Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، یک بررسی جدید در دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد که سطوح داده‌های در حال انتقال از طریق دو انتقال دهنده عصبی در مغز را می‌توان برای پیش بینی توانایی ریاضی افراد به کار گرفت. از این طریق مشخص می‌شود شرایط شیمیایی مغز افراد چگونه است و آیا افراد می‌توانند به سادگی ریاضیات و پیچیدگی‌های آن را درک کنند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بررسی مذکور که نتایج آن در ژورنال پی ال او اس بیولوژی منتشر شده، مبتنی بر انجام آزمایشاتی بر روی ۲۵۵ داوطلب در یک بازه زمانی شش ساله است. این افراد دانش آموزان مدارس و نیز دانشجویان دانشگاهی بوده‌اند. دو مسیر انتقال عصبی تأثیرگذار در مغز عبارتند از گلوتامات و گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA).

این انتقال دهنده‌های عصبی با دو منطقه خاص مغز در ارتباط هستند که سطح توانایی‌های افراد در حوزه ریاضیات را مشخص می‌کنند و عبارتند از سولکوس داخل صفاقی چپ (IPS) و گئروس پیشانی وسط چپ (MFG).

این آزمایش نشان داد در افراد جوان با جی‌ای بی‌ای بالا و سطح گلوتامات پایین در سولکوس داخل صفاقی چپ، دانش ریاضی در سطح بالایی بوده است. اما در افراد مسن‌تر سطح پایین‌تر جی‌ای بی‌ای و سطح بالاتر گلوتامات باعث افزایش توان ریاضی می‌شود.

دانشمندان هنوز نمی‌دانند چرا این تفاوت بین افراد جوان و مسن وجود دارد. پژوهشگران می‌گویند باید از این یافته‌ها برای ایجاد تغییراتی در زمینه آموزش ریاضیات در مدارس و دانشگاه‌ها استفاده کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: عصب بدن ریاضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۱۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک جدول ریاضی داریم، کشف رابطه پنهان در آن با شماست!

عصر ایران - حل کردن معماهای ریاضی می تواند چالش برانگیز و سرگرم کننده باشد. در معمای ریاضی زیر جدولی حاوی یک سری اعداد مختلف دیده می شود. در ستون آخر جدول جای یک عدد خالی باقی مانده است. شما باید با استدلالی منطقی عدد درست را یافته و به جای علامت سوال قرار دهید؟

 

 

حل کردن معماهای ریاضی می تواند به تقویت توانایی های تجزیه و تحلیل، بهره هوشی، دانش مفاهیم ریاضی و مهارت های محاسباتی انسان کمک کند.

 

پاسخ در پایین صفحه ارائه شده است.

 

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

 

پاسخ درست عدد 3 است. در ادامه روش رسیدن به این عدد ارائه شده است.

 

139 × 3 = 417

 

417 × 2 = 834

 

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: برای حل این معمای ریاضی یک فرمول بسازید!

دیگر خبرها

  • طرح انتقال آب‌های زیرزمینی خراسان شمالی چهار هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت
  • اعتبار ۴۰۰۰ میلیاردی طرح انتقال آب‌های زیرزمینی در خراسان شمالی
  • یک جدول ریاضی داریم، کشف رابطه پنهان در آن با شماست!
  • دردسرهای آلرژی در زیباترین فصل سال!
  • هزارتوی سیاه تنهایی
  • هوش کلامی عنصر اصلی در مهارت‌های ارتباطی
  • عفونت های تنفسی و موارد بستری در بوشهر افزایش یافت
  • قرص ضد حساسیت بخوریم یا قرنطینه شویم؟ / مقایسه حساسیت فصلی و سرماخوردگی
  • ضرورت توجه به راه‌های انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • افزایش بیماران عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر