Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بارندگی شدید و مداوم طی دو روز گذشته در منطقه دو هزار شهرستان تنکابن که تا صبح امروز نیز ادامه داشت به بخشی از تاسیسات زیربنایی شامل راه‌ها و دیواره حفاظتی رودخانه‌ها، زمین‌های کشاورزی و باغی و واحد‌های مسکونی این منطقه خسارت وارد کرده است.

در پی وقوع سیلاب در دهستان‌های دوهزار و سه هزار از توابع بخش کوهستان تنکابن ستاد مدیریت بحران این شهرستان روز سه‌شنبه با حضور مسئولان شهرستان تشکیل جلسه داد و در این جلسه بر بررسی و تامین جبران خسارت به مردم این منطقه تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن در این جلسه گفت: بیشترین خسارت این سیلاب مربوط به روستا‌های مران، درجان، یاندشت، قاضی‌محله و پردسر بوده است.

حسن باقری افزود: در جریان این سیلاب ۳۰ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شده که از این تعداد ۳ واحد مسکونی کاملا تخریب شد و ۲۷ واحد دیگر بین ۳۰ تا ۶۰ درصد خسارت دید.

به گفته معاون عمرانی فرمانداری تنکابن، عمده خسارت‌ها مربوط به حوزه زیرساخت، کشاورزی و منازل مسکونی است که باید اقدامات لازم برای جبران آن‌ها صورت گیرد.

وی با تاکید بر شناسایی نقاط حادثه‌خیز و پاکسازی بستر و حاشیه رودخانه‌ها گفت: پس از سیل سال ۹۷ اقدامات خوبی در حوزه رودخانه‌ها انجام شد که همین مسئله باعث شد تا خسارت سیلاب به مراتب کمتر از گذشته باشد. ضمن اینکه باید تلاش کنیم تا با اقدامات پیشگیرانه دیگر در سیلاب‌های بعدی شاهد خسارت کمتری به مردم منطقه باشیم.

وی اعلام میزان برآورد خسارت‌ها را به تکمیل بررسی کارشناسان موکول کرد و افزود: در پایین‌دست مشکلی نداشتیم، ولی در بالادست باید لایروبی‌ها و اصلاح مسیر رودخانه‌ها در دستور کار قرار گیرد و هر چه زودتر نسبت به این کار اقدام شود.

باقری اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها با کمک بخش خصوصی باید ایمن‌سازی رودخانه‌ها را انجام دهند تا کاهش خسارات و افزایش رضایتمندی مردم را شاهد باشیم.

وی با اشاره به ساخت و ساز‌های صورت گرفته در حریم رودخانه‌ها خاطرنشان کرد: باید هر چه سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف شود. چرا که بیشترین آسیب‌ها مربوط به این مکان‌ها است.

بخشدار کوهستان نیز در این جلسه گفت: متاسفانه آب آشامیدنی، برق و تلفن بیشتر روستا‌های سه هزار قطع است و به بسیاری از سردهنه‌ها آسیب جدی وارد شده است.

فریدون پورآهنگریان افزود: پل روستای قاضی‌محله تخریب شده و راه دسترسی به بسیاری از روستا‌ها نیز دچار آبشستگی شده است.

وی خاطرنشان کرد: رودخانه سه هزار مملو از سنگ است که دچار تغییر مسیر آب می‌شوند و باید هر چه سریع‌تر با کمک پیمانکاران بخش خصوصی این سنگ‌ها جمع‌آوری شوند.

پورآهنگریان با اشاره به تخریب بخشی از مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی تصریح کرد: باید اقدامات لازم برای فعالیت مجدد این مرکز صورت گیرد.

بارش باران به میزان ۱۳۰ میلی متر در منطقه سه هزار باعت بروز سیل در بخش کوهستان شهرستان تنکابن شده است.

شهرستان تنکابن با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت در غرب مازندران قرار دارد.

 

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران سیلاب جاری شدن سیل امداد و نجات خسارت سیل شهرستان تنکابن رودخانه ها سه هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

 سید محمد رضا سیدحسینی در بازدید از مزارع آسیب دیده سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان گفت:عمده خسارات وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، راسک است.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت بارندگی سیل آسای اخیر به بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی زراعی، هشت هزار و ۵۷۰ هکتار باغ، ۱۹ واحد گلخانه، ۸۴۴ واحد دامداری، سه هزار و ۵۱۶ راس دام سبک و سنگین، ۳۴۲ کلنی زنبور عسل، ۶ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی،۸۸۸ حلقه چاه کشاورزی و ۸۱ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصربح کرد: همچنین در این سیلاب ۲۰۰ رشته قنات، ۷۷ هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار، ۲۹۹ کیلومتر جاده بین مزارع، ۵۰۷ کیلومتر انتقال آب با لوله و کانال، هزار و ۱۱۵ بندسار و سازه آبخیزداری و ۹۸ باب استخر ذخیره آب استان نیز خسارت وارد شد.

وی تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی با تمامی امکانات با تأمین نهاده‌های دام و طیور ماشین آلات سنگین برای بازسازی بندسار‌ها و قنوات و بازگشایی جاده‌های دسترسی به مزارع و باغات آماده خدمت رسانی است.

حسینی بیان کرد: کار مرمت وبازسازی جاده‌های دسترسی قنوات و احیای بندسار‌ها پس از فروکش کردن سیلاب در جنوب سیستان وبلوچستان آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید | آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی + ویدئو
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت به بیش از دوهزار واحدمسکونی وشهری سیستان و بلوچستان درسیلاب اخیر
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان