Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه به‌شدت نگران روزهای آینده شهر مشهد هستیم، گفت: از تمامی مسئولان درخواست داریم برای تعطیلی یا محدودیت این شهر تدبیری بیندیشند تا این شهر به کانونی برای آلودگی گسترده ویروس کرونا در سطح کشور تبدیل نشود.

به گزار ش قدس آنلاین،  مهدی قلیان با اشاره به اینکه وضعیت مشهد در موج پنجم بحران کرونا بسیار اسفناک بوده و در طول ۱۸ ماهه کرونایی با چنین وضعیتی مواجه نبودیم، اظهار کرد: ظرفیت بیمارستان‌ها به‌صورت ۱۰۰ درصد تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان مراجعات به مراکز سرپایی کرونا زیر پوشش این دانشگاه به بیش از ۵۵۰۰ در روز رسیده و میزان تست‌های PCR روزانه هم به بیش از ۴۴۰۰ مورد رسیده است، ضمن اینکه ظرفیت تست سلولی مولکولی تقریباً تمام و در روز گذشته به ۱۰ هزار مورد رسید که این عدد خط قرمز محسوب می‌شود.  برای تأمین بخش‌های بستری و سرپایی کیت نخواهیم داشت و متأسفانه ادامه این وضعیت مشکلات جدی در بحث تشخیص PCR ایجاد کرده است.

وی افزود: طبق آخرین آمار ثبت شده ۲۰ درصد افرادی که در طول یک ماه گذشته در بخش‌های کرونایی بستری‌ شده‌اند از خارج از استان بوده‌اند و ۱۰ درصد هم از شهرستان‌های خارج از حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطح استان بوده است.

قلیان با ذکر این نکته که عادی‌انگاری کاذب در شهر مشهد کاملاً مشهود است، تأکید کرد: متأسفانه برگزاری مجالس شلوغ عروسی و عزا، دورهمی‌های خانوادگی، رستوران‌های شلوغ، بازارهایی که تا دیروقت پذیرای مشتریان هستند، سفرهای تابستانی و بدتر از همه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح جامعه سبب افزایش مبتلاها، بستری‌ها و فوتی‌های بیماری کووید ۱۹ در شهر مشهد شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: اگر فکری به حال تعطیلی وسیع اماکن در مشهد نشود و حجم بالای زائران را همچنان شاهد باشیم مشهد می‌تواند به عنوان یک کانون آلودگی در سطح کشور، تمام کشور را باوجود آنکه حتی  دستورالعمل‌های بهداشتی هم در برخی مناطق به‌خوبی رعایت می‌شود آلوده و درگیر کند.

دکتر قلیان اضافه کرد: زائران زیادی از نقاط مختلف کشور از جمله اصفهان، فارس، خوزستان، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان که اقامتگاه ثابت در مشهد دارند، مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات گسترده در خصوص تورهای ارزان‌قیمت هم میزان سفرها به مشهد را به مراتب بیشتر از قبل کرده است، بیان کرد: مشابه این اقدام را در سفرهای زیارتی و سیاحتی داخلی از مشهد به سمت شمال، قم، شیراز، کیش، قشم، دبی، ترکیه و غیره شاهد هستیم، وضعیتی که بسیار نگران‌کننده است.

 قلیان با تأکید بر اینکه پیگیری‌های مکرری را در خصوص تعطیلی‌های تورهای مسافرتی از طریق ستاد استانی مبارزه با کرونا داشته‌ایم که تا این لحظه مؤثر واقع نشده و همچنان این سفرها به اشکال مختلف جاده‌ای، ریلی و هوایی به سمت مشهد ادامه دارد، گفت: در وضعیت قرمز مشهد که به‌شدت نگران روزهای آینده این شهر هستیم، از تمامی مسئولان درخواست داریم که یاری‌رسان خادمان مردم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد باشند و  برای مشهد تعطیلی یا محدودیت ایجاد شود تا این شهر به کانونی برای آلودگی گسترده ویروس کرونا در سطح کشور تبدیل نشود.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قلیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد شریفی با بیان اینکه مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته، افزود: ارزش نسبی خدمات پرستاری به میزان ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته، با افزایش همراه بوده است.

وی در ادامه از تلاش برای اصلاح فرمول محاسبه اضافه کاری پرستاران خبر داد و گفت: نشست‌های متعددی در این راستا با مسؤولان ارشد دانشگاه، رؤسا و مدیران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و نمایندگان گروه‌های مختلف پرستاری برگزار شده و در تلاش هستیم تا در روزهای آینده شیوه‌نامه اصلاح فرمول اضافه کاری پرستاران را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ابلاغ کنیم.

این مقام مسؤول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با نگاهی به مسیر توسعه خدمات حوزه درمان فارس از ابتدای سال جاری تاکنون، مجموعه درمان فارس را شبکه ای گسترده شامل ۷۱ بیمارستان با هشت هزار و ۱۹۰ تخت فعال، هزار و سیصد درمانگاه و مؤسسه درمانی، هزار و ۶۰۹ مطب متخصص، یک هزار و ۳۰ مطب عمومی و ۵۱۳ دفتر کار عنوان کرد.

سال گذشته بیمارستان‌های دولتی فارس پذیرای بیش از سه میلیون بیمار بودند

شریفی با قدردانی از کادر درمان و بخش‌های پشتیبانی واحدهای زیر مجموعه دانشگاه افزود: در سال گذشته، بیمارستان‌های دولتی فارس پذیرای بیش از سه میلیون بیمار بوده و تلاش شده تمامی خدمات موردنیاز این بیماران در سطوح اولیه تا فوق تخصصی به طور کامل به آنان ارائه شود.

وی با اشاره به اعزام ۵۱۳ پزشک فوق تخصص، متخصص و پزشک عمومی در سال گذشته به مناطق مختلف فارس، این اقدام را تلاشی برای شتاب بخشیدن به فرآیندهای ارائه خدمات درمانی و توزیع عادلانه خدمات درمانی در سطح استان دانست و ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱۴۰ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است.

انجام ۷۳۹ پیوند عضو، ۱۳۰ جراحی کاشت حلزون شنوایی ،۳۸۰ پیوند قرنیه ،۱۸۰ پیوند مغز استخوان، انجام بیش از ۳۰ میلیون خدمت آزمایشگاهی و بیش از ۱۴۰ هزار مورد ام. آر. ای و ۵۰۰ هزار مورد سی تی اسکن در بیمارستان‌های دولتی زیر مجموعه دانشگاه، از دیگر اقدامات ارائه شده مجموعه‌های درمانی در سال ۱۴۰۲ بود که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آن اشاره کرد.

بیش از ۱۵۰ مرکز ارائه دهنده خدمات غیرمجاز سلامت در فارس سال گذشته تعطیل شدند

شریفی با اعلام اینکه طرح‌های توسعه‌ای مهمی در سال گذشته به بهره برداری رسید، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، بیش از ۵۵۰ تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های درمانی استان فارس اضافه شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه در سال گذشته، بیش از ۱۰ هزار بازدید نظارتی در حوزه‌های مختلف معاونت درمان انجام شده از تعطیلی بیش از ۱۵۰ مرکز ارائه دهنده خدمات غیرمجاز سلامت در شیراز و شهرستان‌های استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

وی گفت: سال گذشته پروانه بهره برداری ۴۱۷ مؤسسه درمانی در بخش خصوصی از سوی اداره ارزیابی و صدور پروانه‌های این معاونت صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه تحویل داده شده است.

کد خبر 6084651

دیگر خبرها

  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
  • تکمیل بیمارستان بهلول گناباد نیازمند هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار