Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت نفت در معاملات امروز به علت پیش‌بینی کاهش بیشتر ذخایر نفت آمریکا، افزایش یافت و به بشکه‌ای ۷۳.۱۸ دلار رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، قیمت نفت در معاملات امروز به علت پیش بینی کاهش بیشتر ذخایر نفت آمریکا، افزایش یافت و مقداری از افت دیروز به علت نگرانی در مورد افزایش ابتلا به کرونا در جهان را جبران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، هر بشکه نفت برنت با ۲۹ سنت افزایش ۷۳.۱۸ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲۸ سنت افزایش ۷۱.۵۴ دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی دیروز بیش از ۳ درصد کاهش قیمت را ثبت کرده بودند.

نظرسنجی اولیه رویترز نشان می‌دهد ذخایر نفت خام و محصولات نفتی آمریکا احتمالا هفته گذشته کاهش یافته است و پیش بینی می‌شود برای سومین هفته متوالی کاهش را ثبت کند.

علی رغم نوسانات اخیر قیمت نفت، قیمت این کالا اساسی همچنان بالاست و درآمد‌های شرکت بزرگ نفتی را بالا می‌برد. شرکت‌های کونوکو فیلیپسز، دایموندبک انرژی و کنتیننتال ریسورسرز، این هفته سود قوی در سه ماه دوم گزارش کردند.

نفت برنت از ابتدای سال ۲۰۲۱، بیش از ۴۰ درصد افزایش قیمت ثبت کرده است.

با این حال، نگرانی‌ها در مورد شیوع نوع دلتای کرونا در آمریکا و چین که دو مصرف کننده بزرگ نفت هستند، مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شده است.

نگرانی‌های مربوط به نوع دلتای کرونا، بازار‌های نفتی را در هفته‌های آتی احتمالا بی ثبات خواهد کرد، اما همزمان ما در سراسر اروپا شاهد فعالیت پرواز‌ها هستیم که تقاضا برای نفت را تقویت خواهد کرد.

همچنین انتظار برای بازگشت نفت ایران به بازار، روند افزایشی قیمت نفت را محدود می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نفت آمریکا نفت ایران بازار نفت نفت خام ذخایر نفت قیمت نفت پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران

همزمان با انتشار گزارش‌ها از انفجار در اصفهان، پیش‌‎بینی شاخص سهام در آمریکا با شیبی تند ۴۸۰ واحد کاهش پیدا کرده و پیش‌بینی در خصوص شاخص نزدک نیز نزدیک به دو درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همزمان با انتشار گزارش‌ها از انفجار در اصفهان، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که قیمت نفت ۴ درصد افزایش پیدا کرده و به ۸۵ دلار و هشتاد سنت در هر بشکه رسیده است. قیمت نفت خام دریای برنت نیز با افزایش ۳.۴ درصد به ۹۱.۱۳ دلار در هربشکه رسیده است.

در همین حال پیش‌‎بینی شاخص سهام در آمریکا با شیبی تند ۴۸۰ واحد کاهش پیدا کرده و پیش‌بینی در خصوص شاخص نزدک نیز نزدیک به دو درصد کاهش داشته است.

کد خبر 745913

دیگر خبرها

  • رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا
  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید