Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@23:30:51 GMT

ایران ۲ پله صعود کرد/ چین صدرنشین ماند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۴۴۰۶

ایران ۲ پله صعود کرد/ چین صدرنشین ماند

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در پایان روز دوازدهم مسابقات المپیک توکیو، کاروان ایران پس از چند روز ناکامی، یک مدال برنز کسب کرد. محمد هادی ساروی در وزن ۹۶ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی، اولین مدال کشتی ایران را به ارمغان آورد. پیش از این هم جواد فروغی در رشته تیراندازی برای ایران طلا گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران در پایان روز دوازدهم، ۲ رده صعود کرد و در رده چهل و نهم قرار گرفت.

چین با ۶۹ مدال (۳۲ طلا، ۲۱ نقره و ۱۶ برنز) صدر نشین است. آمریکا با ۷۳ مدال ( ۳۲ طلا، ۲۱ نقره و ۱۶ برنز) در رده دوم قرار دارد و ژاپن با ۳۶ مدال (۱۹ طلا، ۶ نقره و ۱۱ برنز) سوم است. 

بیشتر بخوانید

جدول مدال‌های المپیک در پایان روز یازدهم/ ایران در رده ۵۱ قرار گرفت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیک توکیو المپیک ۲۰۲۰ المپیک ۲۰۲۰ توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان شرم‌آور در نیمه ماراتن پکن: مدال‌ها پس گرفته شد

به گزارش "ورزش سه"، سازمان برگزاری مسابقه دوی نیمه ماراتن پکن تصمیم گرفت که سه نفر اول را از مدال محروم کند. رقابتی که پایانی عجیب داشت و سه دونده آفریقایی عامدانه اجازه دادند هی جی، دونده چینی، قهرمان شود.

به این ترتیب، هم ورزشکار چینی هی جی که طلا گرفته بود و هم سه دونده آفریقایی که تا مترهای آخر مسابقه او را همراهی کردند (کتر و مننگات کنیایی و هایلو اتیوپیایی)، از گرفتن مدال محروم شدند. همچنین جوایز نقدی آنها نیز پس گرفته شد.

مرکز تبادل بین المللی و مدیریت مسابقات ورزشی در پکن، برگزارکننده این مسابقات، پس از بررسی تصاویر پایان مسابقه که در فضای مجازی منتشر شد و جنجال شدیدی در چین ایجاد کرد، تصمیم خود را جمعه این هفته به اطلاع عموم رساند.

هه جی، قهرمان ماراتن بازی‌های آسیایی 2023، با اختلاف یک ثانیه برنده مسابقه شد، زمانی که به نظر می‌رسید آفریقایی‌ها سرعت خود را به عمد کاهش دادند و به ترتیب دوم، سوم و چهارم از خط پایان عبور کردند.

مننگات کنیایی به روزنامه "South China Morning Post" اعتراف کرد که به هی جی اجازه داده است که برنده شود زیرا "دوست" او است، اما عدم رقابت برای او به قیمت از دست رفتن مدال و جایزه نقدی همراه شد.

دیگر خبرها

  • کسب مدال برنز کاراته کای قمی
  • هشدار مدیر سیا درباره شکست اوکراین تا پایان ۲۰۲۴
  • پایان شرم‌آور در نیمه ماراتن پکن: مدال‌ها پس گرفته شد
  • رئیس سیا: اوکراین ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۴ شکست بخورد
  • مدال برنز ملی‌پوش کایاک ایران در قهرمانی آسیا
  • مدال نقره قهرمانی کشوری بر گردن کاراته کار قمی
  • کاراته کار قمی به مدال نقره رقابت‌های قهرمانی کشور رسید
  • شانس مخفی طلای ایران در المپیک
  • نایب قهرمانی کاراته کا‌های مازندران با ۵ مدال در انتخابی تیم ملی بزرگسالان 
  • سایپا چطور صدرنشین را زمین‌گیر کرد