Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن علمی دانشجویی ادبیات انگلیسی دانشگاه کردستان جلسه‌ای با عنوان «جایگاه زنان در اساطیر یونان و روم» برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، این جلسه با سخنرانی دکتر نیلوفر بهروز ـ دکترای زبان و ادبیات انگلیسی و مدرس دانشگاه اصفهان، پنجشنبه ۱۴ مرداد از ساعت ۲۰ تا ۲۲ برپا می‌شود. 

علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از آدرس https://meet.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

uok.ac.ir/ch/lan.fac به صورت مهمان در این جلسه شرکت کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جایگاه زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۲۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید‌ها و نباید‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۳

کمیل کریمی معاون فرهنگی دانشجویی و عضو هیئت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، تحقق شعار را تمرکز بر شیوه‌های جهش تولید، شیوه‌های مشارکت مردم، رفع موانع حضور مردم و فعال کردن ظرفیت‌های مردمی دانست.

وی افزود: در دهه گذشته و در ادامه نامگذاری‌های اقتصادی سالیان اخیر توسط مقام معظم رهبری، شعار سال ۱۴۰۳ به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» به‌منظور بهبود وضعیت اقتصادی کشور در راستای تقویت اقتصاد مردم بنیان در کشور نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان متذکر شد: آنچه در ارتقای شاخص‌های اقتصادی کشور مؤثر واقع خواهد شد؛ نقش برجسته مشارکت مردم در حوزه اقتصادی است که شکوفایی ظرفیت‌های غیرفعال و بالقوه را به‌دنبال دارد و پیش از این مغفول مانده بود.

کریمی تشریح کرد: نخستین و مهم‌ترین اقدامی که تأثیر بسزایی خواهد داشت بهبود فضای کسب ‌و کار، رفع موانع توسعه و افزایش تعداد کسب و کار و مشاغل ازطریق اصلاح قوانین و مقررات و فرآیندهاست، به عنوان مثال دولت ناگزیر بوده نقش تنظیم‌کننده بازار و ارائه‌دهنده خدمات عمومی را به جای تصدی‌گری و مداخله‌گری جایگزین کند، اگرچه در این مسیر موفقیت‌هایی در سال اخیر داشته است.

وی یادآور شد: دومین شیوه جهش تولید، افزایش ظرفیت تولید فعلی با تأکید بر بهره‌وری و نوآوری است که باید مدنظر قرار گیرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه مردم در بحران‌های مختلف همواره مشارکت مؤثر داشته‌اند، افزود: استان گیلان در دوران دفاع مقدس، علاوه بر فداکاری‌ها و جانفشانی‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، مقام نخست پشتیبانی در جنگ را نیز کسب کرد و اعزام یک‌هزار و ۵۰۰ کامیون کمک‌های مردم گیلان در شرایط رفاه نامناسب آن زمان به جبهه‌های جنگ زبانزد عام و خاص بود.

کریمی تأکید کرد: فرهنگ و آداب و رسوم مردم گیلان ظرفیت لازم برای مشارکت را در سطح بالایی فراهم می‌کند و فراخواندن مردم در بخش‌های
مدیریتی، تأمین مالی، تولید، فناوری و روش‌های تولید اکنون امکانپذیر بوده؛ اگرچه مستلزم اعتماد به همکاری با دولتمردان و سیاست‌های حاکم بر کسب و کار است.

اعتماد مردم به سرمایه‌گذاری در بورس کم شده است

وی خاطرنشان کرد: در موضوع بورس به‌دلیل عدم آگاهی مردم، اعتماد لازم در سرمایه‌گذاری کمرنگ شده و کسب اعتماد حداکثری مردم مشروط به آن است که دولت به مردم اعتماد کند و آنان را در حوزه‌های مختلف طرف مشورت قرار دهد؛ از میان سرمایه‌های انسانی موجود، نقش نخبگان و دانشگاهیان در زیرشاخص‌های مؤثر در جهش تولید برجسته است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان افزود: در حوزه بانکی، با ایجاد یک ساختار انگیزشی مناسب می‌توان از ابزارهای تأمین مالی برای جذب سرمایه‌های مردم استفاده کرد.

کریمی بیان کرد: به طور کلی موانع حضور مردم شامل موانع قانونی، اجتماعی و فرهنگی است و سیاست‌های پولی و مالی باید به‌گونه‌ای تدوین شوند که منابع مالی و اقتصادی لازم برای جهش تولید در اختیار کارآفرینان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی قرار گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گفت: آنچه باید در تحقق شعار سال مدنظر قرار گیرد پیش‌نیاز‌هایی نظیر تهیه سند راهبردی صنعتی، پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد با تأکید بر ماده ۲۴ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار و سیاست‌های مناسب ارزی است و دستورکار قرار گرفتن اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، افزایش تسهیلات اشتغال برای بنگاه‌های خرد و متوسط در ۶ ماهه اول ۱۴۰۳ و هدایت این تسهیلات به سمت اولویت‌ها می‌تواند در افزایش تقاضا در حوزه اشتغال نقش برجسته‌ای ایفا کند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان مطرح کرد: ظرفیت عالی‌ترین نهاد مردمی بخش تعاونی کشور که باید به تحقق سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد ملی کشور معطوف شود؛ به نقش توزیع‌کننده اقلام مصرفی تقلیل یافته است و از طریق توسعه بخش تعاون می‌توان و باید مردم را در تصمیمات کسب‌وکار‌های محل فعالیت خود شریک کرد، از این رو تعاونی‌ها نقش بسیار مؤثری در رونق اقتصاد کشور دارند.

کریمی اضافه کرد: با فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی مردم درباره الزامات کسب و کار جدید باید بازدهی مناسب کسب کار را نیز مدنظر قرار داد؛ هر خانه می‌تواند به یک کارخانه تبدیل شود، مشروط بر آنکه الزاماتی نظیر ایده و فرصت مناسب، تأمین مالی، تیم خوب، دانش فنی و شناخت بازار را دربرگیرد.

وی مطرح کرد: به طور کلی سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق فعال‌سازی ایده‌های دانشجویی که منطبق بر نیاز بازار فعالیت می‌کنند یکی از ظرفیت‌ها در افزایش بهره‌وری و جهش تولید است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در ادامه توضیح داد: همانطور که می‌دانیم شرکت گوگل از یک خوابگاه دانشجویی کار خود را آغاز  کرد و اکنون این ظرفیت را می‌توانیم در دانشگاه‌های استان گیلان با برنامه‌ریزی و چشم‌انداز مناسب به نحو مطلوب استفاده کنیم.

کریمی مطرح کرد: در سطوح مختلفی می‌توان این ظرفیت‌ها را ترویج و توسعه داد؛ ازجمله آن راه‌اندازی بازارچه‌های محلی در شهرها برای رونق تولید داخلی، برگزاری کارگاه‌ها، دوره‌ها و رویدادهای مختلف کارآفرینی است.

وی تبیین کرد: به عنوان مثال رویداد صدرا شامل سه‌گانه صنعت، دانشگاه و راه‌اشتغال با ایجاد زمینه حضور دانشجویان در صنایع در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و ایجاد تشکل‌های مردمی در حوزه تولید از طریق تجمیع ظرفیت‌های احصاء شده می‌تواند در مسیر دستیابی به جهش تولید مؤثر واقع شود.

به گزارش آنا،  دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تأسیس دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی از سال ۱۴۰۰ تاکنون از طریق برگزاری دوره‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار، مدارس عالی مهارتی، مراکز رشد واحدهای فناور و طرح اشتغال همزمان با تحصیل، مراکز تحقیقاتی فعال توانسته یکی از پیشتازان حوزه مهارت‌آموزی و کارآفرینی در استان گیلان باشد.

نشست تخصصی استادان دانشگاه‌های گیلان با موضوع شعار سال با نماینده ولی فقیه در استان گیلان هم با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان و استادان آموزش عالی گیلان در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دهمین‌جلسه درس‌گفتارهای «سعدی‌خوانی» برگزار می‌شود
  • جنگ کریدورها| هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟ + فیلم
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد
  • جدایی خمز از تراکتور
  • آخرین مهلت پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه اعلام شد
  • غزه چگونه دانشگاه‌های آمریکا را تغییر می‌دهد؟
  • ثبت نام وام شهریه دانشجویی از چه زمانی آغاز می شود؟/ شرایط اختصاص وام+جزئیات
  • تجمع دانشجویی درحمایت از پاسخ قاطع ایران به رژیم صهیونیستی
  • باید‌ها و نباید‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • (ویدئو) کلماتی که استاد ادبیات معروف را عصبی می‌کنند!