Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از اولویت‌های ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شناسایی زیست‌بوم حمل‌ونقل هوشمند در کشور است. ماهیت بین رشته‌ای این حوزه و مرتبط بودن سازمان‌ها و شرکت‌های متعدد به این بخش، ستاد را ملزم به شناسایی بازیگران این حوزه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب، 9 سازمان دولتی با 41 زیر بخش و 200 شرکت دانش بنیان، گروه، انجمن و بخش خصوصی و نیمه خصوصی شناسایی شدند. اما این تلاش‌ها ادامه یافت و از سال 99 تاکنون بیش از 90 شرکت دانش‌بنیان جدید شناسایی شد و در کل تعداد آنها به 290 عدد رسید. همچنین 80 شرکت‌ غیر دانش‌بنیان اما خلاق هم شناسایی شد.

حمل و نقل هوشمند یکی از مهم ترین مولفه‌های شهر هوشمند برای ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و بهبود پایداری است و حرکت شهرها به سمت هوشمندی، بیشتر با استقرار زیرساخت‌ها، در قالب یک شبکه حمل و نقل هوشمند شروع می‌شود.

سیستم حمل و نقل هوشمند یک سیستم جابجایی موثر است که در شهرهای هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم از مزایای فناوری‌هایی همچون اینترنت اشیاء و  تجزیه و تحلیل کلان داده برای مدیریت ترافیک، بهبود زیرساخت حمل و نقل و مدیریت ترافیک و جابجایی، افزایش زیرساخت‌های حمل و نقل و ایجاد رابط‌های بهبود یافته برای خدمات حمل و نقل بهره می‌برند.

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حمل و نقل هوشمند دانش بنیان شرکت خلاق زیست بوم نقل هوشمند دانش بنیان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور

محمد حسن قنبری رئیس اداره آموزش پژوهش و فناوری صمت چهارمحال و بختیاری گفت: واحد‌های صنعتی دانش بنیان استان ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: طی یک سال اخیر ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور اضافه شده‌اند. 

قنبری اضافه کرد: این واحد‌ها در زمینه تولید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته؛ برق و الکترونیک؛ مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی؛ فناوری زیستی و صنایع غذایی هستند.

بیشتر بخوانید

طراحی دستگاه تشخیص بیماری‌های عفونی آبزیان

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از ۱۱۰ امتیاز پیش بینی شده معاونت علمی؛ فناوری ریاست جمهوری بهره‌مند شوند.

قنبری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان مطابق با سطح فناوری محصول به سه گروه واحد‌های فناور؛ نوآور و نوپا تقسیم می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور
  • رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان