Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@17:45:17 GMT

برنج‌های هسته‌ای شمال وارد بازار شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۳۳۲۴

برنج‌های هسته‌ای شمال وارد بازار شد

به گزارش خبار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوارنگن از ساری ،  اولادی محقق پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: پژوهشگران مازندرانی از سال ۸۹ با همکاری سازمان انرژی اتمی با کار بر روی ارقام برنج با روش پرتوتاپی گاما به بذر توسعه یافته‌ای شهریار دست یافتند.

او افزود: برای نخستین بار امسال، ۱۰۰ کشاورز استان‌های مازندران و گلستان اقدام به کشت برنج هسته‌ای رقم شهریار کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اولادی با بیان اینکه این رقم برنج به پاس تلاش‌های شهید شهریاری رقم هسته‌ای شهریار نامیده شده است افزود: میانگین تولید برنج پرمحصول فجر و شیرودی در هرهکتار حدود ۳ تن است که با تلاش این محققان با معرفی رقم هسته‌ای شهریار این میزان به ۱۰ تن در هرهکتار رسیده است.

پژوهشگر دانشگاه کشاورزی ومنابع طبیعی ساری گفت: وزن هزار دانه این رقم حدود ۲۷ گرم است و پس از ۹۲ روز به مرحله برداشت می‌رسد.

اولادی همچنین، نداشتن ریزش دانه و خوابیدگی و نیز مقاوم بودن نسبت به بلاست وکرم ساقه خوار را از دیگر مزایای برنج هسته‌ای شهریار برشمرد.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنج هسته ای قیمت برنج برنج های شمال هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های اخیر آسیب جدی به بازار تاریخی اراک وارد نکرد

«حسین محمودی»گفت: لازم است با همکاری و هم افزایی بین بخشی ارگانها، کسبه و مالکان بازار اراک مرمت اساسی در این مجموعه ارزشمند انجام گیرد.

وی با بیان اینکه، مرمت اقدام مستمری در حفظ بناهای تاریخی و گردشگری است، ادامه داد: برای جلوگیری از خسارت احتمالی در بارش‌ها، باید مسیر آبراه‌های بام بازار اراک از مسیر اصولی و کارشناسی انجام شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: نمزدگی جزئی در برخی سراهای بازار تاریخی اراک وجود دارد اما نگران کننده نیست.

محمودی افزود: سال گذشته ۱۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات میراث فرهنگی و ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری اراک برای مرمت بازار تاریخی اراک هزینه شد .

بازار تاریخی اراک مربوط به دوره قاجاریه با ۲۰ سرا و تیمچه است، که هر یک از سراها و تیمچه‌ها دارای فرم و پلانی متفاوت و خاص هستند. این اثر ارزشمند تاریخی، دهم آبانماه ۱۳۵۵ با شماره ثبت ۱۲۸۵ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تداوم توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه
  • توزیع بیش از ۱۰۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه
  • توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در کرمانشاه
  • ۱۵ تن برنج و شکر در جزیره خارگ توزیع می‌شود
  • تویوتا هایلوکس برقی وارد بازار می‌شود
  • ۶۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازار سمنان ویژه ماه رمضان در حال توزیع است
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • اطلاعیه مهم درباره بزرگراه شهید باقری؛ رانندگان بخوانند!
  • بارش‌های اخیر آسیب جدی به بازار تاریخی اراک وارد نکرد
  • بزرگراه شهید باقری تا ۱۱ فروردین بسته شد