Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@13:08:15 GMT

نشست وزرای خارجه و جنگ تل‌آویو درباره کشتی اسرائیلی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۳۲۴۳

نشست وزرای خارجه و جنگ تل‌آویو درباره کشتی اسرائیلی

 در حالی که اتهام‌زنی‌های رژیم صهیونیستی و حامیانش به ایران درباره حمله ادعایی به کشتی مرسر استریت ادامه دارد، تل‌آویو در تدارک برای رایزنی با سفرای کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل است.

«آمیخای استاین» خبرنگار ارشد حوزه دیپلماتیک شبکه «کان نیوز» رژیم صهیونیستی در پیامی توییتری از تشدید تحرکات این رژیم برای بین‌المللی کردن اتهام‌زنی‌های تل‌آویو به تهران در رابطه با حمله به کشتی اسرائیلی در دریای عمان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع رسانه‌ای صهیونیست در توییتر خود خبر داد، «یائیر لاپید» وزیر خارجه و «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سفرای کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل در تل‌آویو را برای صحبت درباره کشتی «مرسر استریت» فراخواندند.

طبق این گزارش، قرار است در نشست روز چهارشنبه وزرای خارجه و جنگ رژیم صهیونیستی با سفرای کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل، درباره «دخالت ایران در حمله به مرسر استریت» صحبت شود.

جمعه هفته گذشته بود که یک گروه اطلاعاتی-امنیتی دریایی موسوم به «دریاد گلوبال» در گزارشی اعلام کرد، کشتی مِرسِر استریت که با پرچم لیبریا در حال حرکت در ۲۸۰ کیلومتری بندر الدقم در دریای عمان بود، با یک هواپیمای بدون سرنشین هدف قرار گرفت.

پس از انتشار این خبر، صهیونیست‌ها از همان ابتدا بدون هیچگونه مدرکی شروع به اتهام زنی علیه ایران کردند. ابتدا یائیر لاپید وزیر خارجه و سپس «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس علیه ایران اتهام زنی کردند.

بعد از تل‌آویو، لندن و سپس واشنگتن ضمن تکرار اتهام زنی بی سند و مدرک صهیونیست‌ها علیه ایران، تهران را به «عواقب این حمله» تهدید کردند.

بنا بر گزارش‌ها، در جریان هدف قرار گرفته شدن کشتی مرسر استریت، یک شهروند بریتانیایی و یک شهروند رومانیایی جان خود را از دست دادند.

پس از تکرار اتهام‌زنی‌های اخیر رژیم صهیونیستی و کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس به ایران درباره حادثه کشتی مرسر استریت، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با رد تمامی این اتهامات بی‌اساس، هشدار داد که ایران هرگونه ماجراجویی احتمالی را بی‌درنگ و با قوت و جدیت پاسخ خواهد داد.

خطیب‌زاده، جمهوری اسلامی ایران را مدافع و حامی تردد امن و بی ضرر کشتی‌ها در خلیج فارس و آب‌های بین‌المللی خواند که بیشترین مرز آبی را در خلیج فارس داشته‌ و همواره نیز آماده همکاری در زمینه تامین امنیت دریانوردی در آن با کشورهای منطقه است و حضور و مداخلات نیروهای فرامنطقه‌ای در آب‌های خلیج فارس و کشورهای حاشیه آن را مخل ثبات و امنیت منطقه می‌داند./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: کشتی اسرائیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد

وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) برای بحث درباره تقویت پدافند هوایی اوکراین و موضوع ایران در «لوکزامبورگ» گردهم می‌آیند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، در حالیکه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در خصوص جنگ در سودان نیز بحث‌هایی خواهند داشت، اما بخش مهمی از تمرکز آن‌ها در خصوص اوکراین و منطقه غرب آسیا خواهد بود.

در پی شکست‌های پی در پی اوکراین در میدان نبرد، در هفته‌های اخیر، متحدان غربی کی‌یف از جمله آمریکا و کشور‌های اروپایی بر آن شده‌اند که سامانه‌های پدافند هوایی بیشتری همچون پاتریوت در اختیار کی‌یف قرار دهند.

در پی اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی، کشور‌های اروپایی تحرکات ضدایرانی خود را تشدید کردند و در صورتیکه جمهوری اسلامی به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولی ایران در دمشق پاسخ داده بود، از پاسخ ایران به اسرائیل بعنوان بهانه‌ای برای وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی سوء استفاده کردند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جلسه امروز خود به دنبال توافق در خصوص این موضوع هستند که تا چه اندازه تحریم ایران را ادامه دهند.

این اولین بار نیست که اتحادیه اروپا در صدد تحریم ایران برآمده است و پیش از این نیز تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف از جمله مسائل حقوق بشری و اتهام بدون سند عرضه موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است.

طبق گفته دیپلمات‌های اروپایی، کشور‌های اتحادیه اروپا همچنین در صدد هستند که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل تولید موشک وضع کنند.

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد
  • گزارش گاردین درباره اتهام‌زنی مغرضانه تل‌آویو علیه آنروا
  • ۱۰ ضربه بزرگی که اسرائیل از ابتدای جنگ غزه دریافت کرد
  • اتهام زنی واهی اسرائیل علیه ایران
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل بود