Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: در استان از هر ۱۰ نفر ۷ نفر ماسک نمی زنند در حالی که سرعت سرایت آن چند برابر شده است.

«محمد نوذری» با اشاره به مراسم تنفیذ رئیس جمهور سیزدهم و آرزوی توفیق برای دولت جدید، اظهار کرد: اگر چه دولت تدبیر و امید فراز و فرودهایی داشت و با وجود  شرایط سختی که ناشی از تحریم های ظالمانه، وقوع سیل، زلزله و حادث شدن کرونا بوجود آمد، اما عملکرد ان مثبت و قابل دفاع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری جلسه فوق العاده امروز با بیان اینکه شرایط خاصی بر استان حاکم شده و روند مدیریت و کنترل کرونا را پرمخاطره کرده است، گفت: باید تلاش کرد با انجام  یک سری تصمیمات بازدارنده و تسریع در اقدامات انجام شده توسط دستگاهها، روند کنترل و مهار کرونا تسهیل گردد.

استاندار ایلام با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت همه دستگاهها توسط دانشگاه علوم پزشکی گفت: همه دستگاه‌ها موظف و مکلف‌اند تمام امکانات، تجهیزات و نیروی خود را در مدیریت مبارزه با کرونا به کار گیرند و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.
نوذری با بیان اینکه به فراخور کشور، استان ایلام وارد وضعیت بسیار خطرناکی شده و متاسفانه مردم رعایت نمی کنند و توجهی به وضعیت خطرناک پیش رو ندارند، تصریح کرد: در استان از هر ۱۰ نفر ۷ نفر ماسک نمی زنند، از طرفی تغییر ماهیت بیماری و جهش های جدید و سرعت سرایت آن که چند برابر شده مدیریت کرونا را وارد فاز جدیدی کردهد که باید مسئولان و برنامه‌ریزان با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و امکانات، رسانه ها و صدا و سیما با تولید محتوا و اطلاع رسانی دقیق و مردم با رعایت پروتکل ها، توسعه همکاری ها و اعتماد به واکسیناسیون و  زمینه کاهش روند روبه رشد کرونا را فراهم آورند.
وی  با بیان اینکه امروز وارد بحران شده‌ایم از مدیر کل بحران استانداری خواست تا با همکاری پدافند غیر عامل با به صدا درآوردن زنگ خطر در سراسر استان، اوضاع بحرانی و خطرناک را به مردم هشدار دهند.
استاندار ایلام گفت: همه فرمانداران موظف‌اند با به صدا در آوردن آژیر خطر خطرات پیش رو را برای مردم تبیین و با اقدامات پیشگیرانه در روند کنترل بیماری تاثیر گذار باشند.
نوذری با تاکید بر استفاده از ظرفیت هلال احمر و همه دستگاهها و سازمانها، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت امدادگران جوان هلال احمر، سازمانهای مردم نهاد و سایر گروه‌ها و استقرار در چهارراه‌ها و مناطق پر تردد، مردم را نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک و دوری از تجمعات  تشویق کنند و در صورت لزوم تذکر دهند.
وی گفت: همه فرمانداران موظفند از این رویکرد در سطح شهرستانها استفاده کرده و از ظرفیت امدادگران جوان در سطح شهرستان در کنترل و مدیریت بحران از حداکثر امکانات بهره گیری نمایند.

 نوذری با تاکید بر اجرای محدودیت های هوشمند در روند کنترل بیماری کرونا، تصریح کرد: قرارگاه کرونا با همراهی اداره کل صمت و ادارات مربوطه فعالیت اصناف و بازاریان، رستورانها و مغازه ها، تالارها و مکانهای گردشگری و مراکز تجمعات را بازرسی و نظارت کنند و در صورت عدم رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری اجتماعی و نزدن ماسک با انها برخورد کنند.
وی از معاون عمرانی استاندار خواست ضمن بازدید و نظارت بر فعالیت پارکها، بوستانهای شهری، مراکز تفریحی و آرامستانها، اماکن ورزشی  و.. ضمن تعطیلی این مراکز ورودی آرامستانها را مدیریت نمایند تا محدودیت های کرونایی بخوبی اجرا شوند.
استاندار ایلام با بیان اینکه همه امکانات و تجهیزات لجستیکی ادارات و نهادها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد، گفت: مانند برگزاری انتخابات کلیه امکانات و تجهیزات دوایر دولتی و نهادها باید در اختیار اجرای واکسیناسیون باشد، فرمانداران مکلف اند در شهرستان‌ها پیگیری امور مربوطه باشند و از ظرفیت شهرداریها برای  تبلیغات محیطی در سطح شهرها  برای فرهنگ سازی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه در فاصله یک هفته مانده به محرم، فرمانداران از ظرفیت همیاران سلامت برای کنترل و مدیریت مراسمات عزا و عروسی بهره گیرند، گفت: صدا و سیما به عنوان یک رسانه‌ تاثیر گذار در خصوص رعایت پروتکل ها و اجرای دستورالعمل ها، با تولید محتوا و اعلام هشدارها مردم را از خطرات احتمالی آگاه نمایند.
نوذری با بیان اینکه استفاده از ماسک بعنوان یک رسالت همگانی باید در جامعه تبیین شود، گفت: در میزان ابتلا به کرونا در جهان دوم هستیم که این نتیجه رهاشدگی و بی توجهی مردم و کم کاری برخی دستگاه‌هاست.

وی تاکید کرد::یکی از راه‌های ضروری و اصلی که باید مورد توجه قرار گیرد واکسیناسیون است که باید هرچه سریع‌تر و با سرعت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام همه باهم علیه کرونا رعایت پروتکل ها استاندار ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت گازرسانی در ایلام مطلوب است

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرعامل و هیات رئیسه شرکت گاز استان که در محل دفتر امام جمعه ایلام برگزار شد، افزود: خدمات شرکت گاز استان ایلام در زمینه گازرسانی به اقصی نقاط استان، صنایع تولیدی، ایجاد زیرساخت‌های اربعین و کمک به برگزاری یادواره‌های شهدا بسیار خوب و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و انجام کارهای فرهنگی و خدمات رسانی مختلف به زائران اربعین از اقدامات مثبت این شرکت بوده که طعم شیرینی خدمت را دوچندان کرده است، اظهار داشت: یکی از خدمات مهم و ارزشمند نظام جمهوری اسلامی به ملت شریف ایران، توسعه گاز و بهره برداری از این نعمت بزرگ است.

امام جمعه ایلام به نامگذاری سال جاری تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم " اشاره و تصریح کرد: خدمت بی منت به مردم و گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی باعث ایجاد اشتغال می‌شود که انتظار می‌رود شرکت گاز در زمینه تحقق نامگذاری سال جاری این مهم در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه ایلام از استان‌های دارای ذخایر عظیم نفت و گاز است و بهره برداری و سرمایه گذاری در زمینه استفاده از این منابع با ارزش از اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: امروز شاهد برخورداری مردم از این نعمت خدادادی در اکثر روستاها و تمامی شهرهای استان هستیم که جا دارد از تلاش و کوشش مدیرعامل و کارکنان خدوم شرکت گاز تشکر و قدردانی نمود.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخش دیگری از سخنانش پیروزی رزمندگان سپاه و ارتش در گوشمالی دادن به رژیم صهیونیستی را تبریک گفت و افزود: اقدام مقتدرانه و تلافی جویانه سپاه پاسداران در حمله موشکی و پهپادی به اهداف نظامی رژیم غاصب صهیونیستی، پیروزی بزرگ و غرورآفرینی بود که نه تنها کام ملت ایران بلکه همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه را شیرین کرد.

کد خبر 6079055

دیگر خبرها

  • وضعیت گازرسانی در ایلام مطلوب است
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • کشتارگاه دام ایلام حداکثر طی یک‌ ماه فعال شود
  • تغییر ساعت ارتباط مستقیم مردم استان با استاندار ایلام 
  • کشتارگاه دام ایلام حداکثر ظرف یک‌ ماه فعال شود
  • اجتماع خود جوش مردم ایلام در حمایت از حمله تلافی جویانه به اسرائیل
  • تصاویری از حضور مردم ایلام در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • برگزاری اجتماع مردم ایلام در حمایت از مجازات رژیم صهیونیستی
  • اجتماع مردم ایلام در حمایت از مجازات رژیم صهیونیستی برگزار می شود