Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه  در ادامه اتهام‌زنی‌ها به ایران در پی حمله به کشتی صهیونیستی در نزدیکی سواحل عمان مدعی شد: «ما با کشور‌های جهان برای اقدام علیه ایران در واکنش به این حمله همکاری خواهیم کرد. ایران باید بداند که دوران بی ثبات سازی و ایجاد آشوب در خاورمیانه به پایان رسیده است!»

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعا‌های بی اساس خود گفت: «ما بلافاصله پس از مورد هدف قرار گرفتن این کشتی، گمانه زنی‌های خود را با متحدانمان از قبیل آمریکا، انگلیس و دیگر کشور‌ها در میان گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ کس به اینکه ایران پشت این حمله قرار دارد شک ندارد.»

بنت با تهدید‌هایی بی اساس گفت: «ایران اکنون می‌داند که اگر کسی امنیت ما را تهدید کند، چه هزینه‌هایی برایش خواهد داشت. افزایش ملموس بودجه دفاعی ما که همین هفته تصویب شد گویای همه چیز است. لفاظی در مقابله با ایران کافی نیست.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پایان اعزام هیاتی از اتحادیه اروپا برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ایران را مورد انتقاد قرار داد.

پس از این حادثه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس بدون ارائه هیچگونه ادله‌ای انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه رفته و مدعی دست داشتن جمهوری اسلامی ایران در این حادثه شدند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ اعلام کرد: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس، بیانیه‌های تحریک آمیز و به صورت هماهنگ طراحی شده از سوی انگلیس و آمریکا را قویاً محکوم می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی نفتالی بنت کشتی مرسر استریت رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه ترین دلگرمی آمریکایی‌ها به اسرائیل | هراس از پاسخ ایران مقامات صهیونیست را پریشان کرده است

به گزارش همشهری آنلاین،‌ جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حساب کاربری ایکس خود (توییتر سابق) اعلام کرد: امروز صبح با همتای اسرائیلی خود، زاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی صحبت کردم تا درباره رویدادهای خاورمیانه گفتگو کنیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد: در طول این تماس، من بر تعهد آهنین ایالات متحده به امنیت اسرائیل تاکید کردم.

بر اساس گزارش های خبری، دولت جو بایدن در تماس مستمر با کابینه جنگ رژیم اسرائیل است که روزهاست در پی حمله این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق سوریه در هراس از پاسخ جمهوری اسلامی ایران به سر می برد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) امروز شنبه به وقت محلی با همتای اسرائیلی خود درباره "تهدیدهای منطقه ای فوری" گفتگو کرد.

وزیر دفاع آمریکا در حالیکه تهران به واشنگتن برای دخالت در پاسخ خود به اسرائیل هشدار داده است، مدعی شد: «اسرائیل می تواند برای دفاع از خود در برابر هرگونه حمله از سوی ایران و نیروهای وابسته آن در منطقه، روی حمایت کامل ایالات متحده حساب کند.»

این در حالی است که شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز جمعه به نقل از دو مقام آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن برای دلگرمی اسرائیل که از حمله ایران در پاسخ به تجاوزش علیه کنسولگری تهران در دمشق، برای رهگیری هر پرتابه ای به سوی تل آویو تلاش خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا عصر جمعه به وقت محلی در حالیکه مقامات تل آویو از ترس حمله احتمالی ایران دست به دامن واشنگتن شده است، به نقل از دو مقام آمریکایی اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا تلاش خواهد کرد هرگونه تسلیحاتی را که به سمت اسرائیل شلیک می شود، در صورت ممکن رهگیری خواهد کرد که این نشان دهنده سطح همکاری مستمر نظامی بین طرفین قبل از حمله پیش بینی شده ایران است.

ژنرال مایکل اریک کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام که هم اکنون در تل آویو به سر می برد، با مقامات امنیتی اسرائیل دیدار و گفتگو کرد.

فرمانده ستاد فرمانده مرکزی ارتش آمریکا که به سرزمین های اشغالی فلسطین سفر کرده است، حضور خود را یک روز دیگر تمدید کرده است.

به گفته یکی از مقامات آمریکایی، گفتگوهایی وجود داشته است که در آن مقامات آمریکایی از اسرائیل خواسته اند برای پاسخ احتمالی، اوضاع را تشدید نکند.

رژیم اسرائیل در پی حمله به کنسولگری تهران در دمشق سوریه در ۱۳ فروردین ماه بشدت از قدرت بازدارندگی دفاعی و پاسخ تهران در هراس است و دست به دامن متحد دیرینه خود واشنگتن شده است. به گفته «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن وزیرخارجه ایالات متجده آمریکا در روزهای اخیر سرگرم رایزنی با همتایان خود، ترکیه، چین و عربستان بوده تا اعلام کند این تشدید تنش به نفع هیچکس نیست و آنها باید از ایران بخواهند تنش ها را تشدید نکند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: ما همچنین با متحدان اروپایی صحبت کرده ایم‌ تا به ایران بگویند تشدید تنش به نفع این کشور و منطقه نیست.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر اول آوریل ۲۰۲۴ در اطلاعیه اعلام کرد: «در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه،ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تاکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در پی این حمله رژیم اسرائیل نوشت: «‏در پی حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران رسمی نظامی کشورمان، مقام سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، ساعت ۰۰:۴۵ بامداد امروز (سه‌شنبه) توسط مدیرکل آمریکا به وزارت خارجه فراخوانده شد. در این احضار، ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسرائیل تبیین و مسئولیت دولت آمریکا مورد تاکید قرار گرفت.پیام مهمی به دولت آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد.»

در پی این حمله، نمایندگی ایران در سازمان ملل برای محکوم کردن این اقدام به شورای امنیت سازمان ملل نامه ای ارسال کرد و به دنبال آن، روسیه درخواست جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل را از کشور مالت که ریاست دوره ای این شورا را در ماه جاری میلادی (آوریل) برعهده دارد، کرد که این جله روز ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با دوم آوریل ۲۰۲۴ برگزار شد و نمایندگان کشورهای عضو در شورای امینت سازمان ملل در نشست اضطراری این شورا درباره حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه را محکوم کردند و درباره اقدامات این رژیم و آشوب های بیشتر در منطقه هشدار دادند.

سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه و نیز متحدان آنها یعنی کره جنوبی و ژاپن این حمله اسرائیل را نه تنها محکوم نکردند بلکه مانع صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای محکومیت این حمله شدند.

نمایندگی ایران در سازمان در پی این اقدام اعلام کرد: جلسه شورای امنیت سازمان ملل حمله اسراییل علیه تاسیسات دیپلماتیک ایران را محکوم کرده و بر مصونیت تاسیسات دیپلماتیک تاکید کرد. با وجود این اتحاد، آمریکا ، فرانسه و انگلیس با بیانیه روسیه مخالفت کردند. این استاندارد دوگانه اعتبار شورای امنیت را تضعیف کرده و یک روش خطرناک به جا می گذارد.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در اظهاراتی مداخله جویانه و ضد ایرانی در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر ژاپن گفت: «به بنیامین نتانیاهو گفتم، تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل در مواجهه با تهدیدات ایران در حمله به اسرائیل، آهنین است».

نمایندگی ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد تجاوز رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را محکوم کرده بود و متعاقباً عاملان آن را محاکمه می‌نمود، شاید ضرورتی برای مجازات این رژیم سرکش توسط ایران وجود نداشت.

کد خبر 844038 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • ادعای مقام صهیونیست درباره چگونگی پاسخ به ایران
  • ادعای مقامات آمریکایی: تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • ادعای مقامات آمریکایی : تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • ادعای انگلیس : تعدادی از پهپاد های ایران را سرنگون کردیم
  • اعتراف انگلیس به همکاری با اسرائیل برای مقابله با ایران
  • واکنش نخست‌وزیر انگلیس به اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل
  • ادعای ان‌بی‌سی نیوز: آمریکا برای حمله‌ای بزرگ در اسرائیل آماده می‌شود
  • واکنش بریتانیا به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی / نخست‌وزیر انگلیس: از امنیت اسرائیل دفاع می‌کنیم
  • تازه ترین دلگرمی آمریکایی‌ها به اسرائیل | هراس از پاسخ ایران مقامات صهیونیست را پریشان کرده است