Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استان خراسان جنوبی در حالی ۱۲۰ پزشک متخصص و ۱۰ پزشک فوق تخصص کمبود دارد که محرومیت استان سبب شده تا پزشکان تمایل زیادی برای خدمت رسانی در این منطقه نشان ندهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رفع مشکلات و محرومیت‌های مردم در حوزه بهداشت و درمان یکی از مهمترین اقدامات دولت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از آنجا که ایجاد بیمارستان یکی از نیازهای ابتدایی هر مرکز جمعیتی است اما برخی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی از امکانات حداقلی بهداشت و درمان بی بهره هستند که این امر سبب شده اهالی روستایی و عشایرنشین منطقه برای رسیدن به بیمارستان فرسخ‌ها راه را بپیمایند.

برخی بیماران شهرستانی به دلیل نبود بیمارستان یا مراکز بهداشتی درمانی در شهر محل سکونت خود، به اجبار راهی مرکز استان می شوند و علاوه بر رنج بیماری، همراهان آنها از نبود مکانی برای استراحت نیز رنج می برند.

در سال‌های اخیر حوزه بهداشت و درمان خراسان جنوبی بیش از پیش مورد توجه دولت قرار گرفت اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است و این استان مرزی با 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در معرض ابتلای بسیاری از بیماری‌ها بوده و نبود مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان در برخی شهرستان‌ها، مردمان سختکوش، متدین، انقلابی و مرزبانان کشور را تهدید می کند.

دولت سیزدهم باید "انحصار در پزشکی و کمبود پزشک" را بشکندکمبود پزشک به معضل "پیری جمعیت" اضافه می‌شود/خروج 50 هزار پزشک تا 15 سال آینده از چرخه خدمت"کمبود پزشک" در سیستان و بلوچستان بیداد می‌کند!

استان خراسان جنوبی از استان‌هایی است که به دلایل مختلف از کمبود پزشکان متخصص رنج می‌برد و همین امر سبب شده که پزشکان موجود در این استان درآمد خوبی داشته باشند و برخی از آنها تخلفاتی را انجام می‌دهند.

 بر کسی پوشیده نیست که بیمارستان‌ها یکی از مهمترین مراکز خدمت رسانی به مردم بوده که روزانه با افراد زیادی از اقشار مختلف مردم مواجه است؛ بنابراین خدمت رسانی هرچه بیشتر و بهتر به مردم نیازمند تامین تجهیزات و به روز رسانی امکانات موجود است.

این در حالی است که مردم خراسان جنوبی به ویژه در شهرستان‌ها از دیرباز از کمبودهایی مانند کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص رنج می برند و آمدن این پزشکان را انتظار می‌کشند.

نفس نفس زنان در حالی که کودکی بر روی دستانش است، وارد بیمارستان بیرجند می‌شود، می‌گوید از درمیان آمده و به دلیل اینکه در آنجا پزشک متخصص وجود ندارد برای درمان بیماری آسم دخترش سریع خودش را به مرکز استان رسانده است.

مطب‌ پزشکان متخصص بیرجند، مملو از آدم‌هایی است که به دلیل نبود و یا کمبود پزشک در شهرستان به مرکز استان آمده‌اند، آدم‌هایی که دوری از پزشکان متخصص آن‌ها را مستاصل کرده است.

کمبود پزشک در مناطق محروم و بعضا نبود آن مردم را کلافه کرده و این مشکل به دغدغه‌ای مهم برایشان تبدیل شده است.

کمبود پزشک متخصص در استان مرزی خراسان جنوبی سال‌ها است مردم با آن روبه رو بوده و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده و سبب نگرانی و سرگردانی آنان شده است، این کمبود پزشک سلامتی بیماران مناطق محروم استان را تهدید می کند و شهروندانی که ناچار هستند در این حال و روز کرونایی از شهرستان محل زندگی خود به دلیل نبود پزشک متخصص راهی بیرجند شوند و ساعت‌ها و یا روزها در انتظار نوبت باشند.

شلوغی مراکز درمانی و مطب‌ها، سرگردانی و مراجعه بیماران به سایر شهر‌ها و کاهش کیفیت خدمات پزشکی، از جمله پیامد‌هایی است که کمبود پزشک به دنبال دارد.

حالا مردم خواهان حل این مشکل چندین ساله هستند ، اگر قرار باشد سهمیه‌ پزشکان متخصص به میزان هرساله باشد و پزشکان هم بعد از پایان طرحشان استان را ترک کنند این مشکل حل نخواهد شد.

به گفته مسئولان علوم پزشکی خراسان جنوبی هم اکنون 120 پزشک متخصص و 10 پزشک فوق تخصص در استان کمبود داریم؛ موضوعی که مردم در شهرستان‌های مختلف استان خواهان رسیدگی به آن هستند چرا که مردم  مجبورند برای انجام یک جراحی یا ادامه کارهای پزشکی خود به استان‌های مجاور سفر کنند.

حال وجود عاملی چون کرونا این سفرها را محدود کرده است‌؛ سفرهایی که باید انجام شود تا درمان ادامه یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هم اکنون مشکل اصلی بیمارستان‌های استان کمبود تعداد متخصص به ویژه متخصص داخلی و عفونی به ویژه در شهرستان‌های استان است گفت: برای تامین و ماندگاری پزشکان متخصص بارها به وزارت بهداشت اعلام نیاز کرده و مکاتبه انجام شده است و هم اکنون به دلیل نبود متخصص، اغلب آن‌ها به ویژه متخصصان داخلی و عفونی در این روزهای سخت کرونایی فشار کار بالایی را تحمل می‌کنند.

جلال احمدی افزود: امسال درخواست تامین 120 پزشک متخصص و حدود 10 فوق تخصص در رشته‌های مختلف به وزارت بهداشت، اعلام شده است.

وی با بیان اینکه محرومیت استان خراسان جنوبی باعث شده که پزشکان تمایل زیادی برای خدمت رسانی در این منطقه نشان ندهند افزود: در استان در همه شهرستان‌ها کمبود پزشک احساس می‌شود.

انتهای پیام/254/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان خراسان جنوبی پزشکان متخصص دلیل نبود پزشک متخصص شهرستان ها کمبود پزشک خدمت رسانی فوق تخصص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۲۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳ هزار بسته معیتشی و ۱۰۰ سری جهیزیه

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با تاکید بر اینکه رسیدگی به امور مردم و رفع نیازمردم از نظرمالی از توصیه‌های دین مبین اسلام است گفت: حضور مردم و آمادگی آن‌ها برای کمک به نیازمندان در ایام کرونا نشان داد اگر مردم و حمایت‌های آن‌ها در این زمینه نبود طبعا از توان دولت خارج بود واین جای تقدیر از حضور مردم و مراکزنیکوکاری دارد، چون پای کار بودند.

حجت الاسلام فقیه با بیان اینکه باید توجه به مردم و رفع کمبود‌های تنشی و فکری آنها در اولویت برنامه‌های همه ماباشد افزود: نباید مردم احساس کمبود کرده و به چالش کشیده شوند، چون دشمن از این چالش‌ها سوء استفاده می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی هم ضمن قدردانی از تلاش‌های دست اندر کاران کمک‌های مومنانه در استان گفت: اعتباراصلی کمیته امداد به خیران ارزشمند و مشارکت مردم عزیزمان است و این عزیزان هم با خدمات شایسته خود نیازمندان را شاد می‌کنند.

رحمتی افزود: امام راحل تمامی نهاد‌هایی که بنا نهادند همگی جزو باقیات الصالحات است و کمیته امداد یکی ازاین‌ها است که با نیت خالص ایشان در کشور تاسیس شد.

وی ادامه داد: این نهاد انقلابی بقدری با برکت است که زمینه و بستر خیر برای دیگران فراهم کرده است و با کمک خیران و مراکز نیکوکاری توفیق خدمت به نیازمندان را بدست آورده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی لرستان درپی درگذشت یکی از پزشکان متخصص استان
  • کمبود پزشک طب اورژانس در بیمارستان فردوس
  • توزیع ۳ هزار بسته معیتشی و ۱۰۰ سری جهیزیه
  • لحظاتی از حضور صد هزار نفری مردم در محفل قرآنی امام حسنی‌ها
  • وقتی جهادگران لبخند هدیه می‌دهند/هزارخدمت دندانپزشکی در سربیشه
  • چرا پزشکان خودکشی می‌کنند؟
  • جزئیات فوت "پرستو بخشی" در بیمارستان نورآباد دلفان
  • جزییات مرگ «پرستو بخشی» دکتر جوان + توضیحات رسمی
  • جزئیات مرگ پرستو بخشی، متخصص قلب
  • ماجرای مرگ ناگهانی دکتر پرستو بخشی چه بود؟