Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال اطلاعیه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰ متقاضیان رشته های تحصیلی گروه آزمایشی هنر شامل نقاشی، ارتباط تصویری، آموزش هنر، هنرهای تجسمی، طراحی پارچه، طراحی لباس، طراحی صنعتی، کتابت و نگارگری دانشگاه هـا و مؤسسات‌ آموزش‌ عالـی در آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۰ را که دارای آزمون عملی هستند، باید بر اساس شرایط اعلامی در آزمون عملی شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمون عملی منحصراً از متقاضیان گروه آزمایشی هنر که‌ در جلسه آزمون صبح روز چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰ حاضر بودند و از تاریخ ۶ تا ۱۲ تیرماه علاقه مندی خود را با پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی و طراحی رشته های تحصیلی مربوط در سایت سازمان سنجش اعلام کرده‌اند، بعمل خواهد آمد.

افرادی که متقاضی آزمون عملی و طراحی این رشته‌ها در بخش پذیرش با آزمون شده‌اند، لازم است با توجه به دوره‌هایی که براساس کارنامه در آن مجاز به انتخاب رشته می شوند، با مراجعه به سایت سازمان سنجش در زمان مقرر (۱۴ تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۰) نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی مربوط در فرم انتخاب رشته این آزمون در هر اولویتی که علاقه دارند اقدام کنند.

متقاضیانی که هزینه آزمون عملی خود را واریز کرده‌اند، باید در زمان اعلام شده در اطلاعیه کارت آزمون عملی و یا طراحی خود را از طریق سایت سازمان سنجش پرینت کرده و طبق آدرس و یا توضیحات مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون عملی، در زمان مقرر به محل برگزاری آزمون عملی مراجعه کنند.

آن دسته از افرادی که با توجه به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی، متقاضی دو مجموعه از رشته های تحصیلی مربوط شده اند، باید به منظور شرکت در هر یک از مجموعه های ذیربط، نسبت به پرینت کارت برای هر دو مجموعه اقدام کنند.

افرادی که متقاضی این گروه از رشته‌های هنر بوده و نسبت به پرداخت هزینه آزمون عملی در موعد مقرر اقدام کرده و به هر دلیل موفق به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی و یا طراحی از سایت سازمان سنجش نیستند و همچنین متقاضیانی که در زمان مقرر (۶ تا ۱۲ تیرماه) موفق به اعلام علاقه مندی نشده اند، در صورت دارا بودن شرایط آزمون عملی، باید با همراه داشتن دو قطعه عکس و کارت شناسایی معتبر، در روزهای دریافت کارت شرکت در آزمون به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص مراجعه کنند.

جزئیات زمان و مکان برگزاری آزمون عملی و طراحی رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص گروه آزمایشی هنر درآزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در اینجا قابل مشاهده است.

کد خبر 5272169

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه هنر کنکور 1400 پذیرش دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی کنکور 1400 واکسیناسیون وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی آزمون دستیاری پذیرش دانشجو مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های ایران ازدواج دانشجویی نقل و انتقال دانشجویان برگزاری آزمون عملی سایت سازمان سنجش رشته های تحصیلی آزمون عملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ شرکت کردند؟

علیرضا کریمیان روز شنبه گفت: مهلت نام‌نویسی در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، از هفتم تا دوازدهم فروردین بود که در ادامه تا پنجشنبه (شانزدهم فررودین) تمدید شد. همچنین یکبار دیگر روز‌های ۲۹ و ۳۰ فروردین به جاماندگان نام‌نویسی در این آزمون مهلت داده شد تا نام‌نویسی کنند.

به گزارش ایرنا، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. مهلت نام‌نویسی در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، از یکشنبه (۵ آذر ۱۴۰۲) آغاز شد و قرار بود شنبه (۱۱ آذر) پایان یابد که تا ۱۵ آذر تمدید شد. سازمان سنجش آموزش کشور همچنین روز‌های ۲۷ و ۲۸ آذر را برای نام‌نویسی جاماندگان اعلام کرد و در نهایت یک میلیون و ۵۷ هزار نفر برای شرکت در این آزمون نام‌نویسی کردند. همچنین نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روز‌های ۷ و ۸ تیر برگزار می‌شود.

ضرایب و دروس آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی- واحدی/ ترمی - واحدی در این گروه‌ها، ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی - واحدی/ترمی - واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۵۰ درصد، همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد است.

داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، اعم از دانش‌آموزان و دانش آموختگان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

سهم سوابق تحصیلی برای دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی به این شکل است که سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، به میزان ۲۸ درصد با تأثیر قطعی، میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی/ترمی واحدی در این گروه‌ها، ۲۱ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی / ترمی واحدی هفت درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۸ درصد) است.

همچنین سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ فقط شامل دروس عمومی سابقه تحصیلی است و سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۷۲ درصد است. دروس عمومی آزمون سراسری امسال همچون آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صرفاً از طریق سوابق تحصیلی اعمال می‌شود و از این دروس در آزمون، سوالی نیست.

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص دارند یا کلاً سابقه تحصیلی ندارند، سهم نمره کل سابقه تحصیلی قابل جایگزینی با نمره‌کل آزمون اختصاصی نیست. همه داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند (اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه) باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی براساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

در صورتی‌که داوطلبی در امتحانات نهایی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق تحصیلی پیش‌بینی می‌کند، شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی نکند، نمره خام آن درس که سابقه تحصیلی ندارد، صفر (۰) لحاظ و سپس تراز می‌شود.

همچنین عناوین و ضرایب دروس آزمون اختصاصی در کنکور ۱۴۰۳ در هریک از گروه‌های آزمایشی مانند آزمون سراسری ۱۴۰۲ است. ملاک علمی برای پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال ۱۴۰۳، نمره کل نهایی مربوط به سال ۱۴۰۳ است (با توجه به تغییر ضرایب و میزان تأثیر سابقه تحصیلی در سال ۱۴۰۳، نمره کل نهایی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در سال ۱۴۰۳ تغییر می‌کند). رتبه در سهمیه و رتبه کشوری بر اساس نمره کل نهایی ساخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ / پیشتازی ۲۶ درصدی داوطلبان زن در نوبت اول
  • پیشتازی ۲۶ درصدی داوطلبان زن در نوبت اول کنکور
  • جزییات شرکت در رشته‌های خاص و آزمون عملی کنکور
  • جزئیات شرکت در رشته‌های خاص و دارای آزمون عملی کنکور اعلام شد
  • اعلام جزییات شرکت در رشته‌های خاص و دارای آزمون عملی کنکور
  • زمان دریافت کارت کنکور سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام زمان توزیع کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور
  • زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • زمان توزیع کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور اعلام شد
  • چند نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ شرکت کردند؟