Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-28@21:22:55 GMT

اتهام زنی دوباره وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۳۶۳۸

اتهام زنی دوباره وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس امروز (سه شنبه) در واکنش به اتهام زنی بی اساس ناتو به ایران در پی حادثه حمله به کشتی رژیم صهیونیستی در دریای عمان در توییتی از این اقدام ناتو ابراز خرسندی کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس در توییت خود نوشت: «از پیوستن ناتو به انگلیس و شرکای بین المللی در محکومیت حمله غیرقانونی به کشتی مرسر استریت استقبال می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در ادامه این توییت راب ادعا کرد: «ما معتقدیم که این حمله عمدی و از طرف  ایران بوده است. ایران باید فوراً به اقدامات بی ثبات کننده خود پایان دهد.»

ساعاتی پیش ناتو در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حادثه حمله به کشتی مرسر استریت، در اتهاماتی بی اساس ایران را مسئول این حادثه دانست و در ادامه اتهام زنی‌ها به ایران ادعا کرد که نگران اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه است.

پس از حادثه حمله به کشتی مرسر استریت، رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس بدون ارائه هیچگونه ادله‌ای انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه رفته و مدعی دست داشتن جمهوری اسلامی ایران در این حادثه شدند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ اعلام کرد: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس، بیانیه‌های تحریک آمیز و به صورت هماهنگ طراحی شده از سوی انگلیس و آمریکا را قویاً محکوم می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1105535 برچسب‌ها انگلیس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ارتش انگلیس؛ در جنگ با پوتین بیشتر از ۲ماه دوام نمی آوریم

به گزارش همشهری آنلاین ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک عملیاتی» می‌شوند.

به نوشته تلگراف پیش از این «گرانت شاپس»، وزیر دفاع انگلیس به قانونگذاران این کشور گفته بود با «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس و «جرمی هانت»، رئیس خزانه‌داری این کشور بر سر افزایش بودجه نظامی در لایحه بودجه اخیر لابی گری کرده اما در این راه ناموفق بوده است.

وزیر دفاع انگلیس در صحبت خطاب به کمیته دفاعی مجلس عوام این کشور گفت: «ما به صورت خیلی صریح گفته‌ایم حجم پولی که هم‌اکنون صرف مهمات می‌کنیم هر چند چشمگیر است تهدیدات پیش روی ما در همه حوزه‌ها را رفع نمی‌کند.»

تلگراف گزارش کرد راب مگوون این ارزیابی را تایید کرده است که «ارتش انگلیس نخواهد توانست در یک جنگ داغ تمام عیار با ولادیمیر پوتین برای بیش از ۲ ماه بجنگد چون مهمات و ذخایر تجهیزات لازم برای انجام این کار را در اختیار ندارد.»

وزیر دفاع انگلیس گفت انگلیس چنین جنگی را در کنار متحدانش در ائتلاف ناتو انجام خواهد داد و به این ترتیب این متحدان مجموعا قدرت تسلیحاتی بیشتر از روسیه خواهند داشت.

شاپس مدعی شد در قبال این صحبت که انگلیس منحصرا برای جنگ با روسیه آماده نیست «درک این موضوع مهم است که چون ما در ناتو هستیم و بند پنجم اساسنامه (بند دفاع دسته جمعی ناتو) وجود دارد ما هرگز در چنین وضعیتی قرار نخواهیم گرفت.»

تحقیقات اخیر کمیته دفاعی مجلس عوام انگلیس مشخص کرد نیروهای نظامی این کشور «تحت فشار فزاینده» هستند و برای جنگ با روسیه آمادگی ندارند.

در گزارش مربوط به این تحقیقات تصریح شد دولت لندن بدون اصلاحات فوری به منظور رفع بحران استخدام نیرو «هرگز به آمادگی استراتژیک یا رزمی دست نخواهد یافت» و همچنین لازم است که ذخایر سلاح‌ها و مهمات ارتش انگلیس به شکلی چشمگیر افزایش یابند.

کد خبر 840943 برچسب‌ها انگلیس خبر ویژه روسیه

دیگر خبرها

  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • اعتراف بزرگ انگلیس در جنگ با روسیه
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی‌آوریم
  • اعتراف ارتش انگلیس؛ در جنگ با پوتین بیشتر از ۲ماه دوام نمی آوریم
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • ۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان