Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@08:12:32 GMT

تلف شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای درمریوان

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۴۶۰۳

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان از تلف شدن یک قلاده خرس قهوه ای در این شهرستان خبر داد. ناطقان: ابراهیم همت بلند اظهار کرد: در پی گزارش‌های مردمی در خصوص کشته شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در حوزه روستای «بلچه سور» از توابع این شهرستان، اکیپی از یگان اداره حفاظت محیط زیست مریوان محل اعزام شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد خرس جهت رفع تشنگی و یافتن غذا به باغات منطقه نزدیک شده که متأسفانه با اسلحه شکاری مورد هدف قرار گرفته و کشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همت بلند خاطرنشان کرد: تحقیقات جهت شناسایی عامل و یا عوامل شکار این حیوان توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان در جریان است.

وی افزود: پرونده مقدماتی برای متهمان احتمالی این حادثه با همکاری نیروی انتظامی منطقه تشکیل و بررسی‌ها ادامه دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان با تأکید بر اینکه با افراد خاطی به شدت برخورد خواهد شد افزود: از دوستداران حیات وحش خواستاریم که برای حفاظت از این گونه‌های ارزشمند جانوری، هرگونه تخلف مشاهده شده را به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان و یا از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع دهند. منبع: مهر برچسب ها: تلف شدن ، خرس قهوه ای ، مریوان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تلف شدن خرس قهوه ای مریوان حفاظت محیط زیست شهرستان خرس قهوه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

ابوالفضل‌ رهبری‌زاده، محیط‌بان، ویدئویی از تغذیه یک خرس قهوه‌ای نر در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در بخش مازندران، را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است.

به گزارش فرارو، رهبری‌زاده، این تصاویر را که در فروردین ۱۴۰۳، ثبت کرده و در ویدئو مشغول صحبت کردن از فاصله ۱۵ متری با لهجه مازنی با این خرس است.

این محیط‌بان صحبت‌های خود را ترجمه کرده است و نوشته است: «خرس من برایت سوت می‌زنم تو نباید فرار کنی؟ من دیگه چکار کنم که تو فرار کنی؟ فاصله ما کم است.»

 خرس قهوه‌ای در مناطق جنگلی و کوهستانی شمال و شمال غرب ایران زندگی می‌کند و در فصل سرما به غار‌ها و شکاف صخره‌ها پناه می‌برد و با گرم شدن هوا و رویش گیاهان از خواب زمستانی بر خواسته و در جستجوی غذاست.

 منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در سه استان مازندران، البرز و تهران قرار دارد که بیشترین وسعت این منطقه در استان مازندران است. پلنگ ایرانی، خرس قهوه‌ای و مرال از گونه‌های حیوانی حفاظت شده در این منطقه هستند.

دیگر خبرها

  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • (ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه