Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید ملک بوشهری در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر در خصوص خبر منتشر شده مبنی تفکیک اراضی «عمارت ملک» و فروش آن توسط برخی افراد که خود را ورثه ملک معرفی می‌کنند اظهار داشت: ورثه ملک در سال ۸۴ قبلا «عمارت ملک» را به سازمان میراث فرهنگی استان بوشهر فروخته و هیچگونه ادعایی نسبت به آن ندارد.

نواده ملک در ادامه افزود: عمارت ملک دارای پلاک ثبتی ۱۵۶۵/۱ بوده و هیچگونه ارتباطی با اراضی سایر پلاک‌ها ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: وراث ملک تا کنون یک متر را به غیر از میراث فرهنگی به احدی نفروخته و هیچگاه چنین اقدامی جهت تفکیک عمارت به عمل بیاورده‌اند.

پیش از این عبدالکریم مشایخی رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر در گفتگو با فارس عنوان کرده بود، افرادی خود را مدعی زمین و عمارت می‌دانند و به دنبال تفکیک زمین آن و فروش هر قطعه به مردم با قیمتی بسیار پایین هستند که حتی پیشنهاد فروش ۴۰۰ متر زمین با قیمت ۶۰ میلیون تومان هم به عده‌ای شده!، این در حالی است که در بوشهر با این قیمت در برخی محلات شهر دو متر هم به سختی می‌توان خریداری کرد.

وی بیان داشت: افراد مدعی بین خود قراردادهای غیرقانونی و نامعتبر تنظیم می‌کنند و به افرادی که قرار است بجای آنها ساکن این عمارت شوند واگذار می‌کنند.

به گزارش فارس، عمارت ملک مجموعه ساختمانی تاریخی واقع در بخش مرکزی شهرستان بوشهر یکی از آثارهای تاریخی و از نقاط دیدنی این استان است. 

این عمارت به صورت مجموعه ساختمانی متعلق به یک قرن قبل است که مساحت زیربنای آن چهار هزار متر مربع بوده و در دوره قاجاریه توسط معماران فرانسوی با مصالح محلی احداث شده و درب و پنجره آن زیر نظر مهندسین فرانسوی ساخته شده است. 

این عمارت متعلق به یکی از ثروتمندان بوشهری به نام محمدمهدی ملک التجار بوده که وی برای سفر تفریحی و تجاری در دوران قاجار به کشور فرانسه سفر می‌کرد و در آن جا کاخ یکی از وزرای قرن وسطی را می‌بیند که نمونه آن کاخ را در بوشهر پیاده می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر ملک میراث فرهنگی تفکیک عمارت ملک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید افزون بر ۳۰ هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ محمدرضا قهرمانیان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: از این تعداد ۲۵ هزار و ۸۷۸ گردشگر از پایگاه میراث‌فرهنگی ارگ بلقیس اسفراین بازدید کردند.
وی گفت: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ شی فرهنگی و تاریخی در موزه‌های استان نگهداری می‌شود.
معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی همچنین گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا بیستم فروردین ۶ هزارو ۴۸۳گردشگر و مسافر از موزه‌های استان دیدن کردند که ۱۹ نفر گردشگر خارجی بودند که از آیینه خانه و عمارت مفخم بجنورد بازدید داشتند.
موزه‌های دایر خراان شمالی شامل موزه اسناد و نسخ خطی، موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی، موزه گرمابه و تاریخ شهر فاروج، موزه گرمابه و تاریخ شهر جاجرم، موزه قلعه جلال‌الدین، موزه تاریخ شهر شیروان و موزه فرش شیروان است.

دیگر خبرها

  • عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی
  • بازدید افزون بر ۳۰ هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی
  • اختصاص ۹۱ میلیارد تومان برای تملک بنا‌های تاریخی در سال ۱۴۰۲
  • ثبت ملی ۲۵ اثر تاریخی استان اردبیل
  • قلعه فلک الافلاک لرستان آماده ثبت جهانی
  • بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در روز اول اردیبهشت
  • نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه برگزار می‌شود
  • کشف۳۳ قلم شی تاریخی در گیلان
  • بازدید بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی فارس
  • از دستبرد قاچاقچیان به حریم سنگ نگاره‌های برم دلک تا رخنه گیاهان خودرو در درون این اثر تاریخی