Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصرت‌الله علیرضایی، فرماندار شهرستان آوج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: در پی بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب در شهرستان آوج، در حوزه‌های راه، گاز و برق یک روستا در شهرستان آوج دچار مشکل شد.

وی ادامه داد: میزان بارندگی‌ها در این شهرستان 37 میلی‌متر بود که موجب وقوع سیلاب شد و خساراتی را به بار آورد، این سیلاب چند روستای بخش مرکزی و چند روستای بخش آبگرم را درگیر کرد، بیشترین بارندگی و خسارت ما نیز مربوط به خسارت مالی و خسارت به ابنیه، مزارع و کشاورزی در روستای شهیدآباد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضایی افزود: شهرستان آوج در حال حاضر کاملاً تحت کنترل و مدیریت است و مسائل و مشکلات در حال حل‌وفصل هستند.

فرماندار شهرستان آوج اظهار کرد: خسارت جانی این سیلاب مربوط به روستای وروق در شهرستان آوج بود که در این روستا 3 فوتی و 1 مفقودی داشتیم و در روستای شهیدآباد نیز 1 مفقودی داشتیم که در مجموع، سیلاب 3 فوتی و 2 مفقودی در شهرستان آوج بر جای گذاشت که عملیات جستجو برای یافتن این 2 مفقودی از طریق 4 تیم جست‌وجو و سگ‌های زنده‌یابی که از استان به این منطقه اعزام شده‌اند، ادامه دارد، اما متأسفانه هنوز به نتیجه نرسیده‌اند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: حجم سیلاب بسیار بالا بود و قسمتی از گاز روستای شهیدآباد قطع بود که همکاران اداره‌گاز در حال وصل انشعابات و ترمیم شکستگی‌ها هستند و امروز گاز این روستا وصل خواهد شد، در حوزهٔ برق نیز این روستا دچار مشکل شده بود که بخش اعظمی از مشکلات این حوزه شب گذشته مرتفع شد و بخش دیگری که برق قطع بود و ترانس دچار مشکل شده و سیل موجب سقوط تیربرق‌ها شده بود، همکاران اداره‌برق مشغول هستند تا امروز برق آن‌ها وصل شود.

علیرضایی تأکید کرد: راه روستاهای وروق و ساغران‌سفلی در حال پاکسازی و ترمیم است، از کل استان نیز تیم‌های مختلفی از ادارات مختلف نظیر بنیاد مسکن، راهداری، منابع طبیعی، کشاورزی، شهرداری‌ها و دستگاه‌های مختلف در حال کارشناسی و برآورد میزان خسارات وارده در حوزه‌های مختلف هستند و بنا شده طی امروز و فردا ستاد مدیریت بحران استان گزارش برآورد خسارت را به فرمانداری و استانداری ارائه کند.

وی تصریح کرد: در این حادثه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان، نیروهای انتظامی، بسیج، مجموعهٔ استانداری، هلال‌احمر، اورژانس، ادارات برق و آب و گاز، راهداری، شهرداری‌ها، شوراها و دهیاران و به‌ویژه اهالی روستاها با همکاری و سعهٔ صدر و با همدلی و همراهی در کنار یک‌دیگر بودند و خوش‌بختانه این فضا مدیریت شد.

آوج حادثه‌خیز است و نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه جهت تکمیل زیرساخت‌ها است

فرماندار شهرستان آوج خاطرنشان کرد: شهرستان آوج یک شهرستان حادثه‌خیز است و ما همواره شاهد حوادث غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، برف و کولاک در این منطقه هستیم، زیرا شهرستانی کوهستانی است و امیدواریم این حادثه تلنگری برای مسؤولین استانی و ملی باشد که نگاه ویژه‌ای به شهرستان محروم و کمتر توسعه یافتهٔ آوج داشته باشند.

وی ادامه داد: شهرستان آوج با بافت روستایی و پراکنده و دور از مرکز استان، نیازمند توجه و نگاه ویژه است که لازم است مسؤولین به این موضوع توجه کنند و در حوزهٔ زیرساخت‌ها و پیشگیری از حوادث غیرمترقبه، اعتبارات ویژه‌ای را در بحث تجهیزات و امکانات به شهرستان آوج اختصاص دهند.

علیرضایی تأکید کرد: ما در بسیاری از حوزه‌ها امکانات و تجهیزاتی جهت مدیریت مستقل فضا نداریم، لذا از استان کمک گرفته‌ایم، در حالی که زمانی‌که صحبت از حوادث غیرمترقبه و منطقه حادثه‌خیز می‌شود، مسئلهٔ جان و مال مردم مطرح است و لازم است حداقل‌هایی وجود داشته باشد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوان انتظارات مردم را پاسخگو بود و آلام مردم را تسکین داد تا مردم احساس کنند مسؤولین در کنار آن‌ها هستند تا شائبهٔ بی‌تفاوتی و بی‌اعتنایی مسؤولین نسبت به مردم شکل نگیرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: لازمهٔ تمام این مسائل این است که ما شهرستان آوج را از نظر زیرساخت‌ها و اجرای پروژه‌های زیربنایی تجهیز کنیم، برای مثال احداث کانال‌های انحراف آب در روستاها یکی از مسائلی است که لازم است به آن توجه شود.

فرماندار شهرستان آوج اضافه کرد: در روستای شهیدآباد قرار بود کانال انحراف آب احداث شود تا سیلاب وارد روستا نشده و خارج از روستا منحرف شود، این پروژه نیمه‌کاره رها شده و در حال پیگیری آن هستیم، اعتبارات ویژه‌ای امسال برای این کانال‌های انحراف آب روستاها به‌خصوص روستای شهیدآباد در بخش مرکزی و روستای توآباد در بخش آبگرم گذاشته شده، انتظار داریم در سال جاری شرکت آب منطقه‌ای پروژه‌های ما را تسریع کند تا با انتخاب پیمانکار این طرح‌ها ادامه پیدا کند و سریع‌تر تکمیل شود.

وی بیان کرد: شهرستان آوج در بحث پل‌ها و راه‌ها نیازمند توجه است، شهرداری‌های این شهرستان باید تجهیز شوند، از نظر تجهیزات امدادرسانی و هلال‌احمر، آتش‌نشانی، باب‌کت، بیل مکانیکی و آمبولانس این شهرستان نیازمند توجه ویژه است و ضرورت احداث سردخانه توسط شهرداری‌ها در این شهرستان احساس می‌شود.

علیرضایی خاطرنشان کرد: شهرستان آوج یک شهرستان مواصلاتی، کوهستانی و برف‌گیر است و نیازمند این است که از نظر امکانات و تجهیزات هلال‌احمر، امداد و نجات و راهداری به‌صورت ویژه اعتبارات خاصی به آن تخصیص داده شود، البته طی 2 سال گذشته یک لودر و یک گریدر از سوی راهداری به شهرستان آوج تخصیص شد که در سایر دستگاه‌ها هم نیازمند حمایت جهت تجهیز کردن شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان آوج در رابطه با خودروهای آسیب‌دیده و مفقودی در سیلاب این شهرستان تأکید کرد: تعدادی خودرو، موتورسیکلت، تراکتور، مینی‌بوس، وانت، تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی مفقود شده و حادثه دیده‌اند که آمار دقیقی از آن‌ها در دسترس نیست و احتمالاً به حدود 10 دستگاه موتور سیکلت و خودرو برسد.

وی یادآور شد: در صورت نیاز به ورود خیرین جهت کمک به مردم آسیب‌دیدهٔ این شهرستان، پس از برآورد خسارات، کمیته امداد اعلام خواهد کرد که خیرین جهت کمک ورود کنند.

علیرضایی در پایان اظهار کرد: افراد خیر می‌توانند در بحث تأمین هزینه‌های تجهیزات امداد و نجات، آمبولانس، ماشین آتش‌نشانی و تجهیزاتی در حوزه‌های هلال‌احمر و راهداری ورود کنند و در این حوزه‌ها از شهرستان آوج حمایت کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین فرماندار شهرستان آوج سیلاب تخصیص اعتبارات ویژه فرماندار شهرستان آوج روستای شهیدآباد شهرستان آوج شهرستان آوج شهرداری ها هلال احمر حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، خبرگزاری صدا و سیما به دنبال درخواست مردم به این روستا رفت و شنونده مسائل و مشکلات آنان شد.

موضوعی که انجام بسیاری از خدمات اینترنتی را برای مردم این روستا مشکل کرده است. 

تامین زیرساخت ها وپوشش اینترنت در روستاها، علاوه برافزایش رفاه اجتماعی، بهره مندی روستائیان از امکانات فناورانه یکسان را هم فراهم می کند.

دسترسی آسان به اینترنت درحالی به عنوان یکی ازنیازهای اساسی مردم به شمار می‌رود که این روزها تعدادی از روستاهای مهاباد از جمله حمزه آباد از این نعمت بی نصیب هستند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • وضعیت محور دروازه قرآن شیراز و آرامش در تردد خودروها + فیلم
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان