Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@22:16:30 GMT

نخستین اتوبوس ـ آمبولانس ساخت ایران رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۳۹۲۲

نخستین اتوبوس ـ آمبولانس ساخت ایران رونمایی شد

نخستین اتوبوس ـ آمبولانس ساخت ایران در منطقه اقتصادی پیام رونمایی شد؛ ساخت و تجهیز هر دستگاه از این اتوبوس ـ آمبولانس‌ها حدود ۴ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و قرار است تا پایان امسال ۴۰ دستگاه از این اتوبوس ـ آمبولانس‌ها تولید و تحویل اورژانس شوند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ نخستین اتوبوس ـ آمبولانس ساخت ایران، رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتوبوس ـ آمبولانس‌ها مانند یک مرکز درمانی هستند که در محل حادثه حاضر می‌شوند و ظرفیت انتقال 10 تا 14 بیمار را دارند؛ رونمایی از نخستین اتوبوس ـ آمبولانس ساخت ایران در منطقه اقتصادی ویژه پیام انجام شد که میزبان بسیاری از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است.

اتوبوس ـ آمبولانس‌ها با تلاش سه هزار نفر ساعتی متخصصان و فناوران ایرانی داخلی به ثمر نشسته است و این اتوبوس-آمبولانس‌ امروز قادر است خون تازه‌ای برای اورژانس کشور باشد؛ ساخت و تجهیز هر دستگاه از این اتوبوس-آمبولانس‌ها حدود 4 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و قرار است تا پایان امسال 40 دستگاه از این اتوبوس-آمبولانس‌ها تولید و تحویل اورژانس شود.

"پیرحسین کولیوند" رئیس سابق اورژانس کشور در مراسم رونمایی از این اتوبوس-آمبولانس گفت: صفر تا صد این پروژه توسط متخصصان ایرانی انجام شده است و طراحی و مشکلات پروژه مورد بررسی قرار گرفت و به جرات می‌توانم بگویم که هیچ چیزی کمتر از اتوبوس‌-آمبولانس‌های خارجی ندارد و از نظر قیمتی نیز تا امروز برای ما 50 درصد ارزان‌تر تمام شده است.

"مولایی" مدیر پروژه اتوبوس-آمبولانس ایران‌خودرو دیزل تصریح کرد:‌ فاز مطالعاتی این اتوبوس طی 2 ماه و ساخت نمونه اول طی تقریباً 40 روز انجام شده است و شرکت سازنده هم بعد از دو ماه نمونه تکمیل‌شده و کامل این اتوبوس‌-آمبولانس را تحویل اورژانس کشور داده است.

"توکلی" رییس هیات مدیره شرکت تولیدکننده این اتوبوس نیز گفت: با توجه به کهولت سن ناوگان آمبولانس کشور و با توجه به کمبود آمبولانس در کل کشور هر یک دستگاه جایگزین 8 یا 9 دستگاه آمبولانس می‌شود.

محصول یک شرکت دانش‌بنیان با قابلیت قطع گاز، آب و برق در هنگام زلزلهشرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه آب و انرژی حمایت می‌شوند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان علمی علم و تکنولوژی شرکت های دانش بنیان علمی علم و تکنولوژی دستگاه از این اتوبوس اتوبوس ـ آمبولانس ها اتوبوس آمبولانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اظهار کرد: امروز با اعلام گزارش تصادف ۳ دستگاه خودرو وانت نیسان، پژو پارس و ساندرو در محور فسا – داراب، بعد از گردنه بیخه دراز، نیرو‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

او ادامه داد: بر اثر این حادثه یک نفر قبل از رسیدن آمبولانس فوت شد و ۷ نفر هم مصدوم و به بیمارستان داراب انتقال داده شدند.

مرادیان تصریح کرد: برای امدادرسانی به حادثه دیدگان، ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ داراب و فسا و یک دستگاه آمبولانس کارخانه سیمان داراب به محل حادثه اعزام شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد
  • فیلم| رونمایی از نخستین موتور بنزینیِ ۶ سیلندر؛ ساخت ایران
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • تصادف در جاده حیران با ۵ مصدوم