Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر فغفوری اظهار داشت: طی سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ تعداد ۱۴۹ واحد صنعتی از استان با تعهدات ارزی صادرات داشتند که مبلغ ارز حاصل از صادرات آنها بالغ بر ۶۷۰ میلیون یورو بوده است.

وی یادآور شد: طی این مدت بالغ بر ۳۲۶ میلیون و ۲۹۷ هزار یورو از این میزان ارز به چرخه اقتصادی برگردانده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فغفوری با اشاره به اینکه ارز حاصل از صادرات ۴۴ شرکت تاکنون به چرخه اقتصادی بازگردانده نشده است عنوان کرد: بالغ بر ۲۵۰ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی برگردانده نشده است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: از عمده دلایل عدم بازگشت مابقی ارز حاصل از صادرات استان، عدم تعیین تکلیف نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات از محل ورود موقت می‌باشد.

فغفوری در ادامه در خصوص عملکرد خدمات انتقال ارز و اعطای تسهیلات صادراتی بانک‌های استان گفت: در این راستا بانک‌های استان بالغ بر ۳۰ میلیون دلار حواله ارزی صادر و بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات صادراتی به واحدهای صادراتی استان پرداخت نموده است.

کد خبر 5271960

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت و معدن و تجارت زنجان صادرات و واردات ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر عید غدیر خم گرگان خطبه های نماز جمعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عکس استانها محرم 1400 اردبیل ایلام ارز حاصل از صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خاویار طلایی از مبدا چهارمحال و بختیاری به کشور‌های مقصد

نامدار ملکپور اظهار داشت: تولید ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری از ۲۵ هزار و۴۰۰ تن در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۳۳ هزار تن در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش تولید بچه ماهی در مزارع تکثیر و تفریق قزل رنگین کمان از ۳۳ میلیون قطعه در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۴۳ میلیون قطعه در سال ۱۴۰۲، افزود: افزایش دو برابری تولید ماهیان زینتی در استان نسبت به سال ۱۴۰۱ و تولید بالغ بر ۸۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی صورت گرفت.

ملکپور اضافه کرد: تولید ۵۰ درصدی میزان زالوی طبی نسبت به سال ۱۴۰۱ و تولید بیش از ۱۵۰ هزار قطعه زالوی طبی در استان از اقدامات دیگر مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: همچنین صادرات ۲۳ هزار تن خوراک آبزیان در سال ۱۴۰۲ و افزایش بیش از ۸۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید

تولید ۸۰ درصد تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا در چهارمحال و بختیاری

ملکپور از صادرات خاویار طلایی (تخم ماهی قزل آلای رنگین کمان) برای نخستین بار در استان و کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کشور‌های مقصد خبرداد.

وی با اشاره به افزایش چند برابری صادرات ماهی قزل آلای رنگین کمان و صادرات بالغ بر هشت هزار تن ماهی در استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم، گفت: بالغ بر سه هزار نفر به صورت مستقیم و شش هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شدند و و اشتغال به میزان ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

ملکپور از تولید بالغ بر ۸۰ کیلوگرم جلبک در استان برای نخستین بار خبر و ادامه داد: افزایش بیش از سه برابری اعتبارات عمرانی تملک دارای سرمایه‌ای استان در سال ۱۴۰۲ و تامین اعتبار بالغ بر ۹ میلیارد تومان را از اقدامات دیگر مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • صادرات خاویار طلایی از مبدا چهارمحال و بختیاری به کشور‌های مقصد
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • بررسی مشکلات پایانه صادرات کاشی و سرامیک میبد
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور