Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@14:30:36 GMT

تظاهرات علیه محمود عباس در رام الله

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۳۳۰۲

تظاهرات علیه محمود عباس در رام الله

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، شماری از شهروندان فلسطینی در مرکز رام‌الله تظاهرات برگزار کرده و خواستار کناره‌گیری «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شدند.

در این تظاهرات که به مناسبت چهلمین روز کشته شدن «نزار بنات»، فعال سیاسی فلسطینی به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان برگزار شد، تظاهرات‌کنندگان که عکس‌های بنات را در دست داشتند، شعار می‌دادند:« برو برو ای عباس»، «محمود عباس، تشکیلات خودگردان را منحل کن و استفعا بده»، «عباس مسئول است»، هماهنگی امنیتی ننگ است، تشکیلات خودگردان نزار را ترور کرد»، «ای آزادی کجایی».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین معترضان پلاکاردهایی حمل می کردند که بر روی آن نوشته شده بود: «برو برو، ما انتخابات می‌خواهیم، با هم برای درهم شکستن سرکوب نیروهای امنیتی، عدالت در پرونده نزار بنات اجرایی شود».

در این میان، نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین که لباس شخصی به تن داشتند، تلاش کردند یکی از تظاهرات‌کنندگان را بازداشت کنند اما معترضان مانع از انجام این کار شدند.

گفتنی است که سوم تیر ماه تعدادی از افسران امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به منزل «نزار بنات» فعال فلسطینی ۴۳ ساله و یکی از بزرگ‌ترین منتقدان تشکیلات خودگردان و رهبران فلسطین در شهر الخلیل یورش برده و او را بازداشت کردند. بنات بعدا در شرایطی ابهام‌آلود از سوی سرویس امنیتی کشته شد. او که متولد ۲۷ آگوست ۱۹۷۸ در فلسطین است از منتقدان جدی تشکیلات خودگردان فلسطین بود و در شبکه‌های اجتماعی از این تشکیلات و رئیس آن محمود عباس به‌شدت انتقاد می‌کرد. نزار بنات نامزد انتخابات مجلس قانون‌گذاری در ماه می‌ بود که به تعویق افتاد. نام او در فهرست مستقل «آزادی و کرامت» قرار داشت.

کد خبر 5272118

منبع: مهر

کلیدواژه: نزار بنات رام الله محمود عباس ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی ایران طالبان روسیه لبنان فلسطین ترکیه طالبان افغانستان عربستان سعودی کشتی اسرائیلی تونس تشکیلات خودگردان فلسطین محمود عباس نزار بنات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، صدها معترض حامی فلسطین در تظاهرات سراسری که توسط شبکه همبستگی علیه اشغال فلسطین (RESCOP) در اسپانیا سازماندهی شد، به خیابان‌ها آمدند و خواستار پایان دادن به نسل‌کشی غزه و آتش‌بس فوری شدند.
 
این چهارمین تظاهرات سراسری از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در 7 اکتبر 2023 است.
 
تظاهرکنندگان بنرهایی در محکومیت نسل‌کشی در غزه، اشغال فلسطین، آپارتاید، پاکسازی قومی و استعمار شهرک‌نشینان در دست داشتند.
 
آنها از دولت اسپانیا و جامعه بین‌المللی خواستند تا اقدامات فوری، ملموس و موثر علیه اسرائیل از جمله توقف تجارت اسلحه و تحریم شرکت‌های اسرائیلی که در قتل عام شریک هستند، انجام دهند.
 
در مادرید نیز هزاران نفر در مرکز شهر راهپیمایی کردند و پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند.
 
ایون بلارا، وزیر موقت حقوق اجتماعی اسپانیا که در تظاهرات حمایت از فلسطین شرکت کرده بود، آمریکا را به دلیل تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری به اسرائیل به همدستی در نسل‌کشی غزه متهم کرد.
 
بلارا از دولت اسپانیا و اتحادیه اروپا خواست تمام روابط خود را با آمریکا قطع کنند.
 
در بارسلونا نیز تظاهراتی با حدود 3 هزار و 500 نفر برگزار و در بیانیه‌ای که در جریان تظاهرات قرائت شد، بر جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا تاکید گردید.
 
همچنین تظاهرات مشابهی در شهرهای بزرگ اسپانیا مانند سویا، لاکرونا، آلمریا، بورگوس، کادیس، گرانادا، مالاگا، مورسیا، سالامانکا، وایادولید و ساراگوسا برگزار شد.
 

دیگر خبرها

  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فیلم/ تظاهرات حامیان فلسطین در پایتخت سوئد
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • حزب‌الله: حمله موشکی به شمال اراضی اشغالی، پاسخی به جنایات علیه غزه بود
  • تظاهرات حامیان فلسطین در آلمان
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا