Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@15:25:06 GMT

ظرفیت بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر تکمیل شد + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۲۱۱۵

ظرفیت بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر تکمیل شد + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- استان بوشهر در ابتلا و بستری بیماران کرونایی روند افزایشی دارد و ظرفیت بخش کرونایی بیمارستان‌ها تکمیل شد که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برخی بیماران چند ساعت ساعت برای پذیرش منتظر می‌مانند. - اخبار استانها -

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر از افزایش بستری‌های بخش کرونایی مراکز درمانی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: متأسفانه ابتلا به بیماری کرونا افزایش یافته و تنها امروز 700 نفر بیمار کرونایی جدید شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با اشاره به اینکه همه ظرفیت‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر مورد استفاده قرار گرفته است تصریح کرد: برخی مواقع، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌های استان باید برای پذیرش چند ساعت منتظر بمانند ولی با تمهیدات انجام شده مریض‌های بدحال بلافاصله بستری می‌شوند و تحت درمان قرار می‌گیرند.

دبیر ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر اضافه کرد: بیمارانی که مشکل اکسیژن ندارند و صبر بیشتری دارند 3 ساعت برای پذیرش منتظر می‌مانند ولی اکنون بیمارستان‌های استان در حداکثر ظرفیت قرار دارد و اگر قرار باشد بیماران بیشتری پذیرش شوند نیاز به مراکز درمانی پشتیبان است.

وی از ایجاد بیمارستان‌های پشتیبان در برخی از شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد و با اشاره به واکسیناسیون کرونا خاطر نشان کرد: اکنون حدود 200 هزار واکسن کرونا در استان بوشهر تزریق شده که 170 هزار نفر دور نخست و 30 هزار نفر هر دو مرحله واکسن را دریافت کرده‌اند.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| هفته‌های سختی پیش‌رو داریم/ خودنمایی کمبودها در پیک پنجم + نقشه، نمودار و فیلمبیش از 18 درصد جمعیت بالای 18 سال استان بوشهر علیه کرونا واکسینه شدندامام جمعه بوشهر خواستار تسریع در راه‌اندازی بیمارستان صحرایی شد

کشمیری با اشاره به تکمیل ظرفیت‌ تخت‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بیان کرد: بیمارستان تأمین اجتماعی بوشهر یک بخش جدیدی راه‌اندازی می‌شود و 50 تخت افزوده می‌شود و نیروهای مسلح از جمله نیروهای هوایی و سپاه پاسداران استان بوشهر برای ایجاد بیمارستان پشتیبان و تأمین نیرو و امکانات لازم اقدامات لازم انجام داده‌اند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود 150 تخت دیگر به ظرفیت بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران کرونایی در استان بوشهر افزوده شود.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان های استان کرونایی بیمارستان استان بوشهر بخش کرونایی برای پذیرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۲۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی

بهرام عین اللهی روز دوشنبه در دیدار حنان حسن بلخی مدیر جدید منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در تهران افزود: در راستای توسعه شبکه بهداشت و درمان در کشور ۱۵ هزار پروژه های عمرانی تا پایان سالجاری به بهره برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ پزشک و ۱۱ هزار دندانپزشک با اولویت مناطق محروم در نقاط مختلف کشور توزیع شدند.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی ۶۵ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: از دیگر اقدامات دیگر در نظام سلامت کشور در یکسال اخیر می توان به تحت پوشش قرار گرفتن داروهای اساسی زیر چتر حمایت بیمه‌ها، کاهش صف انتظار کاشت حلزون به صفر و برخورداری بیماران از نعمت شنوایی، افزایش پیوند اعضا از جمله کبد و کلیه، غربالگری دیابت و فشارخون برای ۴۶ میلیون نفر اشاره کرد.

عین اللهی با تاکید بر ارتقای برنامه سلامت خانواده در کشور، گفت: اکنون این برنامه در ۱۹۵ شهر در حال اجراست و تا پایان فعالیت دولت سیزدهم سراسری خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هر کدملی دارای مراقبت سلامت می شوند، اظهار داشت: خانواده کوچکترین نهاد در کشور است که می تواند با برنامه ریزی و نظارت درست ، افراد خانواده تحت پوشش برنامه های سلامت قرار گیرند.

عین اللهی گفت: برنامه سلامت خانواده در جهت پزشکی پیشگیری محور فعالیت می‌کند و امیدواریم به سایر کشورهای منطقه مدیترانه شرقی انتقال دهیم.

وی با اشاره به وجود حدود ۱۸ هزار خانه بهداشت در کشور تصریح کرد: می‌توانیم تجربیات خود را در حوزه آموزش، گردشگری سلامت، استفاده از مراکز تحقیقاتی و بهداشت به کشورهای منطقه مدیترانه شرقی منتقل کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه به شرایط انسانی و بهداشتی در نوار غزه فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان‌های جهانی باید اعتبار در میان مردم پیدا کرده و به حرف‌های خود عمل کنند؛ در غزه متاسفانه فقط حرف دیده‌ایم و عمل ندیده‌ایم.

عین اللهی با بیان اینکه در غزه مشکلات فقر و قحطی وجود دارد، تاکید کرد: سازمان جهانی بهداشت باید کار عملیاتی کند.

وی به این نکته اشاره کرد که بسیاری از کارکنان سلامت روزانه به من مراجعه می‌کنند و داوطلب اعزام به غزه برای ارایه کمک های درمانی و دارویی به فلسطینیان هستند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر روند کنونی ادامه یابد، باید تشکیلات جدیدتری ایجاد شود تا با همکاری کشورهای منطقه مشکلات حل شود.

وی یادآور شد: در مدیترانه شرقی بحران‌هایی مانند سیل، زلزله و فقر وجود دارد که باید با همکاری همه سلامت منطقه ایجاد شود.

عین اللهی افزود: هنوز برخی کشورهای منطقه با بیماری های واگیردار همچون مالاریا درگیر هستند و ما باید با همکاری سایر کشورها به ریشه کنی این بیماری‌ها کمک کنیم.

همکاری با کشورهای منطقه، سیاست دولت سیزدهم است

وزیر بهداشت گفت: سیاست دولت سیزدهم همکاری با کشورهای منطقه است و ایران با تمام زیرساخت‌ها، پزشکان و مراکز تحقیقاتی آمادگی همکاری داشته و بسیاری از کشورهای منطقه را آموزش می دهد ابتلا به بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر کاهشی شود.

حنان حسن بلخی مدیر جدید منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت نیز در این دیدار گفت:  ۲۲ کشور عضو مدیترانه شرقی هستند، باید بتوانیم شرایط همکاری با کشورهای عضو را فراهم کنیم.

وی با اظهار اینکه از بسیاری علوم پایه و توانایی ایران تحت تاثیر قرار گرفتم، اظهار داشت: در زمینه سلامت و بهداشت کارهای بزرگی انجام شده است و چون بیماری هیچ مرزی نمی شناسد، ضرورت دارد تجربیات ایران در زمینه پیشگیری به کشورهای منطقه منتقل شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اضافه شدن ۶ دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم
  • افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 
  • افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی
  • فرصت جدید تکمیل مدارک آزمون دستیاری پزشکی آغاز شد
  • وجود ظرفیت خالی برای پذیرش معتادان متجاهر در تهران
  • جمع آوری ۱۰ میلیارد ریال زکات فطریه برای بیماران سرطانی دزفول
  • دومین اهدای عضو سال جاری در یزد
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • گردشگری سلامت در خراسان‌شمالی؛ از رویا تا واقعیت