Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، زینب شیخ نصری  اظهار داشت: بنا بر توصیه سازمان بهداشت جهانی مادران مبتلا یا مشکوک به کووید- ۱۹ شیردهی را قطع نکنند، زیرا نه‌تن‌ها تغذیه با شیر مادر بی‌خطر است بلکه از بسیاری از موارد مرگ‌ومیر نوزادان و شیرخواران جلوگیری می‌کند.

کارشناس برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر شبکه بهداشت و درمان گناوه یادآور شد: تغذیه با شیر مادر پایه و اساس زندگی شیرخوار در آینده است و به صورت کوتاه مدت و بلندمدت در تأمین سلامت و بقا شیرخوار تأثیر فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیخ نصری افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر شواهدی از انتقال کرونا از شیر مادر به کودک وجود ندارد و این بیماری تنها از طریق قطرات ریز تنفسی انتقال می‌یابد، سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند جداسازی مادر و کودک صورت نگیرد.

وی تأکید کرد: ضروری است فاصله دو متری مادر و شیرخوار در زمان‌هایی که شیردهی انجام نمی‌شود، رعایت شود.

شیخ نصری اظهار داشت: اگر مادر مبتلا یا مشکوک به کرونا باشد در صورتی که حال عمومی مادر خوب است می‌تواند شیردهی را ادامه دهد؛ اما اگر مادر شرایط نگهداری و مراقبت از کودک را ندارد بهتر است شیر دوشیده شده مادر به کودک خورانده شود.

کارشناس برنامه کودکان و ترویج تغذیه با شیر مادر شبکه بهداشت و درمان گناوه اظهار داشت: ضروری است مادران مبتلا یا مشکوک به کووید -۱۹ قبل از شیردهی حتماً ماسک بزنند، دست‌های خود را با آب و صابون شسته و یا از ضدعفونی‌کننده‌های بر پایه الکل استفاده کنند.

وی همچنین توصیه کرد: در صورتی که مادر به تازگی بر روی سینه خود عطسه یا سرفه کرده است، قبل از شیردهی با آب و صابون شستشو دهد.

زینب شیخ نصری عنوان داشت: در زمان همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ تغذیه با شیر مادر از هر زمان دیگر بااهمیت‌تر است؛ زیرا آنتی‌بادی‌های موجود در شیر مادر کودکان را در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر می‌کند؛ لذا در جهت افزایش دانش خانواده‌ها برای دستیابی به سلامت مادران و شیرخواران بایستی تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای واکسیناسیون همگانی به ویژه واکسیناسیون مادران شیرده بتوان مشکلات مادران در دوران شیردهی را با مشاوره‌های مکرر و دسترسی بیشتر به مشاوران شیردهی، به نحو مطلوب حل کرد.

شیخ نصری در خصوص سوالات مکرر مادران در مورد واکسیناسیون کووید- ۱۹ اظهار داشت: کلیه واکسن‌های موجود برای مادران شیرده مجوز استفاده ندارند و این مجوز محدود به برخی از واکسن‌ها است.

وی بیان داشت: واکسن آسترازنکا و سینوفارم از جمله واکسن‌هایی هستند که مجوز استفاده در شیردهی صادر شده است، منتهی این مسئله را هم باید یادآور شد که تزریق واکسن کرونا در مادران شیرده بایستی ۴۲ روز (شش هفته) بعد از زایمان آن‌ها باشد.

اول آگوست برابر با ۱۰ مردادماه به نام روز جهانی شیر مادر نام‌گذاری شده است که هدف از نام‌گذاری این روز، بالا بردن آگاهی همگانی درباره اهمیت تغذیه با شیر مادر و تشویق مادران به شیردهی برای بهبود سطح سلامت کودکان در سراسر جهان است و شعار امسال «حمایت از تغذیه با شیر مادر؛ مسئولیت مشترک» است که همه افراد جامعه شامل دولت، قانون‌گذاران، کارفرمایان، مراقبین سلامت، خانواده‌ها و … را در بر دارد و درواقع یک تلاش دسته‌جمعی برای دستیابی به حقوق اولیه هر کودک است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شیر مادر تغذیه با شیر مادر مبتلا یا مشکوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۱۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریمان با بیان این که امروزه شاخص مرگ مادران در اثر عوارض بارداری و زایمان، یکی از مهم‌ترین شاخص ‎های توسعه در جامعه به شمار می‌آید گفت: یکی از اولویت‌های مهم حوزه سلامت، مراقبت ویژه از مادران باردار نیازمند مراقبت‌های ویژه به شمار می‌رود لذا از ابتدا سال جاری تاکنون هزار و ٣١٣ مورد مراقبت مادران باردار توسط ماما‌ها انجام شده که ٢٣٢ مورد ازآن‌ها مادران مراقبت ویژه و نیازمند پیگیری فوری بوده اند و تعداد دو هزار و١٣٧ مورد مراقبت کودکان زیر ۵سال انجام شده است.
دکتر محمود ولایتی افزود: ٧١٣ دز واکسن روتین کودکان و ١۴٢ دز واکسن هاری در این مدت تزریق و برای ١٨۵ نوزاد ۳ تا ۵ روزه نیز غربالگری انجام شد.
وی گفت:هفت هزارو۴۰٨ بیمار نیز در بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان توسط پزشکان ارائه خدمت شدند و ٩٢٢ خدمت سرپایی نیز توسط پرستاران و ۵٣٩مورد بستری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • کودک ربوده شده به آغوش خانواده بازگشت
  • کودک ربوده شده به خانه برگشت
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص مبتلا شده است
  • خبر شوکه کننده مادر ترانه علیدوستی درباره دخترش؛ ترانه به بیماری‌ای سخت مبتلا شده | حال ترانه خوب است اما برایش دعا کنید