Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهردار تهران گفت: نقشه راه آینده مدیریت شهری تهران نیز توسعه فضای سبز و کنترل آلاینده ها و جلوگیری از تمرکز و تراکم بیشتر به ویژه در سطوح مسکونی است.
به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ یک میدان و هفت بازار جدید میوه و تره بار - سه شنبه 12 مرداد 1400- در جمع خبرنگاران گفت: میادین میوه و تره بار یکی از سازمانهایی است که شهرداری تهران در آن خدماتی به شهروندان ارائه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: در این دوره جمعا 53 میدان و بازار میوه و تره بار را در تهران ساختیم و 51 بازار را بازسازی کردیم. تا صبح امروز تهران 254 میدان و بازار میوه و تره بار داشت. بعضی از این بازارها در مقیاس محلی و کوچک و برخی دیگر در مقیاس بزرگتر هستند.با احتساب 7 بازار و میدان جدیدی که اضافه شد به 261 مرکز در 226 محله در تهران رسیدیم که کیفیتی مساوی با دیگر محصولات مشابه اما قیمت مناسبتری دارند.
شهردار تهران افزود: به طور متوسط اقلامی که در این میادین و بازارها عرضه می کنیم 40 درصد ارزانتر از بازارهای بیرونی است و روزانه یک میلیون تراکنش را داریم که اختلاف قیمت ناشی از این روزانه بیش از 4 میلیارد تومان است و امیدواریم که در این شرایط سخت اقتصادی مورد رضایت خداوند و شهروندان قرار گیرد.
حناچی در پاسخ به پرسشی درباره بخش های عقب مانده تهران در این دوره از مدیریت شهری گفت: تهران از دو موضوع ترافیک و آلودگی رنج می برد که ریشه آنها در تمرکز و کمبود فضای سبز و تولید آلاینده ها است. طبیعتا نقشه راه آینده نیز توسعه فضای سبز و کنترل آلاینده ها و جلوگیری از تمرکز و تراکم بیشتر به ویژه در سطوح مسکونی است.
او خطارنشان کرد: در این دوره تلاش کردیم که با انضباط بخشی شهر را به تعادل برسانیم و این تعادل در نقطه برابری هزینه ها و درآمدها شکل پیدا کرد. تلاش کردیم هزینه های جاری شهر را به شدت کاهش دهیم و تا 40 درصد موفق شدیم با قیمتهای ثابت سال 95 هزینه های اداره شهر را ارزانتر کنیم.
شهردار تهران ادامه داد: اگر به این چارچوب پایبند نباشیم مجبوریم خارج از برنامه حرکت کنیم و خارج از برنامه حرکت کردن به معنای تمرکز، آلودگی و ترافیک بیشتر خواهد بود.
او در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ساخت و ساز در تهران یادآور شد: تهران بر اساس طرح جامع نیازمند ساخت و ساز است اما بر اساس برنامه ریزی ها و ظرفیت هایی که در طرح جامع و طرح تفصیلی وجود دارد، هر اقدامی فراتر از آن می تواند مشکلات جدی را به وجود بیاورد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میوه و تره بار شهردار تهران آلاینده ها فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۶ مغازه در خیابان حائری قم

 به نقل از شهرداری قم، در راستای اجرای طرح تملک و رفع تصرف منافع پلاک‌های باقیمانده از مستاجرین و متصرفین در محدوده میدان قدیم تره‌بار شهید مطهری، عملیات تخریب ۴ باب مغازه واقع در خیابان حائری در سال گذشته انجام، و عملیات مشابه جهت تخریب ۲ باب مغازه دیگر نیز انجام شد.

به‌منظور رفع خطر از بنا‌های ناایمن و خطرساز این مجموعه که باعث ایجاد معضلات متعدد شده است، تخریب و جمع‌آوری برخی از سازه‌های موجود نیز در روز‌های آینده انجام می‌پذیرد.

شایان‌ذکر است، با توجه به اهمیت موضوع مقابله با مخاطرات و حوادث احتمالی در محدوده میدان قدیم تره‌بار شهید مطهری، انشعابات غیرمجاز، فاقد استاندارد‌های لازم و ناسالم و همچنین کنتور‌های راکد و دستکاری‌شده در این مکان جمع‌آوری‌شده است.

میدان قدیم میوه و تره‌بار شهید مطهری ازجمله نقاط پراهمیت ازنظر توزیع اقلامی همچون میوه، سبزی و صیفی‌جات در گذشته بوده که با احداث میدان بزرگ میوه و تره‌بار شهید رجایی و راه‌اندازی مراکز میوه‌فروشی و خُرده‌فروشی در تمام سطح شهر؛ دیگر الزامی به فعالیت واحد‌های فعال این مجموعه وجود ندارد، حال آنکه وضعیت بصری نامناسب این میدان و بافت فرسوده و ناایمن آن، نیازمند تأمل بیشتر و سرعت بخشیدن به فرآیند آزادسازی غرف باقی‌مانده شده و اجرای پروژه‌هایی ازاین‌دست، سبب استفاده بهینه از فضای موجود و تبدیل آن به اماکن مطلوب و موردنیاز شهروندان خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای راه اندازی بازار میوه و تره‌بار و ایجاد میدان عرضه دام در فیروزکوه
  • هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • معابر میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نونوار شد + فیلم
  • کشتارگاه دام ایلام حداکثر ظرف یک‌ ماه فعال شود
  • در خرید گندم منافع مردم خط قرمز ماست/ عملیات اجرایی میدان میوه و تره‌بار ایلام باید آغاز شود
  • بازگشت آلودگی هوا به تهران | شاخص آلاینده‌ها چقدر شد؟
  • تاب‌آوری اقلیمی چیست؟
  • تملک ۲۰ باغ و تبدیل آنها به بوستان عمومی | ۴۵ هکتار از اراضی جنب مصلی در حال آماده‌سازی برای ایجاد یک چهارباغ است
  • تخریب ۶ مغازه در خیابان حائری قم
  • برقی شدن پایتخت فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند