Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@06:10:18 GMT

نماینده پوتین: از عدم حضور ایران متأسفیم

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۲۱۳۳

نماینده پوتین: از عدم حضور ایران متأسفیم

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، کابولوف روز سه شنبه گفت: در مذاکرات گروه تروییکای گسترش یافته افغانستان، جای خالی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به چشم می خورد.  

گروه تروییکای گسترش یافته افغانستان شامل روسیه، چین، آمریکا و پاکستان می شود و تاکنون مذاکراتی را برای حل مسائل افغانستان برگزار کرده است و به گفته کابولوف، قرار است تا پایان این هفته در دوحه پایتخت قطر نشستی را برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

به گفته نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان، جمهوری اسلامی ایران و پاکستان مهم ترین و بانفوذترین کشورها در رابطه با حل و فصل بحران افغانستان هستند.  

وی افزود: در هنگام تشکیل گروه تروییکای گسترش یافته پیش بینی شد که ایران عضو پنجم این گروه خواهد شد.  

کابولوف گفت: اما با توجه به وضع کنونی روابط (تنش ها)  بین ایران و آمریکا، مقامهای ایرانی به دلایل سیاسی و ایدئولوژیکی هنوز برای نشست پشت میز مذاکره با شرکت طرف آمریکایی و حل مسائل آماده نیستند.   

رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه گفت: در مرحه کنونی مشارکت با ایران، پاکستان، چین و آمریکا برای پیشبرد روند حل و فصل سیاسی افغانستان از نقطه صفر اهمیت بسیار زیاد دارد.  

 روسیه از مشارکت ایران در مذاکرات صلح افغانستان استقبال کرده است.  

 سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز ۲۵ تیر ماه اعلام کرد که مسکو مخالف ملحق شدن ایران و هند به فرمت "تروئیکای گسترش یافته" در مورد افغانستان شامل کشورهای روسیه، آمریکا، چین و پاکستان نیست.

 لاوروف در گفت و گو با خبرنگاران در تاشکند پایتخت ازبکستان با بیان اینکه  نشست های بین المللی در مورد حل و فصل در افغانستان  در قالب تروئیکای موسوم به گسترش یافته (روسیه، ایالات متحده، چین و پاکستان) پیگیری خواهد شد؛ گفت: مسکو مخالف ملحق شدن ایران و هند به فرمت "تروئیکای گسترش یافته" در مورد افغانستان نیست.

در هفته‌های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با افزایش حملات گروه طالبان به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع این کشور را ناامن‌تر کرده است.

گروه طالبان در زمان حاضر تقریبا همه مناطق مرزی افغانستان و تاجیکستان را تحت کنترل دارد و چندی پیش صدها نفر از نیروهای افغانستانی به تاجیکستان گریختند.  

روسیه برای آغاز مذاکرات بین الافغانی برای برقراری سازش ملی در این کشور تلاش می‌کند.  

311311

کد خبر 1541559

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و روسیه افغانستان گسترش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل

امیرخان متقی، وزیر خارجه افغانستان با نمایندگان وزارتخانه‌های امور خارجه، دفاع و کشور مالزی و همچنین مشاور نخست وزیر و نماینده ویژه این کشور برای افغانستان که به کابل سفر کرده‌اند، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار روی توسعه روابط و مشارکت‌های مذهبی، فرهنگی، ديپلماتيک و اقتصادی، سرمایه‌گذاری، فراهم‌سازی تسهیلات برای افغان‌های مقیم مالزی، سرمایه‌گذاری، بهداشت و... بحث و تبادل نظر صورت گرفت. 

همچنین نماینده صدراعظم مالزی در این دیدار اعلام کرد کشورش آماده آموزشی کوتاه مدت برای دیپلمات‌ها و کارمندان دولتی ‎افغانستان در زمینه‌های مختلف است.

پیش از این هیات مالزی با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرای طالبان دیدار کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • شیوه حضور پوتین در فیلم زندگی خودش | تصویر
  • پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب