Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@23:41:06 GMT

ایستگاه مترو ماموت تا ۶ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۴۹۲۶

ایستگاه مترو ماموت تا ۶ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود حق‌لطفی عصر سه‌شنبه در نشست با مدیران و مدیر پروژه مهندسین ناظر در کارگاه پروژه مترو ماموت برگزار شد بر تسریع و اتمام این طرح تأکید و اظهار کرد: استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی این فرصت را به ما می‌دهد تا بتوانیم علاوه بر توسعه اشتعال شاهد طرح‌های منحصر به فردی باشیم که برای اولین بار در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ایستگاه مترو ماموت اولین ایستگاه مترو پیش‌ساخته بتنی است که توسط یک شرکت داخلی ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از پیشرفت ۳۰ درصدی ایستگاه مترو ماموت خبر داد و تصریح کرد: راه‌های دسترسی، ساختمان‌های حاشیه‌ای، پوشش کف سکو، دیواره‌ها و..... انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا ۶ ماه آینده سوت قطار در این ایستگاه به صدا درآید.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال کار و اجرای مطلوب آن هستیم و اجازه نمی‌دهم این طرح به مشکل بخورد و باید با تمام توان بدون حاشیه با ۱۰۰ درصد انرژی در موعد مقرر کار این ایستگاه به اتمام برسد.

حق‌لطفی گفت: تأخیر در اجرای زمان بدی این طرح به مشکلات تعطیلی‌های کرونایی و تأثیرات به صنایع مرتبط از جمله سیمان و فولاد است که با وجود افزایش هزینه‌ها کار با جدیت در حال انجام است

وی اظهار کرد: ایستگاه قطار شهری ماموت تا ۶ ماه دیگر پس از طی مراحل تست گرم وارد مدار می‌شود و با ایجاد حمل و نقل ایمن ظرفیت جابه‌جایی روزانه ۲۰۰ هزار نفر فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد بیان کرد: مترو نه تنها برای شهر جدید هشتگرد بلکه برای تردد ساکنان هشتگرد قدیم، نظرآباد، غرب البرز و آبیک در استان قزوین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: علاوه بر این در طول مسیر برای استفاده مراکز جمعیتی از جمله کوهسار، چهارباغ، چندار و کارخانه‌هایی که در این محدوده مستقر هستند از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

حق‌لطفی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سکوی ایستگاه متروی ماموت نقش مؤثری در کاهش ترافیک آزادراه کرج - قزوین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد متذکر شد: این سکو به مساحت حدود ۶ هزار مترمربع بوده و ۱۷ کیلومتر از ایستگاه گلشهر و ۹ کیلومتر از ایستگاه شهر جدید هشتگرد فاصله دارد.

کد خبر 5272240

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود حق لطفی مترو شهر جدید هشتگرد ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر گرگان عید غدیر خم خطبه های نماز جمعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عکس استانها محرم 1400 اردبیل ایلام شهر جدید هشتگرد ایستگاه مترو مترو ماموت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با اعلام این مطلب میزان هزینه صرف شده جهت احداث مخزن یاد شده را معادل ۶۵۰ میلیارد ریال برشمرد و برنامه ریزی مربوط به آن را آبرسانی به شهر مهرگان و تامین فشار آب بخشی از شهر محمدیه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: شهر مهرگان هم اکنون دارای یک باب مخزن ذخیره ۱۰ هزار مترمکعبی بوده و پروژه مخزن جدید به عنوان زیر ساخت انتقال آب آشامیدنی از سد طالقان به عنوان طرح بلند مدت تامین آب با توجه به رشد جمعیت و افزایش مسکن در این شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیرنوندی ادامه داد: در حال حاضر ۲۷۴۴۴ واحد در محدوده شهر مهرگان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند هستند و پروژه مخزن جدید در حدود ۱۰ هزار خانوار در پروژه های جدید مسکن ملی و نهضت ملی مسکن را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد که برای تکمیل مخازن ذخیره این شهر ۲۰ هزار متر مکعب دیگر در دستور کار قرار دارد که امید است با تامین اعتبار مناسب این پروژه نیز در آینده نزدیک شروع شود.

وی با توجه به حساسیت شهرک مهرگان و خشکسالی های پیاپی اظهار امیدواری کرد که مردم با مدیریت مصرف کمک کنند که آب پایدار در شبکه های توزیع آب دایر و رضایت نسبی بین همه مشترکان فراهم شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896334

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری
  • خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت
  • بهره‌برداری از مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان