Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@01:40:23 GMT

از گسترش فضاهای ارتباط با مردم استقبال می‌کنم

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۲۰۹۵

از گسترش فضاهای ارتباط با مردم استقبال می‌کنم

به گزارش خبرگزاری مهر آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با حضور در جمع مسئولان نوجوان هیئت‌های مذهبی قزوین در اردوگاه امام علی (ع)، به سوالات آنها پاسخ داد که در ذیل برخی از سوالات و پاسخ‌های آیت‌الله عابدینی آمده است.

نحوه عزاداری‌ها باید چگونه باشد؟ آیا لخت شدن حین عزاداری اشکال دارد؟
فعالیت همه هیئت‌ها، ابراز ارادت‌ها و محبت‌ها، خشم و کینه ما نسبت به دشمنان اسلام و دین، به خاطر وجود مبارک، فرهنگ و حماسه اباعبدالله الحسین (ع) است و این مسیر یک هدف و چشم‌اندازی دارد و نباید این هدف را گم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر به قمه‌زنی و حاشیه‌های نامناسب با آن‌چه که مربوط به فرهنگ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیست، توجه کردیم، از آرمان آن حضرت فاصله گرفته‌ایم. آیت‌الله محمدصادق نجمی کتابی با عنوان سخنان حسین بن علی (ع) از مدینه تا کربلا دارند که بسیار کتاب ارزشمند و اثرگذار است و از شما عزیزان می‌خواهم این کتاب را تهیه و مطالعه کنید. هر چه تاریخ ثبت کرده با مستندات و شأن نزول آنها در این کتاب آورده شده است. هر جا به شخصیتی رسیده است، چه آن شخصیت مثبت بوده و چه منفی، شرح زندگی و رفتارهای سیاسی و اجتماعی آن را بیان کرده است و آنقدر سیر پیگیری کلمات امام حسین (ع) فنی و دل نشین و قابل فهم بیان شده است که هر کسی خواندن آن را شروع کرده با علاقه تا پایان ادامه داده است و وقتی این کتاب را می‌خوانیم در می‌یابیم که امام حسین (ع) دوست دارد ما در چه عرصه‌ای فعال باشیم و کجاها دیده شویم، کجاها نباید باشیم و سیره و رفتار امام را به ما نشان می‌دهد. چیزی که نسبت به آن اطمینان داریم این است که فرهنگ امام حسین (ع) هیچ‌گاه قمه‌زدن و لخت‌شدن حین عزاداری را تأیید نمی‌کند و آن چیزی که آرمان حسینی (ع) از ما می‌خواهد، این مسائل نیست. اباعبدالله الحسین (ع) می‌خواهد ما اهل عبادت باشیم، دنبال رضایت خداوند در هر کاری باشیم، تسلیم امر خدا باشیم و قمه‌زدن و لخت‌شدن در مسیر آرمان‌های امام حسین (ع) قرار ندارد. اگر این چیزها رسم شود، کار به جاهای خوبی نمی‌کشد و اگر بخواهیم متفکرانه و معرفت‌مدارانه و بر اساس خواسته‌های حضرت رفتار و عزاداری‌هایمان را مدیریت کنیم، بدانیم فرهنگ و خواست حسینی (ع) با این شیوه‌های عزاداری هماهنگ نیست. برای برخی از کارها اگر بتوانیم حکم شرعی هم پیدا کنیم، جزو اصلی‌های مکتب امام حسین (ع) نیست و تلاش کنیم معارف نهضت عاشورا را درک کنیم و بر روی آن بیشتر فکر و تمرکز کنیم.

در ایام انتخابات تریبیون آزاد وجود داشت اما بعد از انتخابات ما چنین فضایی نداریم. آیا این فرصت و آمادگی وجود دارد که تریبون آزاد بعد از انتخابات ادامه یابد؟
حقیقتاً بنده به چنین فضاهایی علاقه بسیاری دارم و این را برای خود یک ضرورت و نیاز می‌دانم. اگر همه مسئولان پای این تریبون آزاد بیایند، بسیار خوب و راهگشاست و آن چیزی که سهم بنده است، اگر وقتم اجازه بدهد هفته‌ای یک تریبون آزاد را شرکت کنم، بسیار برای بنده نشاط‌آور خواهد بود. حضور همه اقشار جامعه در این فضا، کسانی که حتی اعتراض و گلایه دارند، ما وظیفه خود می‌دانیم که حرف‌های آنها را بشنویم و با آنها سخن بگوییم. اگر شما چنین فضایی را بتوانید فراهم کنید، ما آماده حضور در چنین فضاهایی هستیم و خود بنده بسیار برای حضور در این فضا مشتاق هستم.

آیا فضای دیگری بجز فضای نماز جمعه برای ارتباط امام جمعه با مردم دارید؟
فکر می‌کنم فضاهای مهم دیگری در کنار نماز جمعه داریم که از طریق آنها با مردم ارتباط برقرار می‌کنیم. حضور در مساجد مختلف استان و گفت‌وگو با مردم، حضور در هیئت‌های مذهبی و گفت‌وگو در صدا و سیما و سایر رسانه‌ها از جمله آنهاست. اما شما جوانان می‌توانید فرصت‌ها و زمینه‌های دیگر و گسترده‌تری را برای این معنا ایجاد کنید تا بتوانیم نشست‌هایی را با همه قشرهای جامعه داشته باشیم و با اقشار مختلف جامعه بیشتر صحبت و گفت‌وگو کنیم. در دانشگاه که بودم فرصت‌های زیادی داشتم که با جوانان بیشتر ارتباط داشته باشم و امروز نیز هر چند این زمینه‌ها با شیوه‌های مختلف دنبال می‌شود، اما از گسترش این فضا استقبال می‌کنم و شما عزیزان هم به ما کمک کنید.

جریان تربیتی در قزوین چه جایگاهی دارد؟
لازم است در این عرصه هیئت اندیشه‌ورز شکل بگیرد تا بررسی شود که چه فعالیت‌هایی در عرصه تربیتی در استان قزوین صورت می‌گیرد. یکی از عرصه‌های مهمی که برای آن بسیار حرص و جوش خورده‌ایم و نسبت به آن احساس دغدغه می‌کنیم، عرصه تربیتیِ درست است. ما از ظرفیت‌های تربیتی دینی و امام حسینی (ع) استفاده کافی نمی‌کنیم و بیشتر نگاه‌ها به سخت‌افزار حوزه‌های تربیتی است و نگاه نرم‌افزاری و معرفتی بسیار کمتر است. اگر مسائل معرفتی و نرم‌افزاری را به صورت جدی دنبال کرده و برطرف می‌کردیم، امروز مسائل سخت‌افزاری نیز برطرف می‌شد و مردم بیشتر جذب فضاهای معنوی و دینی می‌شدند و خودشان مسائل سخت‌افزاری را برطرف می‌کردند. نماز جمعه محتوایی دارد که مبنای هر حرکت تربیتی است و نباید آن محتوا را رها کنیم. به نمازهای مساجد باید نگاه تربیتی، محتوایی و معنوی داشته باشیم و باید جامعه را به گونه‌ای تربیت کنیم که حریص به آگاهی از مسائل معنوی باشند و لازم است در این عرصه کارهای جدی صورت بگیرد.

کد خبر 5272036

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه قزوین آیت الله عابدینی انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا عید غدیر خم شیوع کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان خطبه های نماز جمعه عکس استانها شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل محرم 1400 ایلام امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۲۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها در آغاز سخنانش روز تحقق «وعده صادق» و عملیات غرورآفرین نیرو‌های مسلح در پاسخ به دشمن صهیونیستی را «یوم الله» خواند و گفت: در قرآن به موسی وحی شده است که مردم را به یاد روز‌های خدا که تجلی اراده و قدرت خداوند است، بیندازد. در این عملیات نیز اراداه خدا در پیروزی مسلمانان بر طاغوت و مستکبران تحقق یافت و «یوم الله» دیگری رقم خورد.

وی افزود: این اتفاق بزرگ و تاریخ ساز و تحول آفرین هیمنه امپراتوری رسانه ای، سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی استکبار و صهیونیست را فروریخت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این که اهمیت عملیات «وعده صادق» به تعبیر مقام معظم رهبری به دلیل اراده‌ای بود که ملت از خود نشان داد، گفت: تربیت یافتگان مکتب امام (ره) و مقام معظم رهبری که در محدودیت‌های تحریم از تلاش، جهاد و پیشرفت باز نایستادند، اراده ملت غیور و عزیز ایران را که اهمیت آن از شلیک و اصابت موشک‌ها بیشتر بود، بر دشمن صهیونیستی تحمیل و مسلمانان و مستضعفان جهان را خشنود و سربلند کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی در ادامه وزارت بهداشت را دستگاه مهم و راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: خوشبختانه در مدیریت جدید این مجموعه راهبردی و نخبه، شاهد ارتقای تلاش‌های انقلابی، جهادی، فرهنگی و دینی هستیم.

وی با بیان اینکه نخبگی، ارتباطات وسیع و خدمتگزاری به مردم سه ویژگی مهم وزارت بهداشت و نظام سلامت کشور است، اظهار داشت: وزارت بهداشت از مرکز تا دورترین نقاط کشور تحت شبکه بهداشتی و درمانی با مردم ارتباط دارد و به آنها خدمات سلامت ارائه می‌دهد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: مردم مهم‌ترین نیاز‌های خود را که کسب سلامتی است در وزارت بهداشت جستجو می‌کنند و امکان خدمتگزاری به مردم و اثرگذاری در کشور از ویژگی‌های این وزارتخانه است.

حجت الاسلام و المسلیمن رستمی عین اللهی را برادر، دوست و همسنگر قدیمی معرفی کرد و گفت: وزیر بهداشت در کنار سبقه علمی و آموزشی، نسبت به موضوعات مختلف حوزه سلامت دغدغه‌مند بوده و اقدامات ایشان موجب ارتقای جایگاه نظام سلامت شده است.

وی با اشاره به اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از ابتدای تاسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی در این دانشگاه‌ها حضور داشته است، ابراز داشت: فرصت خدمت، همراهی و همکاری نهاد با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، حتی با آمدن جریانات سیاسی مختلف در بهترین وضعیت قرار داشته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی را از اعضای باسابقه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها معرفی کرد و گفت: ایشان به مدت بیش از ۳۰ سال نماینده رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده و سال‌ها به عنوان معاون سیاسی و منابع انسانی نهاد فعالیت کرده اند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وی در پایان ابراز امیدواری کرد تاسیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت مایه خیر و برکت و موجب کسب توفیقات بیشتر در حوزه سلامت و افزایش انسجام و هماهنگی‌ها در ارتباطات این نهاد با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • نظر دولت درباره تعطیلات آخر هفته؛ پنجشنبه یا شنبه‌ها؟
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه های دین و زندگی
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • استقبال از کشتی گیر در گتوند برگزار شد
  • وزیر صمت: مردم مستقیم با خودروساز باید در ارتباط باشند
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی
  • تصویب ۳۸ میلیارد تومان برای توسعه فضاهای تفریحی بوشهر