Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-18@16:19:00 GMT

ناتو علیه ایران بیانیه صادر کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۲۰۵۶

ناتو علیه ایران بیانیه صادر کرد

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سازمان ناتو امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر اهمیت آزادی کشتی‌رانی در تمام آب‌های آزاد جهان، گفت: «از تهران می‌خواهیم به تعهدات بین‌المللی خود احترام بگذارد».

این سازمان همچنین ضمن متهم کردن ایران به دست داشتن در حادثه چند روز پیش برای کشتی تجاری صهیونیستی در غرب آسیا، ادعا کرد: «ما نگران اقدامات ثبات‌زدای ایران در منطقه خاورمیانه هستیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق وبگاه اطلاع‌رسانی ناتو، «اوانا لونگسکو» سخنگوی ناتو در این بیانیه گفت: «ما به همراه متحدانمان، حمله مرگبار اخیر به کشتی اِم‌وی مِرسر استریت در نزدیکی سواحل عمان را قویاً محکوم کرده و به رومانی و انگلیس به دلیل تلفات‌شان تسلیت می‌گوییم».

در ادامه این بیانیه با تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی، آمده است: «آزادی ناوبری برای تمام متحدان ناتو حیاتی است و باید مطابق با قوانین بین‌المللی نیز به آن عمل شود. بریتانیا، ایالات متحده و رومانی به این نتیجه رسیده‌اند که ایران مسئول این حادثه است. متحدان [ناتو] از فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه نگران هستند و از تهران می‌خواهند که به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند».

311311

کد خبر 1541555

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند

رهبران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه متعهد شدند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، رهبران اروپایی در بیانیه‌ای که پس از اولین روز اجلاس خود منتشر کردند، هشدار دادند که اتحادیه اروپا «تدابیر محدودکننده بیشتری را علیه ایران، به ویژه در رابطه با هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌ها، اتخاذ خواهد کرد».

در این بیانیه همچنین از ایران و گروه‌های نزدیک به تهران خواسته شده تا همه حملات خود را متوقف کنند و همچنین از همه طرف‌ها خواسته شده تا «حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و از هرگونه اقدامی که ممکن است باعث افزایش تنش در منطقه شود، خودداری کنند».

 

دیگر خبرها

  •  واکنش ایران به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • واکنش کنعانی به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • هشدار ایران به گروه ۷
  • تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • هشدار ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
  • برای ارسال کمک‌ها به غزه به آتش‌بس فوری نیاز داریم
  • دبیرکل سابق ناتو: اقدام علیه ایران به نفع اسرائیل نخواهد بود
  • ادامه جنگ داخلی در سودان؛ روزانه 20 هزار نفر آواره می‌شوند