی حکم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد و رهبر انقلاب حکم تنفیذ شده را که به امضا رسانده بود به حجت الاسلام رئیسی تحویل داد نکته قابل توجه در تحویل حکم تنفیذ در آنجا بود که رهبر انقلاب شخصا حکم را به رئیس جمهور منتخب داد، زیرا طبق سوابق گذشته حکم باید از رئیس جمهور قبلی تحویل گرفته شود و به رئیس جمهور آینده تحویل داده شود، اما این دوره بدین گونه نبود.

پیام مردم تغییر وضع موجود بود

حجت الاسلام رئیسی بعد از دریافت حکم تنفیذ ریاست جمهوری خویش پشت تریبون رفت و بیان کرد: شرط ادب و احترام در حکم تنفیذ از حکم رهبر انقلاب این بود که دست مبارک ایشان را می‌بوسیدم لکن به دلیل شرایط موجود این توفیق از من سلب شد.

وی افزود: پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام تحول خواهی، عدالت خواهی و پیام مبارزه با فساد، فقر و تبعیض بود. پیام مردم در ۲۸ خرداد، پیام اجرای سیاست‌های اعلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی و توجه به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و پاسداری و پاسداشت خون مطهر شهیدان بود.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: تاکنون این رابطه بوده و از این پس نیز باید باشد تا مشکلات حل شود و باید در مقابل دشمنی دشمنان ایستادگی و مقاومت شود. آنچه مردم از دولت جدید خواستند یک تحول است. این تحول برای کشور اجتناب ناپذیر است و باید اتفاق بیافتد. برنامه دولت برنامه تحول است که به سند بسیار ارزشمند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مستند است.

وی تاکید کرد: در این تحول ضروری، لازم است همه فرهیختگان، اندیشمندان، مسئولان و دغدغه‌مندان نقش آفرینی کنند و همه مردم مشارکت کنند و به میدان بیایند، این کار انجام شدنی است. ما حتماً به دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه خواهیم بود، اما حتماً سفره مردم و اقتصاد را شرطی نخواهیم کرد.

رئیس‌جمهور افزود: گره به اراده بیگانگان نخواهیم زد و حتماً مسائل پیش روی دولت را دنبال می‌کنیم. مسائل ضروری و فوری وجود دارد که دولت، امروز با آن‌ها مواجه است. مسأله کسر بودجه و ثبات در بازار سرمایه و بورس، مسأله مهم کنترل تورم و گرانی‌ها و مسأله کرونا که امروز موجب نگرانی مردم است و موضوع و مسأله آب و برق و بسیاری از نیازمندی‌هایی که امروز وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی تصریح کرد: به همه دولتمردان دولت دوازدهم خسته نباشید عرض می‌کنم، اما کار‌های بسیاری از امروز پیش پای دولت است. ما یک برنامه تحولی آنی و فوری، کوتاه مدت با نگاه به مسائل پیش رو تنظیم کردیم. حدود ۱۰ مسأله، محوری وجود دارد که دولت از امروز با آن‌ها مواجه است.

وی تاکید کرد: این مسائل شناسایی شده است و به مردم امیدواری می‌دهم که هم مسأله خوب شناسایی شده و هم از راهکار‌های مسائل از نگاه کارشناسان و خبرگان بهره‌مند شدیم و ان شاءالله این کار با قوت و به صورت فوری و آنی دنبال می‌شود.

بستر‌های فساد در قوه مجریه فراهم می‌شود؛ اینجا باید مبارزه کرد

در پایان رهبر انقلاب پس از تنفیذ حکم حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، پس از اعطای حکم تنفیذ سخنرانی کردند، ایشان گفتند: توطئه تحریم انتخابات در محافل سیاستگذاری دشمنان جمهوری اسلامی طراحی شده بود و برخی نیز در داخل کشور از روی غفلت و برخی از روی غرض آن را دنبال می‌کردند، اما مردم پاسخ قاطعی [به این توطئه]دادند. شرکت مردم شرکت خوبی بود و نشان دهنده حضور مردم در صحنه بود.

رهبر انقلاب تصریح کردند: یک جنبه دیگر از مردمی بودن مبارزه با فساد است. اگر به معنای واقعی کلمه می‌خواهید در کنار مردم باشید باید با فساد بی امان مبارزه کنید که ایشان در مسئولیت قبلی حرکت مبارزه با فساد را شروع کردند و حرکت‌های خوبی انجام دادند. بستر‌ها و زمینه‌های فساد در قوه مجریه ایجاد می‌شود، باید اینجا با فساد مبارزه کنید. فرار‌های مالیاتی، انحصار‌های بی دلیل، سوءاستفاده از ارز ترجیحی، فعالیت‌های سوداگرانه و قاچاق فساد‌هایی است که باید به معنای واقعی کلمه با آن‌ها مبارزه کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: در تشکیل دولت سرعت عمل به خرج دهید، شرایط کشور اقتضاء نمی‌کند که تشکیل دولت به تأخیر بیفتد. رئیس‌جمهور در معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس در اظهارنظر سریع در مورد وزرا شتاب به خرج دهند و کار را سریع پیش ببرند تا زودتر دولت تشکیل شود.

ایشان در مورد جنگ تبلیغاتی دشمن فرمودند: دشمنان ما امروز بیشترین تحرک را در زمینه جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای دارند تا بر افکار عمومی مردم مسلط شوند و در این مسیر مبالغ هنگفتی هزینه می‌کنند و کار‌های زیادی انجام می‌دهند.

رهبر انقلاب افزودند: به دنبال این هستند تا افکار عمومی را قبضه کرده و در اختیار قرار گیرند. وقتی افکار عمومی در اختیار بیگانگان قرار گیرد، ملت به میل آن‌ها پیش می‌رود. تمهیدات رسانه‌ای باید قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل کنند.

این مراسم با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به پایان رسید در این مراسم تمام کارگزاران نظام از اعضای هیئت رئیسه مجلس تا مقامات نظامی و لشگری کشور حضور داشتند. نکته قابل توجه این مراسم غایب بودن روسای سابق ریاست جمهوری کشور بود.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تنفیذ حکم رهبر انقلاب رئیس جمهور رئیسی جمهوری اسلامی ایران سیزدهمین دوره انقلاب اسلامی ریاست جمهوری حجت الاسلام رهبر انقلاب رئیس جمهور حکم تنفیذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بامداد امروز دوشنبه پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا، با بیان اینکه این سفر به دعوت روسای جمهور دو کشور دوست انجام می‌شود، تصریح کرد: کشور پاکستان از جمله کشورهای مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه‌ تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه دو کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: رئیسی دوشنبه به پاکستان سفر می‌کند

رئیس جمهور با اشاره به نگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی و توسعه روابط با کشورهای اسلامی و همسو، علاقمند به ارتقای روابط با کشور پاکستان است و در این سفر مسائل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی و تجاری، انرژی و مسائل مرزی با دولت پاکستان مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

رئیسی همچنین با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست، از هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری و اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه دو کشور در این زمینه خبر داد و گفت: مردم پاکستان، مردمی مومن، متدین و علاقمند به ارزش‌های انقلاب اسلامی بویژه به امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند و محبت و ارادت خود به ایران اسلامی را بارها به اثبات رسانده‌اند، ما امنیت این کشور را امنیت خود می‌دانیم و معتقدیم تثبیت و ارتقای امنیت نقاط مرزی به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا را از جمله اهداف سفر خود به این کشور عنوان کرد و با اشاره به رشد قابل توجه همکاری‌های دو کشور در حوزه فنی و مهندسی ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط میان ایران و سریلانکا باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227974 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از حجت الاسلام رئیسی
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از رئیسی
  • حاشیه های پررنگ تر از متن سفر رئیسی به پاکستان؛ از استقبال سرد در فرودگاه تا غیبت آجودان
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان
  • دیدار رئیسی با رئیس‌ سنای پاکستان
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست