Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در جمع اعضای جدید شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه باید به اقتصاد شهر و تامین منابع مالی پایدار شهر توجه کرد،گفت: اعضای شورای شهر تبریز باید نگاه نرم افزارانه و فرهنگی به شهر داشته باشند و توسعه فرهنگی در اولویت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: وقتی در ارتباط با ارتقای فرهنگ، آگاهی و دانش مردم برنامه ریزی شود کار‌های دیگر نیز به تبع آن توسعه پیدا می‌کند و معتقدم توسعه فرهنگی و اجتماعی باید اولویت نخست شورا باشد.

پورمحمدی افزود: برای توسعه شهر نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم و اگر در‌های توسعه شهری باز شود سرمایه گذاران بسیاری آماده سرمایه گذاری در این کلانشهر هستند.

او با اشاره به اینکه تهدید‌ها و آسیب پذیری‌هایی همچون مشکلات مربوط به بافت فرسوده شهر وجود دارد که باید در اولویت کاری شورا قرار گیرد، گفت: در تبریز بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم و همچنین حاشیه شهرها، مساکن کم دوام و اسکان غیر رسمی و بحث حمل و نقل شهری باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش میزان اعتماد اجتماعی، تصریح کرد: جلب اعتماد اجتماعی از موضوعات بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد زیرا اعتماد اجتماعی سرمایه اجتماعی است.

او با تاکید بر ایجاد اتاق‌های فکر با استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی در شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: باید با همدلی و همکاری بیشتر برای توسعه و ابادانی این شهر تلاش کرد.

رحمتی  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه نظارت یکی از وظایف اصلی و ذاتی شورا‌های اسلامی است، گفت: شورا باید شهرداری را موظف به ارائه میزان دارایی، املاک در اختیار و املاک به فروش رسانده کند.

 رحمتی لزوم توجه به موضوع فساد در شهرداری‌ها را یادآور شد و افزود: شورایی که برای شهرداری‌ها در تعیین مدیران سهمیه تعریف کند و یا افراد و نزدیکان خود را به شهرداری معرفی کند هرگز نخواهد توانست در مقابل فساد و مسائل و مشکلات موجود موفق عمل کند.

او با اشاره به اینکه تبریز دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور است و آذربایجان را با نام تبریز می‌شناسند خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر این کلانشهر نیز نباید خود را با کار‌های روزمره مشغول کنند بلکه باید با شناخت از ظرفیت‌های این کلانشهر آن را توسعه دهند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر درآمد پایدار آذربایجان شرقی شهر تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، پایدارسازی دشت قزوین باید اولویت بخش کشاورزی باشد چرا که اهمیت دشت قزوین بر کسی پوشیده نیست و نجات این دشت با ۴۷۰ هزار هکتارکه بنیانگذار کشاورزی مدرن در کشور است می‌تواند آغاز کننده توسعه بخش کشاورزی باشد.
رئیس کمیته احیاء و توسعه پایدار دشت قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: مقام معظم رهبری از سال ۸۲ تاکید ویژه‌ای بر روی دشت قزوین دارند. در اجرای رهنمود‌های ایشان باید ساختارسازی صورت گیرد و حرکت‌های جهادی انجام شود. مدیران ارشد استان از پارسال کمیته‌ای برای احیای دشت قزوین تشکیل داده اند. موضوعات در حال پیگیری است.
امانپور گفت: ۲۲ سال است که کاری برای دشت قزوین انجام نشده است. برای احیای دشت قزوین باید امید ایجاد کنیم. عزم راسخ داشته باشیم. تمدن سازی با محتوای مدیریت جهادی شکل می‌گیرد. الگوی جهادی برای توسعه پایدار تدوین شده است. اگر احیای دشت مهم است این اهمیت باید در همه شئون عمل شود. اینگونه نیست که یک نفر راه بیفتد و دشت قزوین را احیا کند. موضوع نهایی استان آب است و اگر حکمرانی نتواند برای آن کاری بکند همه کار‌ها بر زمین می‌ماند. نمی‌شود که از چاه‌های مجاز و غیرمجاز استان آب برداشت شود.
رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: بحران آب یک مساله جهانی است و در کشور ما هم یک موضوع ملی است. ما در استان قزوین به اندازه دو برابر آب قابل برنامه ریزی استفاده می‌کنیم. برای استان ما ۷۵۲ میلیون مترمکعب آب برنامه ریزی شده است که دوبرابر آن استفاده می‌شود. ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب در استان داریم و نتیجه این اضافه برداشت‌ها فرونشست زمین، خشک شدن درختان، فرسایش خاک و سایر مسائل بحران زاست.
رئیس کمیته احیاء و توسعه پایدار دشت قزوین در ادامه تصریح کرد: ما نیازمند تهیه سند بالادستی هستیم که عنوان آن مدیریت جامع حوزه آبخیز از آن یاد می‌شود. تولید اطلاعات با عنوان آمایش سرزمینی از آن یاد می‌شود. تعیین کاربری منابع که آب و خاک و اکوسیستم را شامل می‌شود. تهیه دستورالعمل‌های استفاده از آن است. تبعیت بهره برداران از آن است. همه اقدامات باید ذیل این سند قرار گیرد.
امانپور گفت: تغذیه سفره آب استان با آبخیزداری و آبخوانداری است. برای اولین بار در کشور بخش خصوصی برای ارائه و اجرای الگوی آبخیزداری در استان اجرا می‌شود. باید سراغ مردم برویم و به مردم اعتماد کنیم.
نظری گفت: بهره وری در حوزه کشاورزی در دشت قزوین وضعیت ما از متوسط کشوری بهتر است، اما باتوجه به اقلیم قزوین، بیش از ۹۰ درصد محصولات کشاورزی آب بر هستند. ما باید محصولات آب بر را وارد کنیم و در حفظ آب که برای نسل‌های آینده است توجه بیشتری داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • استمرار حل و فصل مسائل مرزی آذربایجان و ارمنستان لازمه ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم
  • رشد ۴۱ درصدی درآمد‌های عمومی آذربایجان شرقی
  • لزوم اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز