Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@12:01:16 GMT

ناتو علیه ایران بیانیه صادر کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۲۸۳۰

ناتو علیه ایران بیانیه صادر کرد

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز به جمع دولت‌های آمریکا، انگلیس، رومانی و رژیم صهیونیستی در اتهام‌زنی به ایران درخصوص حادثه کشتی تجاری اسرائیلی در دریای عمان پیوست.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، سازمان ناتو امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر اهمیت آزادی کشتی‌رانی در تمام آب‌های آزاد جهان، گفت: «از تهران می‌خواهیم به تعهدات بین‌المللی خود احترام بگذارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان همچنین ضمن متهم کردن ایران به دست داشتن در حادثه چند روز پیش برای کشتی تجاری صهیونیستی در غرب آسیا، ادعا کرد: «ما نگران اقدامات ثبات‌زدای ایران در منطقه خاورمیانه هستیم».

«اوانا لونگسکو» سخنگوی ناتو در این بیانیه گفت: «ما به همراه متحدانمان، حمله مرگبار اخیر به کشتی اِم‌وی مِرسر استریت در نزدیکی سواحل عمان را قویاً محکوم کرده و به رومانی و انگلیس به دلیل تلفات‌شان تسلیت می‌گوییم».

در ادامه این بیانیه با تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی، آمده است: «آزادی ناوبری برای تمام متحدان ناتو حیاتی است و باید مطابق با قوانین بین‌المللی نیز به آن عمل شود. بریتانیا، ایالات متحده و رومانی به این نتیجه رسیده‌اند که ایران مسئول این حادثه است. متحدان [ناتو]از فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه نگران هستند و از تهران می‌خواهند که به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند».

منبع: فرارو

کلیدواژه: ناتو اسرائیل ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۲۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!

به گزارش "ورزش سه"، ناتینگهام فارست شب گذشته در بازی هفته سی و چهارم لیگ برتر انگلیس به مصاف اورتون رفت و با نتیجه 2-0 شکست خورد.

چند دقیقه پس از سوت پایان بازی در گودیسون پارک، پستی در حساب رسمی باشگاه ناتینگهام فارست منتشر شد که در آن از داوران مسابقه از جمله استوارت اتول، داور VAR انتقاد کرد.

این باشگاه مدعی شد که چون این داور طرفدار لوتون تاون بوده، سه پنالتی به سود آن‌ها اعلام نکرده و موجب شکست آن‌ها شده است. لوتون یکی از تیم‌های قعر جدول است که با شکست روز گذشته فارست، اکنون با یک امتیاز کمتر از این تیم در رده هجدهم حضور دارد. اورتون هم با این برد 30 امتیازی شد و بالاتر از ناتینگهام رده هفدهمی ایستاد.

اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرده قصد دارد این توییت را بررسی کند چون ادعای بزرگی مبنی بر تبانی مسئولان برگزاری مسابقات مطرح شده است.

در بیانیه لیگ برتر آمده است:"لیگ برتر از خواندن بیانیه ناتینگهام فارست در شبکه‌های اجتماعی پس از بازی مقابل اورتون بسیار ناراحت شد. اتحادیه فوتبال انگلیس بیانیه باشگاه را بررسی خواهد کرد. پسندیده نیست که صداقت داوران مسابقه را زیر سوال ببریم و ماهیت این اظهارات به این معنی است که لیگ برتر نیز این موضوع را در رابطه با قوانین لیگ بررسی خواهد کرد."

اوایل امروز ناتینگهام فارست تایید کرد که پرونده‌ای را همراه اتحادیه داوران انگلیس آغاز کرده تا صدای داوران اتاق VAR بازی روز گذشته منتشر شود.

دیگر خبرها

  • سپاهان دوباره به خاطر هوادارانش جریمه شد
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات
  • لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • ۷ کشته در پی حادثه در مسابقات اتومبیلرانی سریلانکا
  • باید با ائتلاف ناتو با ایران مقابله کرد! | ادعاهای تازه علیه ایران
  • حادثه رانندگی در جریان مسابقات اتومبیلرانی در سریلانکا؛ ۷ نفر جان باختند
  • تحلیل حادثه اصفهان در روزنامه‌های آمریکایی و انگلیس