Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم بهروزی، کارشناس هواشناسی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی تا پایان هفته هم‌چنان با توجه به گذر متناوب امواج کم‌دامنه از منطقه، در ساعات بعدازظهر و شب رشد ابرهای همرفتی را انتظار داریم و برای پاره‌ای مناطق بارش‌های رگباری و گاهی رعدوبرق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید را پیش‌بینی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

بهروزی تصریح کرد: شایان ذکر است که طی این مدت وزش باد برای برخی مناطق وجود دارد که احتمال گرد و خاک محلی را هم نیز به‌وجود می‌آورد.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: از چهارشنبه تا پایان هفته ناپایداری‌ها را بیشتر برای ارتفاعات استان انتظار داریم، اما در مجموع با توجه به این‌که این امواج از سطح منطقه عبور می‌کنند احتمال برخورد صاعقه وجود دارد و گرد و خاک محلی را خواهیم داشت، احتمال شکسته شدن شاخه‌های درختان، لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم از حضور و انجام کار در فضاهای باز اجتناب شود، سازه‌های سبک محکم شوند، احتیاط در رانندگی داشته باشند و از تردد و توقف در حوزهٔ رودخانه‌ها جدا اجتناب شود و هم‌چنین از گرفتن عکس‌های سلفی نیز پرهیز شود.

بهروزی تأکید کرد: شب گذشته کمینه دمای استان مربوط به ایستگاه آوج با 12 درجهٔ سلسیوس بوده و روز گذشته بیشینه دمای استان مربوط به آبیک با 34 درجهٔ سلسیوس بوده است، نوسانات قزوین نیز بین 17 و 33 درجه ثبت شده است.

وی ادامه داد: شایان ذکر است به لحاظ دمایی تا 2 الی 3 روز آینده تغییرات دمایی در استان نخواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: بارش‌های شب گذشته به‌صورت گذر امواج بوده که تا پایان هفته نیز ادامه دارند، شب گذشته آوج بیشترین میزان بارندگی را با 32،8 میلی‌متر بارش داشته است، سپس در ارتفاعات شمالی و شهر رازمیان با 16 میلی‌متر، در معلم‌کلایه 10،4 میلی‌متر، بوئین‌زهرا 0،3 میلی‌متر و سیردان 0،2 میلی‌متر بارش ثبت شده است و برای شهر قزوین نیز 2،6 میلی‌متر بارش ثبت شده و مناطقی مانند آبیک نیز بارش نداشته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین کارشناس هواشناسی ادامه بارش ها در قزوین تا پایان هفته میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۲ تا ۷ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در بیشتر مناطق به‌ویژه مرکز و شمال کشور پیش‌بینی می‌شود، در این مناطق، مقادیر تجمعی بارش ۷۵-۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز فلات مرکزی با مقدار میانگین ۱۲.۹ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۱.۶ میلی‌متر و حوضه دریای خزر با مقدار میانگین ۱۴.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۶.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های کشور در هفته جاری خواهند بود.

همچنین حوضه آبریز قره قوم با مقدار میانگین ۲.۶ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۲۰.۷ میلی‌متر کم باران‌ترین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه قره‌سو و گرگان با متوسط بارش ۳۹.۱ میلی‌متر و بیشینه بارش ۸۵ میلی‌متر و کویر درانجیر با مقدار میانگین ۲۵.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۱.۶ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۳۹.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۶.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های گلستان، مازندران و یزد با بارش تجمعی معادل ۷۵-۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 6085566 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • آسمان قزوین فردا ابری است
  • بارش ها در بیشتر مناطق کشور شدت می یابد
  • تداوم بارش‌ها در اکثر نقاط کشور تا فردا
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری
  • وزش باد شدید
  • پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری