Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سید مجید ارجمند سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در کنار انبوه مراجعات به مراکز غربالگری و نمونه‌گیری، سیل نمونه‌ها، برای انجام آزمایش در آزمایشگاه تشخیص کرونا نیز  شرایط سختی را ایجاد کرده است.

وی ابراز کرد: در حال حاضر، پرهیز از دورهمی، دوری از تجمعات، رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی و استفاده همیشگی از ماسک و رعایت فواصل اجتماعی تنها راه نجات از جهش جدید کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کرونا نوع دلتا واگیری بیشتری دارد و خانوادگی درگیر می‌کند، تصریح کرد: در جهش جدید، مواردی از بستری به‌صورت خانوادگی را در بیمارستان داشته‌ایم که همگی از یک دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی مبتلا شده بودند.

وی ابراز کرد: در فضای سربسته تعویض هوا  و ورود و خروج هوای تازه به درستی انجام نمی شود و  این مهم‌ترین مؤلفه انتشار ویروس در مدت زمان کم است و می‌تواند  پیامدهای جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای تهویه مناسب یک فضا باید در ساعت ٢٢٠  متر مکعب هوا داخل و خارج شود، تصریح کرد: ارتفاع سقف تأثیری در جابه‌جایی هوا ندارد و نباید با فرض اینکه ویروس در این مکان‌ها جولان ندارد در این‌گونه مهمانی‌ها و تجمعات شرکت کرد.

به گفته وی متأسفانه جوانان در این پیک با عادی‌پنداری و سهل‌انگاری، بیشترین قربانیان این بیماری هستند که اکثرا در همین مهمانی‌ها و دورهمی‌ها مبتلا می‌شوند و گاه در سیر بیماری، شرایط حادی را تجربه می‌کنند.

ارجمند افزود: شهرستان وضعیت قرمز و شرایط بحرانی قرار دارد، از عموم مردم درخواست می‌کنیم دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند و خصوصا از شرکت در مهمانی‌های خانوادگی بپرهیزند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون صددرصد از عوارض وخیم بیماری و مرگ پیشگیری می‌کند، همشهریان عزیز به خصوص سالمندان و گروه‌های پرخطر  در انجام به موقع واکسیناسیون مطابق با گروه‌بندی‌های سنی طبق برنامه زمان‌بندی شده اقدام عاجل فرمایند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا تست کرونا واکسن کووید 19 فاصله گذاری اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تست کرونا واکسن کووید 19 ویروس کرونا تست کرونا واکسن کووید 19 فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمد هادی‌زاده اظهار كرد: امسال 17 هزار 545 هکتار معادل 100 درصد اراضی شالیزاری شهرستان محمودآباد شخم و شیار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه تاکنون 4 هزار و 550 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان معادل 25 درصد نشاکاری شد، افزود: نشا سنتی در هزار و 320 هکتار و نشا مکانیزه در 3 هزار و 230 هکتار شالیزار این شهرستان انجام شد.

این مسوول با بیان اینکه هفت هزار کیلوگرم انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان محمودآبادی توزیع شد، تصریح کرد: 92 درصد آببندان‌های این شهرستان آبگیری و 23 نمونه آزمون خاک انجام شد.

وی گفت: بررسی فنولوژی گیاه و نمونه گیری جهت تعیین بیولوژی آفت ساقه خوار برنچ بطور مستمر توسط کارشناسان پهنه در مراکز این مدیریت ادامه خواهد داشت و توصیه های فنی به بهره برداران ارائه می شود.

 

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518
  • چه کشور‌هایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟
  • چه کشورهایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • آزمایش جدیدی که سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد