Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیدین رحمانی روز سه شنبه در آیین افتتاح نخستین کارخانه بازیافت زباله آذربایجان‌غربی در شهرستان بوکان افزود: تفکیک زباله از مبدا یکی از اموراتی است که شهرداری های سطح استان باید هرچه سریع‌تر آن را عملیاتی کند چرا که عمده زباله‌های موجود بازیافت نشده و تنها در سایت دفن می‌شود.

وی افزود: امروز یکی از مهمترین مشکلات پسماند استان، در زمینه تفکیک از مبدا است و اگر این مساله از سوی شهرداری‌های استان اجرایی شود بسیاری از مشکلات مربوط به این حوزه برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه مساله فرهنگ سازی مناسب باید در زمینه پسماندهای شهری و روستایی استان صورت بگیرد، افزود: برای نخستین بار در استان آذربایجان غربی مکان مشترک دفن زباله برای ۲ شهر مهاباد و میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی ایجاد شده است.

وی با تاکید بر تداوم ایجاد مراکز بازیافت زباله در دیگر شهرهای استان نیز ادامه داد: با بهره برداری از نخستین پروژه بازیافت زباله استان در بوکان امید می رود که همه شهرداری های استان به این امر مهم توجه داشته باشند.

مسوول روابط عمومی شهرداری بوکان نیز در حاشیه افتتاح این طرح گفت: با بهره برداری از این کارخانه بیش از ۹۰ درصد پسماندهای دفنی این شهر حذف و همچنین شیرابه ناشی از زباله نیز تصفیه خواهد شد.

ظاهر فیضه افزود:  با احداث این کارخانه در بوکان که یکی از قطب‌های مهم کشاوری آذربایجان‌غربی است علاوه بر تولید کمپوست که در بخش کشاورزی مصرف دارد از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری خواهد شد.

وی ظرفیت این کارخانه را ۲۵۰ تُن زباله در روز اعلام کرد و افزود: با احداث این کارخانه برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

فیضه اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۲۶۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و علاوه بر این تولید فرصت های جدیدی همچون بازگشت سرمایه و بهینه سازی بخش کشاورزی در منطقه نیز فراهم شده است.

بوکان با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی دفع زباله بوکان استانداری آذربایجان غربی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی دفع زباله بوکان آذربایجان غربی دفع زباله بوکان استانداری آذربایجان غربی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌‌غربی از رهاسازی مجدد آب یک سد برای تأمین حق‌آبه دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: این مرحله از رهاسازی در فاز اول از محل سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین بوده و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رهاسازی می‌شود.

رستگاری گفت: در فاز اول ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و در فاز دوم پنج متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در ثانیه در حال طی مسیر از طریق سامانه‌های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه است.

وی گفت: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه رهاسازی شده بود.

سد سیلوه در شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • روزجمعه ؛ قطعی برق درارومیه
  • انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران