Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، پس از افت قیمت نفت در اوایل جلسه معاملاتی روز سه‌شنبه که ناشی از نگرانی‌های طولانی مدت افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا بود، بازار نسبت به انتظارات برای تداوم افت موجودی ذخایر آمریکا امیدوار شد و قیمت نفت افزایش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت 60سنت معادل 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8درصد افزایش یافت و به 73دلار و 49سنت در هر بشکه رسید.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 63سنت با 0.9درصد افت به قیمت 71دلار و 89سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

لازم به ذکر است که هر دو شاخص روز گذشته بیش از 3درصد سقوط را تجربه کردند.

جیوانی استانوو، تحلیلگر UBS اذعان داشت: "برخی از فعالان بازار، با توجه به اینکه احتمال دارد در هفته جاری شاهد افت مجدد موجودی نفت باشیم، کاهش قیمت روز دوشنبه را کمی مبالغه‌آمیز می‌دانند."

نظرسنجی اولیه رویترز نشان داد که موجودی نفت خام و فرآورده‌های آن و همچین ذخایر بنزین در هفته گذشته برای سومین هفته متوالی کاهش یافته باشد.

به رغم نوسانات اخیر، قیمت نفت بالا و قابل ملاحظه است و باعث بالا رفتن درآمد شرکت‌های بزرگ نفتی می‌شود. برخی از این شرکت‌ها در هفته جاری سود قابل توجه را برای سه ماهه دوم گزارش کردند.

لازم به ذکر است که قیمت برنت ازابتدای سال جاری بیش از 40درصد افزایش یافته است.

با این حال، نگرانی‌ها در خصوص گسترش نوع دلتای ویروس کرونا در ایالات متحده و چین، مصرف‌کنندگان برتر نفت، قیمت‌ها را تحت فشار قرار داده است.

در چین، شیوع نوع دلتا از ساحل به شهرهای داخلی باعث شده که مقامات برای کنترل گسترش این بیماری اقدامات سختگیرانه‌تری را اعمال کنند.

استانوو اظهار کرد: "نگرانی‌های مربوط به دلتا احتمالا بازارهای نفت را در حالت نوسان نگاه می‌دارد، اما در همین حال شاهد افزایش فعالیت پروازها در سراسر اروپا و ایالات متحده هستیم که همچنان باعث حمایت از تقاضای نفت شده است."

قیمت نفت همچنین پس از فشار روی انتظارات بازگشت نفت خام ایران به بازارهای جهانی، افزایش یافت.

ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور جدید ایران، روز سه‌شنبه اظهار کرد که دولت وی گام‌هایی در جهت لغو تحریم‌های "ظالمانه" ایالات متحده روی بخش‌های انرژی و بانکداری خود برخواهد داشت.

ایران و شش قدرت جهانی در حال مذاکره برای احیای توافق هسته‌ای هستند. اما مقامات ایرانی و غربی خاطرنشان کرده‌اند که هنوز اختلافات زیادی باقی مانده است.

ششمین دور مذاکرات غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن در تاریخ 20ژوئن، دو روز پس از انتخاب رییسی به عنوان رییس‌جمهور، به تعویق افتاد. طرف‌های درگیر در مذاکرات هنوز زمان از سرگیری گفت و گوها را اعلام نکرده‌اند.

پربیننده ترین کولبری به آب رسید نتوانستیم بیش از ۱۰۰میلیارد دلار نفت بفروشیم / با تغییر دولت‌ ها، تغییری در وضعیت زندگی مردم ایجاد نمی‌ شود افت قیمت نفت به دنبال نگرانی‌ از وضعیت اقتصادی چین/ سنگینی سایه افزایش عرضه اوپک پلاس بر بازار آینده مبهم شادگان با سدسازی روی مارون آیا تالار و تجن‌ هم مثل رودخانه چالوس خشک می شود؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت نفت خام بازار نفت قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم کاهش قیمت سکه در بازار

به گزارش جام جم آنلاین، محمد کشتی‌آرای - نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران - در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: بازارهای جهانی همچنان در مسیر صعودی خود با سرعت قابل توجهی در حرکت است؛ این هفته نیز همچون روال یک‌ماهه اخیر، قیمت‌ طلا در بازارهای جهانی رو به افزایش گذاشته و در این مسیر صعودی باقی مانده است؛ به گونه‌ای که هر اونس جهانی طلا با ٣۶ دلار افزایش به ٢٣٧٩ دلار رسید. این درحالی است که ابتدای هفته هر اونس طلای جهانی ٢٣۴٣ دلار قیمت داشت.

وی ادامه داد: علیرغم افزایش قیمت در بازارهای جهانی، همچنان قیمت‌ها در بازارهای داخلی کاهشی طی شده است؛ هرچند که در ابتدای هفته برای ساعاتی شاهد افزایش قیمت جهانی انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا بودیم اما این روند چندان طولی نکشید و روند کاهشی قیمت‌ها طی شد.

کشتی‌آرای در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا در بازار در پایان هفته (آخرین معاملات روز گذشته/پنجشنبه) و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه‌ سکه تمام طرح جدید با ۴٠٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته‌، در آخرین معاملات دیروز به ۴۴ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم نیز با ٨٠٠ تومان کاهش به ۴١ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هریک با ۵٠٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات پایانی هفته، به ترتیب ٢۶ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان و ١۶ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٧٠٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات هفت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان دادوستد شد. 

این کارشناس بازار سکه و طلا خاطر نشان کرد: روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت طلا در بازارهای داخلی را تحت تأثیر قرار داده و اجازه نداد روند کاهشی که در اوایل هفته داشت، ادامه یابد. هر مثقال طلای ١٧ عیار روز پایان هفته  ١۶ میلیون و ۶۵٠ هزار تومان قیمت داشت. هر گرم طلای ١٨ عیار اما حدود ۶٠ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات روز پنجشنبه سه میلیون و ٨۴٣ هزار تومان مبنای معاملات مصنوعات طلا قرار گرفت.

کشتی‌آرای در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: باتوجه به افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، بهای سکه در بازار داخل به رقم واقعی خود نزدیک تر شده و حباب آن کمی تخلیه شده است. براساس آخرین معاملات پایانی هفته، هر قطعه سکه دارای هفت میلیون و ٢٠٠ هزار تومان دارای حباب است که به نسبت اوایل هفته که در کانال هشت میلیون تومان بود، کاهش یافته است. در مجموع جز روزهای ابتدایی هفته که قیمت‌ها کمی هیجانی بالا رفت، در طول هفته بازار به آرامش رسید و حباب سکه و قیمت انواع قطعات سکه کاهشی شد.

دیگر خبرها

  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت