Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دادگستری آمریکا از انجام تحقیق درباره نقض حقوق افراد ساکن در مراکز سالمندان در پی شیوع کرونا خودداری می‌کند.

خبرگزاری میزان - وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات حقوقی در مورد مراکز سالمندان تحت مدیریت دولت در ایالت نیویورک را رد کرده است.

«آندرو کومو»، فرماندار نیویورک، پیش‌تر به دلیل عدم مدیریت درست در موضوع کرونا و مراکز سالمندان مورد انتقاد قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «دیلی میل»، دفتر امور قانونگذاری وزارت دادگستری آمریکا نامه‌ای به چند عضو جمهوریخواه کنگره ارسال و اعلام کرد که بخش حقوق مدنی این وزارتخانه درباره اینکه آیا حقوق ساکنان مراکز سالمندان دولتی در برخی ایالت‌ها نقض شده است یا خیر، تحقیق نخواهد کرد.

در ماه آگوست گذشته و در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، وزارت دادگستری آمریکا از ۴ ایالت تحت مدیریت دموکرات‎ها، یعنی نیویورک، نیوجرسی، پنسیلوانیا و میشیگان داده‌هایی در مورد موارد ابتلا به کووید-۱۹ و مرگ و میر در مراکز سالمندان درخواست کرده بود.

این درخواست در حالی است که این سوال مطرح بود آیا برخی از ایالت‎ها، به ویژه نیویورک، با سیاست‌های بحث برانگیز خود، باعث مرگ تعداد بیشتری از سالمندان در خانه‌های سالمندان به دلیل ابتلا به ویروس کووید-۱۹ شده‎اند یا خیر.

«آندرو کومو»، در ۲۵ مارس سال ۲۰۲۰ بخشنامه‌ای صادر کرد که به خانه‌های سالمندان دستور می‌داد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را به دلیل کمبود تخت در بیمارستان‌ها مجددا پذیرش کنند.

با توجه به اینکه افراد مسن آسیب پذیر بودند و خانه‌های سالمندان به نوعی کانون شیوع ویروس محسوب می‌شدند، این اقدام به دلیل تلفات گسترده مورد انتقاد قرار گرفت.

در ماه فوریه، «ملیسا دروزا»، دستیار ارشد فرماندار نیویورک در تماسی با قانونگذاران دموکرات اعتراف کرد که مقام‎های این ایالت هنگامی که وزارت دادگستری دولت دونالد ترامپ درخواست دریافت اطلاعات در مورد تعداد ساکنان جان باخته، خانه سالمندان به دلیل ابتلا به کرونا را به این ایالت ارائه کرد، شدیدا اضطراب داشتند.

بیشتر بخوانید: جولان کرونای دلتا در جهان؛ آمریکا و اروپا محدودیت‎ها را افزایش دادند شیوع کرونای دلتا در ۱۱۱ کشور جهان؛ روند صعودی ابتلا در آمریکا

«دروزا» گفت که ایالت نیویورک داده‌های مورد درخواست وزارت دادگستری را پنهان کرده و درخواست آن‌ها را رد کرده بود.

به گفته وی، «ما در موقعیتی بودیم که مطمئن نبودیم آنچه قرار است به وزارت دادگستری بدهیم علیه ما استفاده خواهد شد یا خیر؛ همچنین مطمئن نبودیم که قرار است در این زمینه تحقیق انجام شود یا خیر.»

اظهارات این مقام نیویورک تنها ۲ هفته پس از آن رخ داد که «لتیتیا جیمز»، دادستان کل ایالت نیویورک فاش کرد که دفتر «کومو» تعداد مرگ و میر ناشی از کرنا در خانه سالمندان‌ دولتی در این ایالت را تقریبا ۵۰ درصد کمتر از رقم واقعی اعلام کرده بود.

دفتر فرماندار نیویورک تعداد جان باختگان کرونایی در خانه‌های سالمندان نیویورک را ۸ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرده بود؛ این در حالی است که گفته می‌شود تعداد این جان باختگان بیش از ۱۵ هزار نفر بوده است.

ارقام جدید نشان می‌دهد که حدود یک هفتم از کل ۹۰ هزار ساکن خانه سالمندان این ایالت به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

گفته می‌شود که نسخه اصلی این گزارش اعلام کرده که تقریبا ۱۰ هزار نفر از ساکنان مراکز سالمندان جان خود را از دست داده‎اند.

نسخه نهایی گزارش که برای عموم منتشر شد، این رقم را ۶ هزار و ۴۳۲ مورد اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن وزارت دادگستری آمریکا خانه های سالمندان مراکز سالمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک‌تایمز: آمریکا نخواست اطلاعات کامل تهدید تروریستی را به روسیه بدهد

روزنامه آمریکایی امروز پنجشنبه به نقل از مقام‌های امنیتی غربی فاش کرد آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا همه داده‌هایشان درباره تهدید اجرای حمله تروریستی در روسیه را به مقام‌های مسکو ندادند.

به گزارش ایسنا، مقام‌های امنیتی اروپایی و آمریکایی می‌گویند آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا همه اطلاعاتی را که درباره تهدید مربوط به حمله تروریستی رخ داده در سالن کنسرت «کروکوس» در مسکو داشتند در اختیار طرف روس قرار ندادند.

در این گزارش نیویورک‌تایمز آمده که دشمنی میان آمریکا و روسیه به واشنگتن اجازه نداده اطلاعاتی بیشتر درباره برنامه حمله تروریست‌ها در روسیه را «فراتر از آن چه که لازم بود» به اشتراک بگذارد چون آن‌ها نگران بودند که مقام‌های روس احتمالا منابع اطلاعاتی یا شیوه‌های کار آن‌ها را متوجه شوند.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه اظهار کرد مسکو خبر از اطلاعات ارائه شده از سوی نیویورک‌تایمز درباره اینکه واشنگتن از به اشتراک گذاشتن تمامی اطلاعات مربوط به تهدید حمله تروریستی در ساکن کنسرت کروکوس با طرف روسی امتناع کرده، ندارد.

سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «خیر ما هیچ چیز را نمی‌دانیم. اما اطلاعاتی که نیویورک تایمز به نقل از منابع خبری داده است اطلاعاتی هستند که باید در زمان ما با احتیاط فراوان با آن‌ها برخورد کرد.»

حمله تروریستی و تیراندازی‌های مرگبار روز جمعه در سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو به کشته شدن ۱۴۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • نیویورک‌تایمز: آمریکا نخواست اطلاعات کامل تهدید تروریستی را به روسیه بدهد
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی به همراه داشت
  • روسیه: نقش غرب در حادثه تروریستی مسکو مشخص شود
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • ببینید | فروریختن پل در بالتیمور
  • (ویدئو) فیلم کامل از لحظه برخورد کشتی سنگاپوری به پل فرانسیس اسکات در ایالت مریلند آمریکا
  • فروریختن پل در بالتیمور/ ۶ کارگر حین آسفالت جاده کشته شدند+ فیلم
  • اقدام زیبای بازیکنان نیویورک ردبولز؛ پوشاندن کودکان در باران شدید آمریکا (فیلم)
  • آمریکایی‌ها از اپل شکایت کردند