Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مریم پورشهابی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در آیین افتتاحیه و معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش گفت: این رویداد دانشجویی یک فعالیت مهم و خلاقانه است که جمع بسیاری از هنرمندان و فرهیختگان را در خود جای داده است و در آینده شاهد حضور استعدادهای جوانی خواهیم  بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره هشتمین دوره خود را تجربه می‌کند و اینکه این یک رویداد بتواند به صورت مداوم تکرار شود به این معنی است که به بالندگی رسیده است و امیدواریم که شاهد درخشش آن در جامعه باشیم.
وی لباس را یکی از مهمترین مولفه های مرتبط با هویت افراد در جامعه عنوان کرد و گفت: که تاثیر بسیار مستقیمی بر فرهنگ و ارزش‌های یک جامعه دارد و باعث تغییرات بسیاری در جامعه و رویکرد جوامع دارد. ضرورت موفقیت در عرصه مدو  لباس، دستیابی به اهداف و سیاست‌های فرهنگی کشور با قانون مد و لباس است. برای موفقیت در این حوزه مشارکت عمومی در تمامی بخش‌ها اعم از بخش دانشجویی را می‌طلبد و به همین منظور توسعه و گسترش فعالیت‌های مدولباس در تحقق بخش دانشجویی در اولویت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور است.


دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اظهار کرد: موفقیت های آکادمیک کشور در ایجاد زمینه تحول در این حوزه موثر است و می تواند برگ برنده ای برای بومی سازی فرهنگ پوشش در کشور باشد. از این رو اهمیت ویژه جشنواره های ملی مانند تن پوش که با تکیه بر بستر دانشگاه فعالیت خود را پیش می‌برد دو چندان خواهد شد. 

وی گفت: تلاش برای فرهنگ سازی و گسترش استفاده از مدل‌های نقوش اسلامی و ایرانی که متناسب با فرهنگ و نیاز کشور باشد نیازمند ترغیب جوانان است که با طراحی و خلق تصاویر زیبا بر روی تن پوش با تکیه بر بستر دانشگاهی محقق می شود.

جشنواره تن پوش، آینه تلاش‌های دانشجویان است

 پورشهابی شناسایی چهره های جوان در این حوزه را از اهدف کارگروه مد و لباس عنوان کرد وگفت: جشنواره تن پوش آینه تمام نمای تلاش‌های فعالیت‌های جوانان و دانشجویان این سرزمین است که با پشتوانه ریشه‌های عمیق ایرانی و اسلامی سعی در بهبود هر چه بیشتر در فضای فرهنگی ایران دارد و حقیقتاً ابتکاری ستودنی مطابق با نیاز جامعه امروز است.

وی در پایان گفت: رسالت اصلی ما برگزاری رویدادهای مد لباس با محوریت معرفی نمادها و الگوهای برتر پارچه های اسلامی و ایرانی در راستای عینیت بخشیدن به استقلال طراحی مد لباس با محوریت مدل لباس ایرانی اسلامی در جمهوری اسلامی ایران است.

آیین افتتاحیه و معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر و با مشارکت اتحادیه پوشاک و حمایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، معاونت فرهنگی وزارت علوم، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های هنری، ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز عصر امروز سه شنبه ۱۲ مرداد ماه در خانه هنرمندان برگزار شد.

برچسب‌ها هنرهای تجسمی کارگروه ساماندهی مد و لباس جهاد دانشگاهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی کارگروه ساماندهی مد و لباس جهاد دانشگاهی هنرهای تجسمی کارگروه ساماندهی مد و لباس جهاد دانشگاهی مد و لباس تن پوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مجدد برای بازگشایی گوگل پلی توسط وزارت ارتباطات

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران در مورد گوگل پلی گفت: تاکنون دو بار درخواست رفع فیلترینگ گوگل پلی را در کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه ارایه کردیم که هر دو بار با آن مخالفت شد و پیش از سال برای سومین بار این درخواست را ارایه کردیم که قرار شد بررسی مجدد شود و امیدوارم در جلسه آتی که قرار است هفته آینده برگزار شود این درخواست در این کارگروه مطرح شده و امیدوارم دوستان همراهی کنند که رفع فیلتر صورت گیرد.
وی افزود: این کارگروه، ۱۲+۱ عضو دارد که شامل ۱۲ عضو صاحب رای و به علاوه مرکز ملی فضای مجازی به عنوان سیزدهمین عضو این کارگروه هستند که در این بین اکثریت با نمایندگان دولت نیست چراکه دولت در مجموع ۶ رای دارد و باید به صورت جمعی تصمیم گیری شود.
زارع پور با اشاره به اینکه در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها تا امروز بیش از ۷ میلیون خانوار در کشور تحت پوشش قرار گرفته که بیش از یک سوم از کشور می‌شود، تصریح کرد: هدف گذاری شده که امسال به ۱۴ میلیون خانوار تحت پوشش برسیم.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه  هدف گذاری دوم امسال این است که حداقل ۲ میلیون خانوار امسال سرویس دریافت کنند، خاطرنشان کرد: این کار بسیار سختی است چراکه در طول یک دهه کمتر از ۵۰۰ هزار نفر سرویس گرفتند که می‌خواهیم این عدد را در طول یکسال به چهار برابر برسانیم و امیدوارم با همکاری شهرداری‌ها و مسوولان محلی این اتفاق رقم بخورد.
وی در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت‌های امسال در حوزه فضایی افزود: امسال برنامه ریزی‌های زیادی درباره ساخت و پرتاب ماهواره صورت گرفته است و همچنین رویداد‌های فضایی متعددی داریم که ظرف یکی دو ماه آینده اولین رویداد‌ها در مورد رونمایی از ماهواره‌های جدید و پرتاب آنها اتفاق می‌افتد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • هدف گذاری برای پوشش دو برابری اتصال به فیبر نوری
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • درخواست مجدد برای بازگشایی گوگل پلی توسط وزارت ارتباطات
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • پوشاک، اشتغال زا‌ترین صنعت در کشور
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • ۳ اولویت اجرایی جایزه جوانی جمعیت/ ضرورت معرفی الگوهای فرزندآوری در جامعه
  • حجاب؛ سنگر اول جنگ نرم