Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@17:49:32 GMT

افزایش قیمت واکسن کرونای فایزر

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۴۲۹۷

افزایش قیمت واکسن کرونای فایزر

شرکت فایزر طی مذاکراتی که با اتحادیه اروپا انجام داده، می‌خواهد قیمت واکسن کرونا خود را حدود ۲۵ درصد در این منطقه افزایش دهد. با این حساب، واکسن فایزر تا انتهای ۲۰۲۱ به پردرآمدترین داروی تاریخ تبدیل می‌شود. مدرنا هم قیمت واکسنش را در این منطقه افزایش داده است.

به گزارش برنا؛ واکسن کرونا فایزر قبلا به ازای هر دوز با قیمت ۱۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ یورو در اتحادیه اروپا فروخته می‌شد، اما قیمت ۲.۱ میلیارد دوزی که قرار است تا سال ۲۰۲۳ در قاره سبز توزیع شود، به ازای هر دوز ۱۹.۵ یورو خواهد بود. همین حالا هم انتظار می‌رفت که واکسن فایزر پردرآمدترین دارو در طول یک سال باشد. درآمد پیش‌بینی‌ شده توسط فایزر برای سال ۲۰۲۱ حدود ۳۳.۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است. با این حال، فایزر اعلام کرده که واکسن را با قیمت کمتری به دست کشورهای فقیرتر می‌رساند.

مدرنا دیگر شرکت سازنده واکسن کرونا بر مبنای پیام‌رسان RNA هم قبلا هر دوز از واکسن خود را با قیمت ۲۲.۶ دلار روانه کشورهای اروپایی می‌کرد اما این قیمت حالا به ازای هر دوز به ۲۵.۵ دلار رسیده است. این رقم در حقیقت از پیش‌بینی‌های قبلی پایین‌تر است، چون اتحادیه اروپا تعداد واکسن‌های سفارشی خود را نسبت به سفارش اولیه افزایش داد.

در حال حاضر مشخص نیست که قیمت واکسن این شرکت در دور بعدی مذاکرات آن‌ها با مقامات آمریکایی افزایش خواهد یافت یا نه. فایزر و مدرنا هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این مورد واکنشی نشان نداده‌اند.

اگرچه اکثر شرکت‌های تولیدکننده دارو از جمله فایزر و مدرنا واکسن‌های خود را با سود می‌فروشند، ولی واکسن آسترازنکا انگلیس با قیمت تولید به دست مردم می‌رسد. این واکسن به خاطر پوشش مطبوعاتی نامناسب از چند مورد محدود لخته خونی با واکنش منفی بسیاری از مردم کشورها روبرو شد. ولی ظاهرا شانس لخته خونی در واکسن فایزر هم به اندازه واکسن آسترازنکاست و در مجموع خطر مرگ از ویروس کرونا نسبت به هر واکسنی بسیار بیشتر است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: یورو اتحادیه اروپا دارو درآمد دلار کشورهای اروپایی انگلیس پوشش مرگ ویروس کرونا واکسن کرونا کرونای فایزر واکسن کرونا قیمت واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت کاهش یافت

پس از کاهش تنش‌ها در خاورمیانه قیمت‌های جهانی نفت خام روز دوشنبه با افت یک درصدی همراه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاهش تنش‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی و تمرکز بازار بر عوامل بنیادین سبب شد قیمت‌ نفت روز دوشنبه (سوم اردیبهشت‌) بیش از یک‌درصد کاهش یابد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه به وقت گرینویچ با یک دلار و ۲۱ سنت یا ۱.۴درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا برای تحویل در ماه مه نیز روز دوشنبه با ۹۷ سنت یا ۱.۲درصد کاهش با قیمت ۸۲ دلار و ۱۷ سنت برای هر بشکه معامله شد. این در حالی است که برای تحویل در ماه ژوئن با یک دلار و ۲۳ سنت افت به ۸۰ دلار و ۹۹ سنت برای هر بشکه رسید.

ییپ جون رانگ، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: با پیش‌بینی‌های گسترده مبنی بر فروکش‌کردن تنش‌های ژئوپلیتیک بین ایران و رژیم صهیونیستی، قیمت‌ نفت خام برنت نتوانست افزایش اولیه خود را حفظ کند.

وی افزود: به همین دلیل بازارها ریسک ژئوپلیتیک مرتبط با اختلال احتمالی در عرضه نفت را همچنان کاهش می‌دهند. اختلال در عرضه، در زمان کنونی بعید به نظر می‌رسد.

به‌گفته ییپ، افزایش ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا نیز به فروش نفت فشار بیشتری وارد کرده است.

داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه افزایش یافت که حدود دو برابر پیش‌بینی تحلیلگران بود. تحلیلگران افزایش یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه‌ای را برای ذخیره‌سازی آمریکا پیش‌بینی کرده بودند.

تینا تانگ، تحلیلگر مستقل بازار نیز اعلام کرد: نگرانی‌های اقتصادی بار دیگر به عامل کاهشی در بازار نفت تبدیل می‌شود و افزایش ذخیره‌سازی ایالات‌متحده و تندروی بانک مرکزی آمریکا و درنتیجه افزایش ارزش دلار، قیمت‌ نفت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. افزایش ارزش دلار سبب بالارفتن قیمت نفت برای دارندگان ارزهای دیگر می‌شود.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت افزایش یافت
  • قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد
  • نصف شدن بیت‌کوین چیست و آیا مهم است؟
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • اینفوگرافیک| افزایش قیمت کرایه ها
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • تعدیل نیرو در کارخانه فروآلیاژ ازنا ناشی از افزایش تعرفه برق است