Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: متأسفانه در کاروان ۶۵ نفره معلولین و جانبازان امسال در مسابقات پارالمپیک، فقط دو جانباز داشتیم که این دو نفر را هم حذف کردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سردار مصطفی پرکره مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور جانبازان و عضو هیئت مؤسس و شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی که خود از جانبازان 70 درصد نخاعی دفاع مقدس و از قهرمانان قدیم مسابقات پارالمپیک است، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با گلایه از سیاست فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: مشخص است که فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین هم باید در خدمت معلولین باشد و هم جانبازان و هر دو قشر از امکانات آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه شرایط سنی جانبازان بالا رفته است حالا درگیر مشکلات جدیدی شده‌اند. متأسفانه سیاست فعلی فدراسیون جانبازان بر مبنای مدال آوری است و این سیاست به ورزش جانبازان لطمه می‌زند.

مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ضرورت خدمت ورزشی به جانبازان گفت: هر چند شاید جانبازان نتوانند مدال بیاورند ولی امکاناتی فراهم کنید که جانباز به فضای ورزشی وارد شود. ورزش می‌تواند درمان مؤثری برای جانبازان باشد. حضرت آقا فرموده‌اند: «ورزش برای عموم افراد لازم است اما برای معلولین، جانبازان و سالمندان واجب است.»

وی با انتقاد از حذف جانبازان از پارالمپیک امسال گفت: متأسفانه در کاروان 65 نفره معلولین و جانبازان امسال در مسابقات پارالمپیک، فقط دو جانباز داشتیم که این دو نفر را هم حذف کردند. آقایان محمدرضا شفیعی جانباز دو پا قطع و مهدی زمان جانباز قطع نخاع، جانبازان 70 درصدی هستند که در رشته تیراندازی واجد شرایط شرکت در پارالمپیک شدند. این افراد سهمیه پارالمپیک گرفته‌اند و امتیازی بسیار بالاتر از حدنصاب نیز کسب کرده‌اند اما نمی‌دانم چه مشکلاتی باعث می‌شود که آن‌ها را حذف کنند. آقایان می‌گویند این افراد مدال نمی‌آورند. حالا سؤال من این است که آیا شما تضمین می‌کنید، کاروان 65 نفره معلولین صاحب مدال شوند که به این بهانه دو جانباز را حذف کرده‌اید؟

پرکره در ادامه تصریح کرد: مسئولین فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین همیشه با دستاویز قرار دادن فعالیت برای جانبازان در این فدراسیون به دنبال امکانات از دولت و مجلس برای فدراسیون هستند در حالی که به غیر از برگزاری مسابقات پارالمپیک هیچ خدمت دیگری در راستای ورزش جانبازان انجام نمی‌دهند. همه‌جا در بوق و کرنا می‌کنند که ما در فدراسیون جانباز داریم تا امکانات بگیرند اما خدمتی ارائه نمی‌کنند.

وی با اشاره به تقویت ورزش جانبازان گفت: اگر از سرانه بهداشت و درمان کم کنیم و به ورزش جانبازان رسیدگی کنیم قطعا به نفع ایثارگران خواهد بود. در واقع تقویت ورزش جانبازان سرانه بهداشت را پایین می‌آورد. فدراسیون باید در راستای بیرون آوردن جانباز از فضای افسرده و منفعل خانه و پیوستن به دنیای ورزش کاری انجام دهد. ورزش می‌تواند مشکلات خانوادگی این جانبازان را نیز کاهش دهد.

آخرین اخبار از واکسیناسیون ایثارگران/ 34 هزار جانباز واکسن کرونا دریافت کردند

مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: یا اسم جانبازان را از این فدراسیون حذف کنید و نام آن را فدراسیون ورزش‌های معلولین بگذارید و یا چنانچه قرار است از نام جانبازان استفاده شود به این قشر نیز خدمتی ارائه کنند. جانبازان زیادی به من مراجعه و گلایه می‌کنند که چرا هیچ خدمت ورزشی از جانب فدراسیون به جانبازان ارائه نمی‌شود. من خودم از قهرمانان قدیم پارالمپیک بوده‌ام و از وضعیت این فدراسیون آگاهم. باید هر سال چند جانباز را به همراه معلولین در مسابقات پارالمپیک شرکت دهند تا همه دنیا بدانند ما هنوز مجروح جنگی و مشکلات ناشی از جنگ داریم ولو اینکه این افراد مدال نیاورند. فدراسیون ورزش‌های معلولین و جانبازان باید حق و حقوق جانبازان را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش جانبازان و معلولین فدراسیون ورزش های معلولین و جانبازان پارالمپیک 2020 توکیو بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازان نخاعی جانبازان 70 درصد جانبازان مدافع حرم جانبازان دفاع مقدس ورزش جانبازان و معلولین فدراسیون ورزش های معلولین و جانبازان پارالمپیک 2020 توکیو بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازان 70 درصد جانبازان مدافع حرم جانبازان دفاع مقدس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسابقات پارالمپیک ورزش جانبازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسندیده نایب رئیس فدراسیون جهانی گورش شد

علیرضا پسندیده به عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی کشتی سنتی گورش انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، با تصمیم کمیته اجرایی فدراسیون جهانی کشتی سنتی گورش، علیرضا پسندیده، رئیس فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی ایران به عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی کشتی سنتی گورش انتخاب شد. 

کشتی سنتی گورش از ورزش هایی است که در مناطق مختلف کشور به ویژه شمال و شمال شرق فعال است. در این شیوه از کشتی، شالی که هر ورزشکار به دور کمر خود می‌بندد برای اجرای فنون توسط رقیب و کمر گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

پیش از این نیز در جریان اجلاس کنفدراسیون جهانی ورزش‌های قومیتی، ایران رسماً به عضویت کنفدراسیون جهانی ورزش‌های قومیتی در آمده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرهاد زیویار: قدردان فداکاری‎های جانبازان هستیم
  • ۸ ورزشکار مازندران سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • سرپرست انجمن دوومیدانی جانبازان و توان‌یابان منصوب شد
  • هادیزاده، سرپرست انجمن دو و میدانی جانبازان و توان‌یابان شد
  • از امدادگری در زلزله بم تا سرمربیگری تیم ملی
  • پسندیده نایب رئیس فدراسیون جهانی کشتی سنتی «گورش» شد
  • پسندیده نایب رئیس فدراسیون جهانی کشتی گورش شد
  • پسندیده نایب رئیس فدراسیون جهانی گورش شد
  • سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی منصوب شد
  • انتصاب سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی