Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۱۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی در استان آزاد شدند و امروز ۸ نفر با همکاری اوقاف و امور خیریه استان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان‌، حیدر آسیابی بعدازظهر امروز در مراسم آزادی 8 زندانی جرایم غیرعمد در استان گلستان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه در دوره جدید کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به ویژه محکومان مالی و جرایم غیرعمد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه براینکه زندانی شدن، آسیب اجتماعی برای فرد زندانی به همراه دارد برای خانواده‌های آنان هم مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

وی گفت: از ابتدای امسال تا کنون 119 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی در استان آزاد شدند و امروز 8 نفر با همکاری اوقاف و امور خیریه استان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه حدود 130 زندانی غیرعمد چشم انتظار کمک خیران هستند، یادآور شد: سال گذشته 500 زندانی جرایم غیرعمد و محکومان مالی در استان آزاد شدند و امیدواریم با کمک سایر دستگاه‌ها و نهادها و خیران شاهد آزادی دیگر زندانیان باشیم به ویژه با توجه به وضعیت و مشکلاتی که کرونا برای خانواده‌ها ایجاد کرد، تعداد این زندانیان کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: این زندانیان یا محکومان مالی یا جرایم غیرعمد هستند و جزو مجرمان خشن و عمدی نیستند که آزادی آنان نه تنها باعث سلب آرامش و امنیت روانی جامعه نمی‌شود بلکه به کاهش آسیب‌های اجتماعی هم کمک می‌کند.

کارگردان «خط باریک قرمز»، سراغ آزادی زندانیان رفتحجت‌الاسلام اژه‌ای از زندان ایلام بازدید کرد/ آزادی زندانیان مالی در حضور رئیس دستگاه قضا + فیلمکمک‌های مردمی در استان مرکزی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمدی رشد 90 درصدی داشت

آسیابی در ادامه به دادرسی الکترونیک به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت‌های قانونی، دادرسی الکترونیکی است و با توجه به شرایط کرونایی، اعزام و عودت زندانیان با تهدیدات بهداشتی مواجه است.

وی افزود: عزم قوه قضاییه بر دادرسی الکترونیکی و برقراری ارتباط تصویری بین محاکم و مراجع قضایی با زندان‌ها است. با زیرساخت هایی که ایجاد شده اکنون حضور زندانیان به صورت تصویری در محاکم و مراجع قضایی است.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: 88 درصد دادرسی‌ها در استان الکترونیکی است و در این زمینه از استان‌های پیش رو هستیم. اقدامات خوبی در این زمینه در استان انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان هم در این مراسم گفت: آزادی زندانیان بر اساس نیات واقفان انجام می‌شود و برای آزادی هشت زندانی بیش از یک میلیارد و یکصد میلیون تومان پرداخت شده است.

حجت‌الاسلام روح الله سلیمانی فرد افزود: سال گذشته نیز با کمک این اداره کل و از محل نیات واقفان 43 زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

انتهای پیام/581/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان آزاد شدند آزادی زندانیان محکومان مالی زندانی جرایم جرایم غیرعمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،به گزارش روابط عمومی زندان جهرم، خانمی با مراجعه به دفتر مددکاری زندان جهرم ،۲۰ میلیون تومان را برای آزادی فردی بدهکار واریز و رسید آن را به عنوان هدیه تولد همسرش به وی اهدا کرد.
خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند، می‌توانند هدایای نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۴۲۱۴۲۸۶ به نام انجمن حمایت زندانیان شهرستان جهرم واریز کنند.

شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان