Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار چهارمحال و بختیاری با گلایه از عدم اجرای مصوبات، اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های مختلف باید گزارش دهند که چرا مصوبات قبلی ستاد استانی و شهرستانی کرونا انجام نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد، اقبال عباسی ظهر امروز در ستاد مدیریت بیماری کرونای استان چهارمحال و بختیاری با گلایه از عدم اجرای مصوبات، اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های مختلف از جمله فرمانداران، سازمان صمت، علوم پزشکی، اصناف و نیروی انتظامی باید گزارش دهند که چرا مصوبات قبلی ستاد استانی و شهرستانی کرونا انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تعطیلی کامل استان در حیطه وظایف استانداری نیست، افزود: جلسات ستاد استانی کرونا باید هفته‌ای دو مرتبه برگزار و در گزارش‌های مکتوب علل عدم اجرای مصوبات از سوی دستگاه‌های اجرایی ذکر شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: با توجه به رنگ‌بندی شهرستان‌ها می‌توان محدودیت‌ها، ممنوعیت‌ها و نظارت‌ها را اعمال کرد و مدیریت رصد و کنترل عدم برگزاری مراسم‌ها، جشن‌ها، مسابقات و... باید اختصاصا از سوی فرمانداران باید انجام و شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و همه دستگاه‌های تحت امر فعال و تجهیزات و نیروی مورد نیاز را درخواست و در صورت عدم همکاری هر دستگاه یا مسئولی گزارش ارائه کنند.

عباسی عنوان داشت: در وضعیت قرمز براساس رنگ‌بندی باید ادارات با یک‌سوم ظرفیت فعالیت و تجمعات نیز با همین ظرفیت برگزار شوند، هفت گروه شغلی نیز باید تعطیل و رسیدگی به شکایات از سوی سازمان صمت انجام شود.

وی تصریح کرد: اصناف، تعزیرات حکومتی و سازمان صمت باید در بازرسی و نظارت‌ها همکاری لازم را داشته و مسئولیت کنترل ترددها برعهده نیروی انتظامی است و فرمانداران باید این موضوع را رصد و در صورت عدم اجرای مصوبه گزارش عدم همکاری به استانداری ارائه دهند.

امام جمعه بوشهر خواستار تجهیز بیمارستان‌های نظامی بوشهر برای رسیدگی به بیماران کرونایی شدظرفیت بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر تکمیل شد + فیلمسمنان چهارمین استان با بیشترین موارد مثبت کرونا شناخته شده است

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری در مورد برگزاری عزاداری محرم منوط به مصوبات ستاد ملی کرونا است.

 مسئولان اهمال‌کننده تحت تعقیب قانونی 

عبدالرضا علیمحمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد در ادامه ستاد کرونا توضیح داد: ورودی شهرها باید کنترل شود و فرمانداران، مسئولان نیروی انتظامی و همه مسئولانی که در اجرای مصوبات ستاد کرونا اهمال کنند تحت تعقیب قانونی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه خودروی بومی یا غیربومی نباید تردد و حتی در شهرها و روستاها نیز باید رفت و آمد کنترل شود، افزود: تعطیلی ساعتی اصناف باید در موعد مقرر شبانه‌روز انجام و فرماندای‌های هر شهرستان موضوع را پیگیری کنند.

علیمحمدی اضافه کرد: ظرفیت کارکنان ادارات در وضعیت قرمز یک‌سوم است که باید رعایت شده و جلوی برگزاری هرگونه مراسم و تحمعی در استان باید گرفته شود.

 اراده‌ای برای رعایت محدودیت‌ها در استان نیست 

 مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز اظهار داشت: سویه جدید کرونا موسوم به دلتا حدود 70درصد سرایت‌پذیری بالاتری نسبت به نوع ووهان دارد و بی‌علامت، کم‌علامت و غیرقابل پیش‌بینی بوده و با وجود استفاده از ماسک و واکسینه شدن نیز احتمال ابتلا به آن وجود دارد اگرچه احتمال ابتلا یا مرگ و میر کمتر است اما افراد حداقل می‌توانند ناقل باشند.

وی افزود: نوعی کرختی و سستی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر جامعه حاکم شده و مردم مجالس عروسی،  عزادازی و جشن‌های تولد و... برگزار می‌کنند اما در همین مجالس ده‌ها نفر مبتلا می‌شوند که باید به صورت جدی نظارت و پیشگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان داشت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در جامعه نظام‌مند اجرا نمی‌شود و هیچ اراده‌ی برای اجرای جدی آن‌ها وجود ندارد، در حالی که در موج‌های قبلی استان‌ها به مرور گرفتار می‌شدند اما در این موج همه کشور همزمان درگیر و با کمبودهایی روبرو است.

شیرانی با اشاره به اینکه حدود 35 درصد تست‌های رپید نتیجه منفی کاذب دارند، عنوان داشت: تاکنون 10هزار نفر تست رپید مثبت دلتا در استان داشته‌اند و اگرچه آمار رسمی مبتلایان روزانه حدود 5 نفر است اما با احتساب افرادی که تست‌ آنان به صورت کاذب منفی بوده، افرادی که تست نمی‌هند و افرادی که موقت بستری می‌شوند آمار مبتلایان بسیار بیشتر بوده و حدود 700 بیمار بستری کرونا داریم و طبق گمانه‌زنی‌ها می‌توان گفت تاکنون 150هزار نفر به این ویروس مبتلا شده باشند و تاکنون 1215 نفر در اثر ابتلا به آن فوت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیماران را به صورت موقت بستری می‌کنیم وگرنه تاکنون چندین بار ظرفیت‌ آن‌ها تکمیل شده بود، تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری جزو 10 استان اول در میزان بروز بیماری است و هنوز هیچ استانی به معنی واقعی از قله نمودار ابتلای این سویه عبور نکرده است، در استان تعداد بیماران سرپایی 50درصد افزایش داشته‌ و هر زمان تعداد بیماران سرپایی کاهش پیدا کند در تعداد بستری نیز شاهد کاهش خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: این بیماری از لحاظ اختصاص درمان ندارد و فقط راهکار پیشگیرانه دارد که یک روش تخصصی آن واکسینه شدن حداقل 75 درصد جامعه هدف است که این امر نیز برای موج دلتا موثر نبوده و برای جلوگیری از موج‌های بعدی اثرگذار است. تنها راهکاری که می‌تواند تاحدی موثر واقع شود پیشگیری از تولید بیمار است که با عدم حضور در اجتماعات یا تعطیلی کامل جامعه به مدت حداقل دو هفته امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: در استان طی 14روز گذشته 4772 نفر به سویه دلتای کرونا مبتلا شدند که در حال حاضر ناقل این بیماری هستند و دوره انتقال این سویه طولانی‌‌تر از سویه قبلی و حدود 21 روز است.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری اجرای مصوبات علوم پزشکی عدم اجرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله دوم زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری

دریافت 90 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله دوم زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

این دوره همراه با اعطای گواهینامه و برگزاری سفر مشهد مقدس است. کد خبر 6082831

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله دوم زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • پیگیری مصوبات سفر مقام عالی استان در بخشداری نازلو
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • نشست ستاد برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان دنا
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب